Ford f250 ostamassa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja timppa72, 27.12.2011.

  1. timppa72

    timppa72 1st gear

    Olen hankkimassa f250 vm05-07 diesel saksasta/jenkeistä,koska suomen hinnat on nähty,mitä pitäis huomioida tai ottaa huomioon kyseistä autoa ostaessa,mitkä on heikkoja lenkkejä.
     
  2. umpio

    umpio 3rd gear

  3. timppa72

    timppa72 1st gear

  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No tässä vähän tuntemani Ford-korjaajan kokemuksia Atlantasta.

    6.0 on hyvä moottori kun:

    -Poistaa kaikki pakokaasun kierrätys/ puhdistus laitteet.
    -Vaihtaa kannenpultit ARPn pinnatappisarjaan.
    -Kannentiivisteet parempiin.
    -Uudenmallin paremmat suuttimet joista ei tipu päät.
    -Muuttaa ilmanpuhdistan turbolle menevän putken sellaiseksi et sen saa nopeesti irti koska turbovaurion sattuessa on saatava t-paita äkkiä imuun muuten tuhoutuu koko moottori.

    Muuten hyvä ja tehokas. Em. muutokset maksaa jenkeissä 3500-5000$ teetettynä, Suomessa varmaan enemmän.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Muistan jokunen vuosi sitten lukeneeni joltain jenkkivoorumilta kun joku oli viritelemässä imupuolelle oikeen hytistä vaijerilla operoitavaa läppää että saapi läväytttää röörit tukkoon aina kun turbo menee paskaksi. Onko tää sitten ihan viikottainen juttu vai...? Mites nää seitenkolmoset, pitääkö olla aina t-paita päällä ajaessa? California malli :rotfl:
    sori, uudenvuoden pirskeet on jo alkaneet. :oops:
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei tarvii 7.3 eikä myöskään uudemmissa 6.4 ja 6.7

    6.0 on turbo muuttuvasiipisyys hoidettu samalla korkeapaineöljyllä kuin suuttimetkin ja kun tiiviste menee niin öljy pääsee kovallapaineella imukanavasta sisään.

    Huutaa täydellä niinkauan kuin öljyä riittää tai veivit kestää...

    Siitä "huono" moottori että Suomessa ei ole montaa kokenuitta korjaamoa-> hinnat pilvissä.
     
  7. timppa72

    timppa72 1st gear

    ok! taidan pysyä chevyssä :) meillä on ollut 6,5l td vani viimeks,onko 6.6l duramax luotettavampi vaihtoehto kuin tuo ford,ainakin noi vanien ainaiset pumppu suutin viat alkoi nyppimään niin 6,2l kuin 6,5l td:ssä??
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Riippuu et mikä ikäinen Dura ja minkäikäinen Ford.

    Jos valitset 7.3L Fordin vm '00-03 todennäköisesti et ajamalla saa rikki. Dokumentoitu eniten ajettu avaamaton 1.4mil ml, ei pärjää edes 123 Mese.

    Uudemmat Durat myös hyviä, alkupään ei niinkään.

    Senkun sisäistät ja muistat että kukaan EI jenkeissä myy hyvää halvalla. Jos Saksassa, Virossa ja vaik Suomessa on halvalla "hyvä" niin se ei ole sitä.
    Nämä on työkaluja ja niiden hinta määräytyy kunnon mukaan. Ei niinkään ajomäärän eikä iän mukaan. Halvat on jotenkin laiminlyötyjä, huutokauppa-romuja tai vahinko-/ varkausvehkeitä.

    Jos etsit itselle luotettavaa työkalua/ perheen kuljetinta etkä halua remonttia niin ole valmis maksamaan enemmän.

    Itse hain koht 4 vuotta sitten pohjois Georgiasta '01 7.3L F-350 Fordin, ekan zomistajan jäljiltä, koko historia tiedossa, kaikki huollot ym muut. Maksoin suht kovan hinnan mut en ole katunut. Koht 60tml ajettu ja ei mitään harmia, normi huollot ja kuluvat.
     
