Super Pro Street 2012.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rellu8, 10.1.2012.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Kausi 2012 lähestyy!

    Joko olet ilmoittautunut sarjaan FHRA:n toimistolle!
    Myös kilpailu numerot varattavissa Super Pro Street:iin, FHRA:n toimistolta.

    Laittakaapa myös tänne tiedotetta ilmoittautumisesta!




    Ville Haga. (ilmoittautunut)
    SPSxxx.
     
  2. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Lisättäköön tähän ettei meidän tiimiä nähdä Kalajoella tulevaisuudessakaan, ellei FHRA voi taata radalle olosuhteita joissa voidaan ajaa SPS tyyppisillä autoilla 4.4s/ 201m.


    Ville Haga
    SPSxxx.
     
  3. panhead

    panhead 1st gear

    Norjassa tyomatkalla just nyt,mutta tarkoitus olis kartoittaa tota kalajoen kisaa.Mita olen kuulostellut,ei kukaan SPS kuski halua sinne lahtea.
    Kuljettaja edustajien ja fhran kokous 29.1,siihen mennessa tarviis tietaa mielipiteita.Saa lahettaa meilia tai soitella.

    En ole viela itsekaan ehtinyt ilmoittautumaan(ens viikolla),mutta olisi toivottavaa et kaikki ilmoittautuisi ajoissa kilpailukauteen.


    terv. Juha Raikkonen
    SPS 600
    juha.raikkonen@pp.nic.fi
     
  4. ERT2

    ERT2 1st gear

    ERT ilmoittautuu kisoihin/sarjaan ensi viikolla, kuten luvattiin... Vaikkei ajaminen ole vielä aivan varmaa, osatarve/rahoitus kuviot vielä kesken. Jos saamme paketin rokkaamaan, Kalajoella emme mekään mielellään esiinny. Saattaa olla tuo lentokenttä turhan liukas ahdetulle metskukiukaalle, jos siitä nyt tehoa saa irti....
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hyvä Elukat!

    Living the dream!
     
  6. latari

    latari Gearhead

    Latari racing lähettää sarjaan ilmottautumis laput maanantaina, Kalajoella emme aja.
    Teemu Pekka
    SPS 654
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mikäs noil muoviputkikipoilla on 200 metrii kalajoella vedellessä, pankaa punttii puolet lisää ja vetäkää 400m. :rotfl: Ja jos tuntuu liian hyvältä ni laittakaa DOTit alle. Ei vaan, vois kai noita kisoja nurmikentälläkin pitää, ei se vähän tehokkaamilla laitteilla välttämäti mieltä nostata Riskit kasvaa helposti liian suuriks hyötyihin nähden. http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat ... P_2733.jpg
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Olin kattomassa kyseistä luistelua ja näytti aika hurjalta,meinaan näytti siltä ,että Moparista tulee ny entinen,mut hyvin kuski hoiti homman kotia osittain saatto olla vähän hyvää tuuriakin.

    Tais olla vauhtia jonnin verran ku lähti perä irti radasta.
     
  9. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Miks yrität ajaa toiselle kaistalle?
     
  10. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Katotaan ekat seiskat B:ssä ja D:ssä Kalajoella ens kesänä. Sitten oon henk.kohtasesti valmis koittaa kutosta siellä.;)

    Ei vaan, koitetaan pitää tää keskustelu asiallisella tasolla tässä topic:ssa ja puheet lähinnä tiimeissä ja SPS:ssä.


    SPS 666
     
  11. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Katselin viimme kesän Kalajoen tuloksia FHRA:n sivulta lähinnä huippunopeuksia.

    Esim.
    B Lindqvist 251 km/h
    C/D Matfolk 246 km/h
    Sc Tanninen 255 kmh

    Nämä siis 402 metrillä.

    OL Kalliomäki 219 km/h 201m

    Minkälaista loppu nopeutta olis/on odotettava 202m matkalla SPS:ssä ?
    Entäs mitä se vauhti mahtaa 404 metrin kohdalla ? siinähän on jo kerenny jarrutella tovin aikaa :eek:
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sori Ville, mut ite alotit Kalajoen dissaamisen.
    Ajettu liikaa Virossa kisoja, ja mieli tekee aina parempiin olosuhteisiin ja isk yrittää valita "parem rata".
    Mutta vakavammalla mielellä; niiin kauan kun suosrituspaikkoja on useempi niin niin kauan myös olosuhteet pidon suhteen vaihtelevat.Se asettaa säädöille, kuskeille ja kenties autoillekin vähän eri vaatimuksia, mut sellastahan se tuppaa olee muutenkin. ehkei meillä vaan resurssit ja taidot riitä kovin laajalle skaalalle? Mitä vähän tota OL:lää seurannut, niin siellä yks tiimi joka sittemmmin siirtyi toiseen ryhmään tuumi ihan vakavissaan kokonaan eri tekniikkaa Kalajoelle. Ja olis sen varmaan myös toteuttanut jos olisi jatkanut. Mun mielestä tää "jupakka" kuvastaa jollain lailla sitä tasoa millä täs dragracingissa ollaan, eli et ei ehkä ihan välttämättä kuitenkaan verissäpäin mestaruuksia tavoitella vaan haetaan itelle haasteita ja halutaan pitää kivaa. Eiks toi SPS kuitenkin ole Kalajoella? Onks Se SM vai Cup ryhmä tällä kaudella? Millanens on osallistumismaksu?
    Vielähän tosin ei oo päätetty edes mitä ryhmiä kesällä ajetaan, et siinä mielessä nää vissiin niin ajankohtasii...
     
