Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Kaverilla syttyy polkiessa vaikkei ole masteriakaan... :odroll:
     
  2. ssi

    ssi 2nd gear

    Eipä nouse mullakaan lämmöt muuten ku kiipiää vaaranpäälle nelkkupäällä.. täytyy alkaa varstoakaiveleen jos löytäs termarin.

    Mikäs son öljynpaineelle normi lukema lukema kylmällä öljyllä?
     
  3. pertsa08

    pertsa08 1st gear



    Olisko aika vaihtaa siirtopumppu kun pidin minuutin verran käynnissä niin kanisterin pohjalle tuli sellanen vajaa litra ainetta?
    Ajattelin jos sillä on vaikutusta tohon alkuperäiseen vaivaan....
     
  4. tst

    tst Gearhead

    lienee sitten suurinpiirtein kohdallaan kun mittari nousee aina ekasta neljänneksestä seuraavaan viivaan :odroll:
    Mites muutennii reippaamman tyhjäkäynnin saa päälle kun silloin tällöin tarvittis apuvirtaa olla antamas?
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    +12 v pinkin 24 napsen ecm:n liittimen nastaan A6 Älä posauta ecm:mää sitten :soosoo: eli mieti mistä sen 12v otat...

    Ja obd2 vehkeisiin on sitten eri temppu...
     
  6. tst

    tst Gearhead

    Kuulemma tuokin purkki venttiilikopan päälle kannattais joskus uusia mutta rokkiautossa on samannäköiset, erihintaiset purkit Crankcase Breather Element sekä PCV Valve nimillä niin kumpi sen pitäisi olla?
    CV916 ja V335.
     
  7. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Laitetaamapa tähän perään vielä ongelman ratkaisu, jos se sattuisi tulevaisuudessa jotain muuta avittamaan samantapaisissa ongelmissa:
    Autoon vaihdettiin Uscenter:ltä tilattu poltto-ainemittari+tankkivaruste, eli se koko tankkiin tuleva imu-, paluu- huohotinputki ja pa-mittari hässäkkä ja samalla vaihdettiin tankilta lähtevät ruostuneet rautaputket nailonisiin(ei vedetty kuin takapenkkiläisten jalkotilan alapuolelle) ja nyt taas auto subu toimii poltto-aine/ilmavaivolta osin. Muista ongelmista jatkan uuteen viestiin...
     
  8. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Mitkä kaikki asiat vaikuttavat siihen että tuo punainen jarrujärjestelmän merkkivalo syttyy palamaan mittaristoon? Tilannehan siis on tämä auto on -95 6.5td suburban ja tänään kun saatiin ilmavaivat poistettua autosta ja vetättelin ja kikkailin tuolla pitkästä aikaa toimivalla autolla, niin jarrupoljin meni oudon tuntuiseksi ja tuo punainen jarrun merkkivalo syttyi palamaan. Sen verran tuolla pimeässä kurkkailin konepeiton alle ja avasin tuon jarrunestesäiliön kannen, niin se etummainen säiliö oli lähes tyhjä. Mikähän nyt mahtaa susua vaivata, olisiko jollain hyviä neuvoja jakaa??
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Saattaa olla jarruputkikin ruostunu, lisää nestettä vaan ja märkien paikkojen haeskelua...
     
  10. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Mä tuossa kanssa menin koskeen polttoaineputkiin, sillä seurauksella että takajarruputki rupes vuotaan. Tihutti ekaks yhen kiinnikkeen alta ja on just toi eka säiliö.
    Oli muuten putki niin koppura että vähän taittamalla katkes kolmenkymmenen sentin pätkiin.
    yhtään en muista että oliko tuos joku tasonvaroitin mutta aika todennäköiseltä vaikuttaa.
     
  11. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Niin vähän ajattelinkin että se on joku jarruputki ottanut siipeensä noissa tankki sulkeisissa. Sinänsä jännä et ne jarru- ja p-aputket muuttui siinä takajalkotilan kohdilla hirmu huonon näköiseksi. Siitä eteenpäin ne oli oikein hyväkuntoisen näköiset. No pitänee huomenna selvitellä asiaa enempi, mutta siitä merkkivalon syttymisestä. Mlainen tuo jarrujärjestelmä on, kun ei siinä säiliössä minusta mitään pinnantaso-anturia ollut, niin mikä sen valon sytyttää???
     
  12. ponco76

    ponco76 1st gear

    Jos subun jarrut toimii samalla periaatteella kun muut gm-nestejarrut, niin valo syttyy kun jarrujen turvaventtiili on mennyt kiinni, koska toisesta piiristä on hävinnyt nesteet ja vastapaine. Tässä tapauksessa jos etusäiliö on tyhjä niin autossa on etupiiri pois käytöstä. Suomeksi etujarruissa nestevuoto!
     
  13. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Kiitos paljon, nyt tuli oikeesti selkeä vastaus josta jopa minäkin ymmärsin, mistä lähdetään vikaa etsimään...
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Vois seuraavaan öljyjenvaihtoon kattella tuohon magneettiproput, onko niiden kierteitä joku mittaillu?
     
  15. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Miksi tyhjä käynti hummaa? välillä ja välillä ei samalla laskee öljynpaineet? c1500 steppari kyseessä 350tbi efi.
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Juu,ohje oli muuten oikein ja hyvä,mutta tuo etummainen eli pienempi säiliö on kyllä subussa takajarruille.... Eli takapäästä sitä vikaa haet... Eipä siinäkään paljoa hakemista ole... Taaksepäin lähtee tasan yksi jarruputki mikä jarruletkun jälkeen haarautuu molemmille pyörille. Nyt kun tiedämme että olet juuri pa putkia ropannut jotka kulkevat samassa nipussa jarruputken kanssa niin todennäköisesti olet katkaissut samalla edestä tulevan pitkän putken... En muista että onko välissä liitosta vai onko vedettävä abs boksilta saakka uusi putki takajarruletkuun asti....
     
  17. dackand

    dackand 1st gear

  18. Mica70

    Mica70 1st gear

    Juuri tuon purkin vaihtaneena,siinä oli merkintä V335.
    Paikalliselta varaosa myyjältä,95 €.
     
  19. Mica70

    Mica70 1st gear

    Juuri tuon purkin vaihtaneena,siinä oli merkintä V335.
    Paikalliselta varaosa myyjältä,95 €.
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    :eek: siis 95ekua??

    siinäpä taas tuote, jossa hinnottelu kohdallaan, mutta ohan toi teknisesti niin monimutkanenkin :poff:
     

Kerro tästä muillekin!