Ford f250 ostamassa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja timppa72, 27.12.2011.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Päästää joo, ja on niitäkin huutanu itsensä piloille. Mut ei päästä lähellekkään samassa mittakaavassa kuin 6.0, suuttimilla on kuitenkin huomattamasti korkeampi paine.

    Raskiksissa on kampikammion huohotus/öljynlisäys hoidettu ulkoisella putkella ja kun se jäätyy niin moni työnti öljynsä imusarjaan. Eivät sammuneet muuten kuin imuaukon peittämisellä.
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ok, täydy tutkii asia, mul :pinup: suuri osa ajasta komentosillala, jos kone yllätäen rupee huuta hoosi-anna ja ei avaimest sammu, eikä pysty ehkkä jarruila pidätä...mitä sit tehdään paitsi karvalakki. Ooks sul Remmiveto ideotä siihen...
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei siihen ole muuta apua kuin ilman turboon menon estäminen. Edellä kerrottiin kun jenkeissä oli väsätty vaijerikäyttöinen sulkuläppä imuputkeen. Joko jotain sellaista tai t-paita/ karvalakki.

    Just tuli idea!!!

    Käy ostaa 100mm LVI palopelti, se menee vivusta tiiviisti kiinni. Asenna se turbon ja putsarin välille. Käy vaan kääntää vivustä läpän kiinni niin eikös tuo sammu...
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    :eek: jahah... :D Ei hän nyt pelkää sitä, mut kun sen EGR coolerin tulpaamine suunitelmissä vois samalla avauksellä hoitaa sekin pois. Mun vehkees näköjä on siinä jotain tehtyy jo tai ainakiin EGR coolerin, kun on jääny toi nesteletku mikä coolerilt tule öljylauhdutimeen vähe löysälle ja pukkaa kylmällä vähä tiputta nestet mika valuu siit startiin päälle. Täyty tutkii sitä sit kun rupee tulpaa sitä EGR-ä. Pitaa putsaat see föönikin samalla ja tutkii ooks siinnä minkänäköiset tiivistet, tilaat sit ne saman satsiin muihin tiivisteiten kans. Sain sen verrä selville siit EGR-n tulpaamisestä, et ei tarvi tehä mitään ohjelmointi, kun ei mootorinohjaus välitä siit tai sit muuta ite ohjelmansa? Netist on löytyny aika paljo kaikennäköisiä videoitä ja foorumeissäkin jonkun verrän asia. Tai osaaks joku sanoo heti ooks siihen turbon mitä tiivistesarja saatavilla?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo kyllä tämä ilmiö voi esintyä missa tahansa diiselkonessa, mut must tuntuu et monesti see on ite tehtyy virhe tai tyhmys. Kun tos 6.0 powerstroukijutuiskiin, monesti lukee ja kuulu "laitoin lastuu ja annoin hanaa,...pistin 130hp lisaa, kyllä kärry tuli mukavast perääs" :eek: Sit vetetään turbo punaiseks no tosta ei oo sit enää pitkaa matka kun leika turbon laakerit kii tai katke turbiinin akseli...ja sit :mad: Tuntuu et enempää niikui vaaravyöhökellä on turbokoneet. Mut mita mahta sil kaveril olla piele menny http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_ ... _embedded# Tos noin viikko sitte oli omaskiin kones imuletku suodatimelt turboon pois paikoilt. Kun oli huolto menos. Kompura puoli oli sellaine "tavalisen" näköinen ei mitenkään hälytävä ja käsin kokeiltu akselin laakerikin ei tuntunu pahalta. Tietenkiin tartis ot pois paikoilt ja avat ja tarkastaa , putsat jne. Kuin usein sellaist ilmiö sit tapahtuu?
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nyt väännettään sit rautalangasta: Ei voi koska muissa ei ole korkeapainesysteemejä. Painetta on tyhjäkäynnillä 500psi ja täyskkaasulla 3000psi vaan muilla on joko alipaineella tai sähköllä toimivat systeemit. Voit kai kuvitella et jos ja kun menee tiiviste ja öljyä tulee 3000psi eli yli 200barin voimalla nii silloin sitä kanssa tulee eikä meinaa.

    1. Turbossa EI OLE yhtään laakeria. Siellä on liukuhelat mutta akseli ei ole niissä kiinni jos turbo on toimintakykyinen. Akseli pyörii keskellä öljyä koska ei ole niin pientä ja kierroksia kestävää (150000-200000rpm) lakrua.

    2. Se muuttuvageometrisyys on siellä pako- eli turbiinipesän sisällä, ei näy purkamatta. Sitä ei kannata tehdä itse. Dont try it at home!

    3. Kyllä niitä tuntuu menevän koska neuvotaan varautumaan.
    Fordin ja Internationaalin ero johtuu noitten koneiden ongelmista joiden takia Ford on joutunut maksamaan pitkän pennin korvauksina. Esim. potilaiden omaisille kun on ihmisiä kuollut kun on ambulanssi hajonnut kesken kyydin.

