Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    Oisko ideoita, mistä johtuu ölpän paine mittarin reilu huojunta? Välillä Pyörii siin puolivälis onko se nyt 275 ja välillä lähes täysillä siis tasa kierroksilla ja rasituksella!

    Tuleeko se tieto sille mittarille samasta anturista kuin ohjaus siirtopumpulle?
    Molemmat on kyl uusittu, siis siirtopumppu ja anturi.

    Voisko olla joku muu vika?
     
  2. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Täällä saattaisi olla halukas ostaja jos päätät myydä ne spacerit, kaikkihan tietty riippuu hinnastakin....
     
  3. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Millainen tuossa subussa on tuo poltto-ainetankin sisus? Tai siis ne imu- ja paluuputket, onko ne samassa paketissa mittarin anturin kanssa? Perjantaina olis tarkoitus tiputtaa tuosta omasta tankki alas ja alkaa etsimään sitä ilmavaivojen aiheuttajaa, niin ajatuksena vaan että voinko varata jo jotain uusia osia valmiiksi ko. hommaan? Onko kukaan tilannut tuolta Uscenter:ltä tuota:
    PA-ANTURI CHE SUB 6,5TD 94>
    POLTTOAINEMITTARIN ANTURI + TANKKIVARUSTE
    Mitä tuo mahdollisesti pitää sisällään? Joo tiedän kysymällähän se selviää ja aionkin huomenna soittaa ko.firmaan, mutta kysympähän jo etukäteen jos joku kertoo vastauksen jo ennen huomista...
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    imu ja paluuputki hässäkkä, anturi ja koho, jos oikein tuuri käy niin mukana on myös uus tiiviste siihen tankin päälle
     
  5. kolli22

    kolli22 2nd gear

    No mitä mieltä sinä kojo olet, sinulla kun ilmeisesti on jonkunverran kokemusta näistä vehkeistä, kannattaisiko minun lähteä selvittämään tuota vikaa sieltä tankin päästä ja ostaa tuo uscenter:n osa vai ostaa se siirtopumppu?? Ongelmahan tuossa siis jatkuu edelleen, putsarista kun ilmaa tuon järjestelmän ja lähtee ajelemaan tuolla, niin ennemmin tai myöhemmin se alkaa taas nyhtämään ja kun ilmaruuvin avaa, niin ensimmäiset 15-30sek tulee vain ilmaa.
    Ja toki muutinkin saa antaa vinkkejä ko.asiaan...
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    No mä varmaan kokeilisin syöttää siirtopumpulle soppaa irtokanisterista letkun kanssa ja kattoa vieläkö ilmaa tulee, jos tulee niin se voipi olla se siirtopumppu joka imee ilmaa jostain saumasta tai liittimestä.

    Jos tolla reseptillä taas ilmantulo lakkaa niin joko putket tankin ja siirtopumpun välissä mättää tai sitten se putkihässäkkä siellä tankin päällä.

    Tollai sais ainakin rajattua vähän sitä vian sijaintia...
     
  7. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Joo Perjantaina tuo paikallinen "kyläseppä" lupas ottaa tuon työnalle, itellä tietenkin työkiireitä ettei kerkee mitään tuolle tekemään, niin eiköhän tuolla tavalla ainakin päästä alkuun tuossa asiassa.
     
  8. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    Oisko tuohon vinkkejä?

    Niin ja sit sellanen et ootteko asentanu noita ohjausvaihteen korjaus sarjoja et kannattaako? Vai mistä uutta... rokkiautossa ainaki joitain vaihtoehtoja, siellä huomasin sen korjaussetinki.

    alkaapi oleen aika väljä...
     
  9. CCM1

    CCM1 1st gear

    mitä on sitt tunaroinnu kun tyhmäkäynti nous korkeaks kun syöttäa tuli säädettyä lisää sen 1/4osaa mekaaniseen pumppuun.. eikä se halua laskea.. nyt ehkä noin800,ei paljoa laaskenu siitä ns,tyhjäkäyntiruuvista
     
  10. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Enempi vähempi taitaa olla normaalia että kierrosten mukaan elää mutta harvemmin kai paljon yli puoltaväliä..
    Jos noin käyttäytyy ja muut mittarit toimii normaalisti niin itse kytkisin siirtopumpun ohjauksen hot in run sähköihin ja asentaisin tarvike öljynpainemittarin. Siis sama anturi antaa molemmille tietoa.
    Voi olla myös mittarivika tai sit johto hankautunu rikki.
    Jos paineet oikeesti nousee noin ylös niin saattaa olla öljyfiltteri tukos, siellä suodattimen seutuvilla on täällä kerrottu olevan ylipaineventtiili mikä päästää öljyn suodattimen ohi jos paine nousee liikaa.

    Kuutiolla muistaakseni ainakin on huonoja kokemuksia tuosta, tuli vähän
    isompi remppa kun joku kerta tais oikeesti olla paineet hävöksissä ja mittari näyttää mitä sattuu.

    Mullakin pitäis olla yks anturi jossain irtonaisena jos kierretietoo tarvitaan.

    Ohjausvaihdeasiakin kiinnostaa, lähinnä että korjaako korjaussarja vain vuotoja että pitääkö kattella kokonaista kunnostettuu simpukkaa?
    Nooh, ehkä mä yritän kiristellä viel vähän lisää. :rotfl:
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että olet hukannu vipujen poiston yhteydessä pikkasen jousen?
     
  12. pertsa08

    pertsa08 1st gear


    Mites hehkurele tähän vaivaan vois vaikuttaa?
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuli eilen tehtyä masteri ja siten poistettua pumppu.Tänään syttyi service valo.Ei kai se anna mitään herjaa tuosta pumpusta tai siitä solenoidista jonka otin pois kone huoneesta?Epäilen kyllä että jostain muusta johtuu,mutta kokeillaan kepillä jäätä :lol:
     
  14. kuutio

    kuutio Gearhead

    Mites se masterin säätö... kai sulla on painemittari?

    Paljon ahtaa kun oikeen polkaset?
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    On mulla auto gaugen mittari.Jossain 0.9 kävi paineet tasaisella jäiselllä tiellä.Huomenna pitää käydä kokeilemassa vedättää suht jyrkässä mäessä.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi 0.9 ole paha.
    Ite ole taas ihmetelly kun "tehot" on pikkuhiljaa häipyny, viimeksi vika löyty filtteristä ja siellä se taas majaili. Heitin sen pikkufilsun mäkeen ja taas kulkee.
    Filtteriä niputtaessa oli se alin O-rengas tippunu lattialle ja kuinka ollakkaan niin vävyklopin hylsy hajos ja ne lähti mun hylsyllä sitä hinaamaan. ~3kilsaa ja walpro lykkäs aabaut 50litraa pölöainetta mäjelle :rotfl: . Silti vedot oli tallella.
    Toi jyrkkä mäki on hyvä testipaikka mutta omapaino ei riitä välttämättä. Joku kärri perseeseen kertoon pikkasen paremmin kuorman sietoa.
     
  17. oobee

    oobee 1st gear

    no eiks se oo sit ihan jees, jos pieneen ylämäkeen turbaanin lukkoa vasten vedättäessä heiluu paineet siinä 1.5 tuntumassa... ;) (vähän yli puolella kaasulla)
     
  18. tst

    tst Gearhead

    Re: Subbarin termarin metsästystä

    mihin asti sen mittarin kuuluisi nousta?
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    185'F
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onko muille syttynyt tuo service valo kun masteri on tullut laitettua?
     

Kerro tästä muillekin!