Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Eli olisi muillakin vaihteilla samaa vikaa jos jompikumpi solenoidi takertelisi :odroll:
    Öljypohjan altako ne löytyy jos kumminkin putsailisi öljynvaihdon yhteydessä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo siellä öölissä ne ui.
     
  3. kunnes

    kunnes 2nd gear

    miks öljyn paineet laskee jos ei kaasua laita? c1500 eli tyhjäkäynti hummaa pikkasen.
     
  4. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Heti taas kun asteet menee lähemmäks -15, niin saapi startata muutaman kerran ennen ennen kun lähtee käyntiin (viimetalvena sama juttu). Suuttimet ja hehkut vaihdettu vuosi sitten ja startin/akkujen piuhat uusittu. Olisko jollain jotain ideoita??
    Eiks p-a suodattimen jalassa ole lämpövastus, voisko se olla syynä? :odroll:
     
  5. ssi

    ssi 2nd gear

    Ei vaikuta tuo suodattimen lämmitys. Mulla hajos se eikä vielä ainakaan oo tullu mitään ongelmia. Tais aamusella olla rapee 15 pakkasta..
    Tekee kyllä mulla sen et ku pitempään seisoo (paripäivää) niin starttauttaa vähän kauemmin ja yskien lähtee tulille.
    Oon kyl epäilly et repis ilmoja jostainvälistä mut tiä sit.
     
  6. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Niin mulla kyl tiputtelee jostain tankin päältä kun tankkaa täyteen...vaikuttaakohan se mitenkään?
     
  7. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Taas pari kyssäriä ois, uus innokas omistaja kattokaas :D voiko c1500 chervoletista 89vm lukea vika koodit? ja jos voi mitä mittaria suosittelette? sitte kolmas kysymys, missä km määrässä ois hyvä vaihtaa lambda anturit niitähän on 2kpl? ja eikös vaihta ole tosi simppeli juttu?
     
  8. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Vaihtelin nastarenkaat alle ja meinasin laittaa spacerit väliin mut kävi näin:
    [​IMG]
    Mitäs ny?
    -vanteet vaihtoon, sellasiin jossa kolo välikohdissa
    -porakone käteen
    -spacerit myyntiin
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    :eek: Eikös noi spacerit oo 1,5" paksut?

    Jos on niin pätkät pultinpäistä pois...
     
  10. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

  11. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Joo, 1.5-tuumaset on. Laikkaa ja viilaa vaan vai?
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mää ottasin pätkät pois, jos kerran noin paljon pitkät pultit jokatapauksessa... Ihmeellisen pitkät, en mulla ainakaan ollu tollasia ongelmia kun omassa autossa oli 1,5" spacerit :eek:. Ettei vaan olis vaihdettu joidenkin köykämiinivanteiden takia?
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Juurikin niin, kyl se karvan alle 1,5" pitäs riittää vielä vaikka joskus tahtos laitteen vantee kiinni ilman spaceria.
     
  14. Regno

    Regno 1st gear

    Puoltapäivää.

    Taas tuli talvi ja piti ryhtyä suburbanilla vetohommiin, niin laitteesta todennäköisesti hajosi kannentiiviste, ainakin kaikki klassiset oireet on löydettävissä (Vesihöyryä putkenpäästä, lämppäri puhaltaa haaleata ja paisarista katoaa vedet sekä kerää sinne painetta)

    Sitten varsinaiseen kysymýkseen.
    Mitä kaikkea on syytä vaihtaa ja mistä tiivistee sekä osat on syytä tilata/ mitä valmistajaa suosia?
     
  15. aabee77

    aabee77 1st gear

    Subbarin termarin metsästystä

    Tervehdys
    Oliskos jollain tietoa että mikä olis -95 6,5td subbarin termarin halkaisija? meinaan meinaa olla viileä kun ei nouse lämpömittari kuin ekaan viivaan ja eipä tunne paikallisen varaosaliikkeen luettelot termaria tuohon vekottimeen?
    _aabee_
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Re: Subbarin termarin metsästystä

    taitaa tarvita ihan omanlaisensa termostaatin missä on se "alaprikka" mikä sulkee termarin ohi menevänkierron termostaatin auetessa....
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa tutkia etujortaanin kuntoa silloin tällöin! Joulukuusenhakureissulla meinasin jäädä kiinni kun mökin piha oli muuttunu kuraränniksi. Perkeleenmoisen polkemisen jälkeen kun etutassut otti kiinteestä maasta otteen niin kuului pikku paukahdus. Syy selvis viimeviikolla kun piltti koitti lähteä pahasta paikasta ja vaan takapyörät veti :rotfl: .
    Etujortaanista oli pettäny liun boorit :argue: .

    Termarin halkaisija hatusta vedettynä on 65mm.
     
  18. aabee77

    aabee77 1st gear

    kiitos infosta, uspartsista löytyi, kun noilta muilta ei saanut...
    vie muuten subbe 17l/100km nätillä ajolla, mitäs muuta kuin tuo termari kannattaa tarkastella että hieman sais kulutusta alaspäin?
    _aabee_
     
  19. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Onko viritetty jo?
    Itel oli tuota luokkaa, lastul ja avarretul putkel menee alta viidentoista.
    Ja tietty kannattaa kattoo ettei jarrut laahaile.

    edit:suuttimien vaihto(vanhat luultavasti alkuperäiset ja ajettu 210tml) vaikutti lähemmäs litran
     
  20. kunnes

    kunnes 2nd gear

    onko adelcone lambda anturi suositeltava? pitäs tilaa ja löytys 66eurol. Onko vaihto vaikea?
     

Kerro tästä muillekin!