    En tiedä että kellään olisi Suomessa mennyt mut eipä kaikki huutele ongelmistaan.

    Mutta riittää sivistäminen osaltani tähän... Kannattaa vaikka googlettaa toi 6.0 ongelmat ja lukea lisää jos kiinnostaa. EDIT: minä kävin, lukee hän tuosta:

    http://www.internationalpowerstroke.com ... blems.html


    Itselleni en sellaista aikapommia huoli.
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Kyllä niitä öljyllä käyviä turbodieseleitä on muitakin...tässä Scanian esimerkki, kuvan otin Turun Kaukokiidolla viime kesänä. Tuli voimasavut kerralla ulos

    Samalla tapaa turbo petti ja alkoi kone huutaa sen minkä ikinä vaan kiersi, eikä sammunut millään.

    [​IMG]
     
  9. mjsn

    mjsn 1st gear

    taitaa remmiveto tarkottaa pilkulllen, et ei voi saman lailla mut saman tapaisesti kyllä voi
    tota öljyn paineen painottamista ajatellen.
    ja toi laakeri homma kansan kielellä puhuttaessa kai sitä nyt voi käyttää eikai se nyt niin tarkkaa ole.
     
  10. Swinger

    Swinger Gearhead

    Voi voi.. itsellä 2006 e-350 6.0 dieselillä.. 2vuotta 100tkm takana, erittäin luotettava peli ollut ainakin tähän asti :) jos hysteeriseksi itsesi haluat niin googleta noi ongelmat ja pelkää mitä tulee tapahtumaan... Omat huollot autoon tehty 2009 egr, vgt systeemi, 2010 egr, oil cooler, update letkut ja turbon öljynputket ja stc fittings.. egr cooler ei ollut ees rikki kun vaihdettiin se " vahingossa " ku ei löytynyt neste vuotoa.. löyty jälkikäteen webaston letkusta...
    Ei kai sitä voi kieltää etteikö noissa oo ollut ongelmii, mutta vittu samaa paskaa noi on ku kaikki muutkin nykypäivän autot ja moottorit.. turha täällä on kohista mitä jenkeissä on noille vehkeille käynyt varsinkaan jos ei oo omakohtaista kokemusta ko. Moottorista.. ei jaksa enää kirjoittaa ku kännyllä naksuttaa :D
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...älkää nyt keitäkä. En oo reemontimies, ja ehkä kielenkäyttö on enimäksen kansanomaist. Mut kuitenkiin vuodest 1980 istunu isojen dieseleiten päällä, noh rekan muodossa. Ja niiten sieluelämä yritäny tutustua muutenkin kun see diiselimaailma on pirust kiinostanu. Peukalokiin on ihan omas paikas eikä keskel kämmänt. Ja korjauksikiin usemiten ite värkämäs, noh tietenkiin joutu neuvoonkin kysymä ei see maailma ole aina itsestäselvä. Ja mielumin kysyn vaik ylimääräsen kysymyksen, kun teen jotain tyhmää. Eikä se "runaway" ilmio ole vieras, noh kyselin sitä kyl nyt vähä ylimielisest ehkkä :oops: peace. Oma cursioni ostaes tuli kyll tutkitu myös 7.3 ne, mut päätyin kuitenkiin 6.0 kun tuntui haastavampi ja ei oo tähän saakka katunu. Koska ei onnistunut kokeil sitä enne ostopäätöst sit ensitapamine Vuosaaren tullivarastossa jäi muistiin. Oli toine eturengas vähä löystyny ja Finnstewe poiat olivat kontti purkaessa laitanut kii vaan toisen akun kaapelit ja startti veti vähä heikost mut kone sytyi heti sillä 6 litrassellä omaisellä pehmeällä mut kuitenkiin voimauhkuvalla äänellä 8) Ja oon nyt koitanu sen kans pärjat, hyviin on menny ainakiin tähään saakka. Ja tietyst jos guugletä tarpeeks kyl sielt vaik mitä tule näkyvin, mut täyty nyt suhtautu asioin ajatelevast eikä törmää heti puihin. Toki paljo on läpi käyty just sitä konettä koskeviä juttujä ja kyl Remmiveto sun laitaman linkin oon tutkinu jo ennestä ja paljo muitaki viel. Ja niitä öljyä jostakiin syystä poltavia diiseleitäkin kattonu että netistä ja oon kerrä itekiin nähny isoon veneläiseen puskutraktoriin mikä käynistäessä imi jostaakin mystiseest öljyt mootorin imuun ja muistuti kyll formula ykksöst sen jälkeen... ja karvalakit meni kyll koneen läpi kun yritivät tukii sitä, joka tapaukses teema voi kiinost toisikiin ja on ehkkä tämä mahdolline ongelmä hoitetavissä... :odroll:
     
  12. Swinger

    Swinger Gearhead

    Hehehehe.. kauanhan tää kestikin kehujen jälkeen.. nyt se hajos sitten :rotfl: korkeapaine puolelta petti joku tiiviste ja se oli siinä.. ehkä tänään illalla viisaampi mistäpäin puretaan ja mitä :)
     
  13. mjsn

    mjsn 1st gear

    no mitäs ne amerikan ukot sano 6.0 poverstroke on paska. 8)
     
  14. Swinger

    Swinger Gearhead

    Ford is back on the road... Ipr:n screen irronnut ja jumittanut venttiilin.. vika korjattu ottamalla ovipahvista uusi ipr ja tulille.. kiitos wak-pal jyväskylä.. erittäin nopeaa ja hyvää palvelua jälleen..
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    :eek:

    Hmmm... Polvistun eteenne...