  13. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    En tarkottanu dissata kalajokea kyllä. Vaikka sitä oikeestaan teinkin jo tossa ekassa viestissä. Mun mielestä tää ryhmä ei sinne vaan kuulu.
    Kaikki tulevat SPS tiimit ovat olleet Kalajoen kisoja vastaan, ettei siellä ajettaisi. FHRA on kuitenkin päättänyt tehdä siittä osakilpailun tällekin ryhmälle.

    SPS on Cup ryhmä tänä vuonna.


    SPS 666.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näin kait se menee rallissa ja ratapuolellakin et ei kaikki suorituspaikat oo niitä ykkösfavoriitteja. Ei lainkaan niin et ite riemusta hihkuisin, se varmaan tuli esiin tos jo aiemmin et puolta painavammalla laitteella kovemmilla nopeuksilla ja lyhyemmällä pysäyttämismatkalla välttämättä mitään juhlaa oo striittiikään siellä vedellä. Mut pakkoks se on ajaa niin lujaa aina... No se tästä.
     
  15. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Kalajoella olisi jo SC ryhmän, pitänyt ajaa 1/8 matkaa jonkun aikaa, siellä kun ei jarrumatkat vaan riitä. Harri ajoi 272.41 jo 2009 ja me seuraavana 263, toi ei vaan ole kovin turvallista jos jotain sattuu, jossain vaiheessa oli keskustelua kuskien toimesta tosta matkasta, mut se jäi tohon 1/4 mailiin, ikävä kyllä.Mun mielestä siellä ei ole montaa ryhmää kun voi ajaa täyden vartin. Kyllä sen voittajan saa 1/8 matkallakin.
     
  16. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Totta Jykä että uudet haasteet tässä on etu sijalla ainakin meidän team:llä. Vaikeeta ois kuvitella meidän tiimin resursseilla ja tietotaidolla verissä päin kilpailla. Puusilmiä ja ruudin keksijöitä taidetaan olla koko porukka. :)


    SPS 666
     
  17. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    201m ajat ovat varmaan 240Km/h ja ylöspäin?
    402m ajat ovat varmaan 290Km/h ja ylöspäin?


    SPS 666.
     
  18. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Ok,reipasta menoa siis luvassa. 8)

    Entäs mitenkähän paljon se vauhti mahtaa pudota jos ajetaan 1/8 matkaa ja hetimmiten jarrutellaan, niin vieläköhän mennään yli kahtasataa 1/4 mailin kohdalla ?
    Kuskista riippuen varjo varmaankin on auki jo tossa kohtaa ?


    Ihan vaan sillä kyselen, että sais vertaus pohjaa,sillä taitaa moni täyttä matkaa ajava mennä silti lujempaa tossa 1/4 mailin kohdalla kun SPS joka ajais siis 1/8 mailin

    Pito Kalajoella on sitten ihan eri asia tehokkaille autoille,eikä taida kovin turvallista olla.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tiedä, mut luulen et ei niinkään ole kysymys tosta jarrutusmatkasta vaan se et tollasella tehokkaalla ja suht lyhyt akselivälisellä laitteella tuppaa tuol tulee ohjelmaa. Siihen lisäks et tuppaa välil motit kiertää isoi lukemii, renkaat kuluu sikana jne jne. Sitä pienessä päässään vaan rupee ajattelee et ku siit ei oikeen mitään irti saa saa muut ku kysymysmerkkejä ja vitutusta ite ajon suhteen niin liekö se sen arvosta? Muutenhan Kalajoella on oikeen mukavaa, hieno paikka ja yloesö. Sois vaan et baana olis sillä tasolla et siel olis edes jotain toivoo.
     
  20. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    en nyt halua provosoida,mutta mites toi ,kun kaikki moitti Pudasjärvee ja katoin juu tubesta ni Kuriks ajo suttailematta ja muut valitteli ettei pääse sielä mihinkään.

    Eiks se pitäis ajaa olosuhteiden mukaan kelissä ku kelissä ja radalla ku radalla.Suoran ajamisesta kilpaa minä mitään tiedä, mut jotain ajamisesta tiedän yleisesti.

    Tai sitte tieten jättää ajamati kokonaan,mut ei välttämäti ainakaan yleisön/lajin kannalta paras vaihtoehto.
     

Kerro tästä muillekin!