6.7 Cummins Ongelma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pahapoika, 7.1.2012.

  1. Pahapoika

    Pahapoika 1st gear

    Tietääkö kukaan arvailla tai kokemuksesta kertoa voiko 2008-2010 6.7 Cummins Ramista poistaa hiukkassuodattimen ilman ongelmia?
    Ensin tuli ilmoituksia että hiukkassuodatin 90% täynnä jne.Nyt koelauta ilmoittelee että hiukkassuodatin on täynnä ja pitää vaihtaa,auto on pudottanut selvästi tehoa alas kun vikailmoitus ilmestyi mutta muutoin toimii kuin pitääkin.
    ihmettelen vain josko vois heittä kuikkaa koko suodattimella mutta mitähän auton kompuutterit asiaan tuumaa,onko ongelmaa ja jos on miten se ratkaistaan?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Eikös se polta sen suodattimen puhtaaksi kun lähdet ajamaan tasaista 80kmh nopeutta .Joku vartin reissu pitäisi riittää.
     
  3. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Mä oon ainakin tommosesta poistanut ne katit 3kpl.
    Vaatii kyl ohjelman muutoksen tietsikkaan muuten heittää vikatilaan.
    Jos ne on täysin tukossa niin ei anna ees scannerilla ajaa DPF Burnia vaan ne tulisi uusia.
     
  5. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    "Kaikki haitat vittuun!"
    -mikähelvetinkat
    :eek: :poff:
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Entiä mut tuskin sitä hiukkassuodatinta pystyy putsaamaan ajossa.

    audin aanelkussa jos sen poistaa, kannattaa ohjelmoida boxi uudestaan eli toisinsanoen lastuttaa....
    miten sit on näissä?
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    eiku nimenomaan siinähän se vitsi onkin,et ajossa se sen putsaa..ja puunhalaajat on onnellisia ku on kaikenmaailman partikkeliloukut ja hilavitkuttimet menoa haittaamassa.näitten takia sit ajetaan ylimäärästä hurua et saadaan regenerointi päälle..vittu hurraa!!jos se paskapurkki täyttyy 90%:sti,niin täytyy ajaa hyvän matkaa väh.50mph,et se poltto lähtee päälle ja kestää 45min.jaa maailma pelastuu :poff: jotaan tämmöstä juttelin paikallisen absintin pihassa ku sattu samaan aikaa tankille tommonen nykyhirvityksillä varustettu yksilö.omistaja noitui alimpaan helevetin esikartanoon nuo keksinnöt..seuraava hankinta on kuulemma dpf/egr delete kit :lol: ja mä poistuin onnellisena paikalta tyhmäpumpulla varustetulla hiilijalanjäljen maksimoijalla. :lol:
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    No kappas ,aina oppii uutta, hyvä näin :)
     
  9. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Noihin kun oon asennellut egr:n delete kittejä,suoran putken ja uuden ohjelman niin kulutus on parhaimmillaan tipahtanut 3,2l/100km
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    oho.. :eek: aika tuntuva ero alkaa oleen jo..aika hassua miten tuota maailmaa yritään "pelastaa"tekemällä noita paskasysteemeitä,joiden takia todellisuudessa poltetaan vielä enemmän polttoaineita..jatka hyvää työtä! :wink:
     
  11. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Näinpä :odroll: Homma jatkuu niin kauan, kun maailmassa valtaosa käyttäytyy ja ajattelee nimimerkin Substitute lailla :poff:
     
  12. Pahapoika

    Pahapoika 1st gear

    ihmetystä?

    Ihmettelen vain miten auto saa itsensä tähän tilaan että ilmoittelee että hiukkaspönttö täynnä kun on kerran koko ajan normaali ajossa.senhän pitäisi poltella polttonsa omia aikojaan kokoajan,aina tarvittaessa.miten normaali ajo voi erota "poltto ajosta"?
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    mä en noihin uusiin härveleihin ole perehtynyt sen tarkemmin,mutta mulla on se käsitys,että liian lyhyet ajomatkat aiheuttaa ton?ja tää on vaan siis mutua,en tiedä sen tarkemmin,jotain amerikkalan palstaa luin joskus ja tommonen muistikuva olis.jos mulla olis tommonen uudempi,tosin ei koskaan tule olemaan,niin noi egr/dpf tsyydemit lähtis kuikkaan välittämästi..
    olisko paskamahalla tai panzella tarkempaa tietoa,kuinka toi systeemi "toimii"?
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Kuinka paljon tuota exhaustsystemiä uskaltaa putsata ilman, että tulee ongelmia katsastuksessa?
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tyhjäksi asti
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pomoni kanssa haettiin firmalle uusi -08 mallinen syksylla -07 kun oltiin komennuksella Coloradossa.
    Muistasin etta myyja varotteli etta toi hiukkas systeemi menee paksaksi jos ajetaan liikaa rikkia sisaltavalla polttoaineella. Kun polttoaineessa on liikaa rikkia niin se poltto ei riita putsaamaan sita kennoa, ja se pikkuhiljaa tayttyy ja menee paksaksi.Jenkeissa kun oli siihen aikaan myynnissa low sulfur ja ultra low sulfur soppaa, ja nimenomaan piti kayttaa tota ultra lowta.
    3-4t taalaa muistaakseni kehu korjauksen hinnaksi.
    Suomen soppa muistaakseni alittaa ton ultra lown rajat, mikali nyt sattuu huoltikselta saamaan semmosta soppaa kun kuuluisi saada.
     

Kerro tästä muillekin!