    Olin TAAS väärässä. :oops:

    Siis minulle on syötetty "ammattimiehen" väärää tietoa. :poff:

    Kiitos ja anteeks.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...ei tässä mitä erikoisempään. Asiast on hyvää otta selvää, et ei jäis väärinkäsityksiä. Tä on valitetava asia, et ei siit 6.0 ole enempää keskusteltu, enimäksen on kuulunu negatiivistä palauteta. Ja tiety on syytäkin olnu, mut kyllä mootori tämäkiin on omiensä niksiensa kans niin kui täs jo sanoti, mut ei mitää avarruustietetä. Munkiin cursionis just toi ensimäinen 6.0 "ongelmalline" kone. Voin puhuu siittä kyl tähän saaka ainosta positiivistä. Käytössä selläine sivistyny oloine, mutta kyllä siinnä piruukin piile jos see irti päästetaan... Mun mielest moneesti on lopputulos käyttäjäst kii. http://www.youtube.com/watch?v=WmkHTkmj2_U Toki välillä hyvästä onnestaakin. Kyllä turbon turbiinin säätöklapitki ja niiten työtilaa voi putsat ite, tietyst ei kannata rupee tekemää, kun ei oo niitä ennestä roplanu, voi lopputulos ol tosi vahinkolline. Joku tiiviste saa kipiä jaa....sahua nosee... Kannata melkein jonkun turbohuollon kans keskustel, tiety siin voi taas lompakko rupee sahua sen jälkeen. :lol: To Swinger. Sun autos oli kuulemma kone päältä auki. Etkai suunitelnu sit samalla ton EGR-n tulpaamist jo, otiks öljyjäähdytimen kans auki ja sen alla olevan reservoirin sihtiin(korkeäpainen pumpun syöttö) vaihtoiks sa tuon turboon öljy palautusputkeen kun on taipuumus tukkeutuu. Noh kysymyksiä satoi nyt :eek:
     
  19. Swinger

    Swinger Gearhead

    jees, moottori oli sieltä yläpuolelta auki, eli turbot, imusarjat, egr cooler, oil cooler jne.. erg cooler, oil cooler ja kaikki noi turbolle menevät putket vaihdettiin upgrade osiin.. egr cooler oli sinisterin valmistama, mutta oil cooler oli orginal ford osa.. kaikki osat tuli suoraan sinisteriltä.. oli aika synkän näköinen homma noiden vaihto, enkä kyllä suosittele vaihtohommaa tee se itsemiehelle.. täällä jyväskylässä yks kaveri hoiti homman kyllä viimmeisen päälle hienosti..
    Egr deleteen en sillä lähtenyt kun ainakin 06 ja uudemmat se sytyttää moottorin vika valon palamaan ja sen sammuttamiseen tarvii stc tunerin, joten aattelin että jos noilla uusilla osilla mentäisiin ainakin seuraavat 100tml vähintään.
    Samalla vaihdettiin polttoaine reguun " sininen " jousi parantamaan polttoaineen painetta suuttimille.
    olishan tää kivaa että porukka kertoilis omista kokemuksista, eikä aina vaan noita amerikan poikain juttui, ku siellä on jutut on niin isoi :)
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jo ei oo varma helpoin homma, kun kurkista sinne pellin alle. Puretava tavara löyty tieltä. Ajatelin et ainakiin pari päivää saa varat siihen. Sinisteriltä mäkiin ajatelin hommat palikat. Näytä olevanas sopivia satsejä, sopivaan hinta. Mut EGR menee varmast hyllyle, tai noh vaihtoehtona ois sen coolerin tulpaamine jäis tä hiukan arvokaanoloine mutkaputki ostamat. Minkan verran mahta imusarja ol täynä moska sen EGR jäliltä. Sellaist sonta saata ol myös hieman hankala putsat sielt. Mut varmaakin kannata hoita kaik mahdolline pois sielt imusarjan alta, et ei tartes vältämät avat sit hetkeen kulutua taas. Mulkiin ositain asja tilojen puutestä odotelemas. Kun nykyinen talli rakenettu joskus pikkuauton mittoja huomio ottaen. No nyt juuri auton nokka mahtuu sisällä, mut muu jää pihalle. Paraniks siit pa painen nostosta jotain vai oliko kosmeetine juttu. Tai millaisiä oireitä see kehiti, oliko nykivä meno...?
     

Kerro tästä muillekin!