  9. timppa72

    timppa72 1st gear

    joku 05-07 ford oli tarkoitus katsoa,tai uudempi! silverado on myös vaihtoehto vm 05-07.
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    tota mese konetta ei voita mikään mut kyllä cummins tulee hyvänä kakkosena :rotfl:
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sepi: lueppas tarkkaan.

    Fordilla on ajettu 1.4 miljoonaa mailia AVAAMATTA eli alkuperäisillä hehkuilla, öljypumpuilla ja suuttimilla. Ei edes aleta väittelemään että noi muut pystyy samaan.

    Puhutaan kuitenkin aivan eri käyttötarkoituksen moottoreista.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    2004 loppuvuodesta tuli uudempi dura jossa ei ole suutinongelmia ja käy nätimmin kuin vanhempi joka ei sekään huono ole, ainakaan jos vertaa 6,5:een.
     
  13. http://www.cumminsforum.com/forum/98-5- ... 0-ctd.html :D
     
  14. FE MAN

    FE MAN 1st gear

    ford f-250

    itse ostin floridasta f-350. huutokaupasta huippu yksilön .historia täysin ylhäällä.autossa ei mitään vikaa ja edullisesti... :lol: :lol:
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    :rotfl:
    Arvasin että dodge-pojat nostaa mäläkän, aivan sama :rotfl:

    Lukekaan tota linkkiä niin huomaatte että he EI meinas uskoa itsekkään...

    :rotfl:

    Riittää minun osaltani..

    Fe Man: Onneksi olkoon...
     
  16. hecatti

    hecatti 3rd gear

    :rotfl: :rotfl:
     
  17. FE MAN

    FE MAN 1st gear

    f

    kiitoksia remmiveto..
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjes. Täyty sit pitää ylimääräinen t-paita ovitaskussa, kun nyt talvella ei saa sitä kovin nopiasti päältä pois ja jos emäntä alkaa otta sitä pois päältä... :eek: sit voi ol et ei enää mootori kiinosta :lol: Mut ei oo tollaisest kuullu, no periaatest on toi mahdolline missä tahansa turbodiisellissa, jos öljy pääse jostain turbon tiivisten kaut suihkii imuun nii diisellile kelpaa kyl öljykiin palamiseen. No mut mika siihen on lääke sit paitsi t-paita tai karvalakki? Turbon korjaus, tarkistus, tiivisteiten vaihto...turbon vaihto? Tä kyl meni nyt vissi väärän topikin, mut siirtäkä sopivaman paikka.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En tiedä muuta moottoria joissa olisi samaa ongelmaa.

    Esim. 7.3 ei voi sattua kun normaali turbon voitelusta ei voi tulla niin paljon öljyä.

    6.0 ongelma on turbon muuttuva geometrisyyden säätö joka on hoidettu samalla korkeapaineöljyllä . Jos turbon tiiviste hajoaa niin silloin öljyä pääsee paljon ja kovalla paineella moottoriin sisään.

    Ranskalais pakuissa on samantyylinen ongelma talvella kun moottorin huohottimet jäätyy ja kone alkaa syömään öljyjänsä..
     
  20. mjsn

    mjsn 1st gear

    kyllä tavan turbokin päästää öljyn läpi jos akseli /laakeri väljä.
    tai ainakin yhen tuplaturbo mersun koneen nähny jossa toinen turpo päästi öljyn akselilta läpi kierti niin kauvan kun öljyä oli ja sitten täys tuho.
    olin siis samoja kuin kurmaautossa mut tää pyöritti kompuraa.
    et riitti siinäkin tavan öljyn paine työntämään sitä öljyä.
    ja eikös toi ranujen ogelma johu siitäkun toi ulkopuolinen huohotin letku jäätyy umpeenn ja ylimääränen paine ei pääse kampikammiosta poijes ni sylkee öljyt paineen noustessapihalle? kyllähän se mikä tahansa moottori hukkaa öljynsa jos huohotin menee tukkoon?
     

Kerro tästä muillekin!