Moottorikoneistamoista..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tequila, 13.1.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näinpä, muuttujia ja tekijöitä on monia ja hyvillekin sattuu myös virheitä.
     
  2. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    salolaisella kuuluisalla koneistamolla ei tiedetty,mitä on stressiporaus!
    tästä on kyllä aikaa,toivottavasti nyt tietävät.
    TUMO:ssa kaveri veti ARP:N pultit poikki,koska käytti momenttiavainta
    väärinpäin.
    Paljon on kyse siitä,minkälainen kaveri on "sorvin"ääressä.
    hyvänkin koneistamon maineen pilaa yks työntekijä,joka ei tiedä mitä tekee.
    täällä meillä päin, ainakin turun superkoneistus on tehnyt mulle koneistukset
    n.20v.ajan,niin isoon,kuin pieneenkiin moottoriin ja hyvin tehty tähän asti.
    koneiden koot on vaihdellut 50cc-19000cc(cummins 1158cid)
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

  4. Hectori

    Hectori 1st gear

    R-koneistus keravalla dekkas lohkon toisen dekin puoli milliä vinoon. Tasapainotti pyörivät päin persettä ja vaikka veiveistä oli tasapainolätkät hiottu pois, ei olleet saanut niitä samanpainoisiksi. Olihan eroa veivien painoissa lähtiessään parisen grammaa. Puhumattakaan siitä että veivien numerostanssit oli hiottu pois.

    Eipä ne sen enempää munannut sitä, mutta johtui luultavasti siitä että niiden ei pitänytkään tehdä muuta.

    Mutta eipä sen kokemuksen jälkeen ihmetyttänyt se kampiakseliin tasapainotuksen yhteydessä hitsattu rautanaulakaan enään.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Ensi viikolla täällä 2 letukan kisalohkoo koneistetaan!!Asiallinen paikka ja henkilökunta harrastaa moottoriurheilua!!!Viime kesänä yhden metanoolikoneen lohkon koneistukset esim!!!
     
  6. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Koneistamo

    Lahden kansityö ,ainakin minä olen ollut yli 20 vuotta tyytyväinen työhön :D
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  7. perzza

    perzza 3rd gear

    R koneistus rikko multa 2 kpl sbc 400 lohkoo, korvaukseksi sai vittuilut ... meinas tulla siinä vaiheessa kalliiks mulle ...
     
  8. dackand

    dackand 1st gear

  9. Inline

    Inline 1st gear

    Mitä tekivät?
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead



    :lol: justiisa. ite en kyllä hirviäisi sinne mitään viedä laittoon. harrastaa juu, mutta ei tainnu räkreisinkiä olla?vaikka väliäkö sillä, harrastipa tai oli harrastamatta,sama se.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: Koneistamo

    Komppaan tätä. No, sulta me muistaakseni aikoinaan saatiinkin vinkki teettää vähän rallimpiin vehkeisiin koneistukset tuolla :rotfl:

    Aika monta juttua ollaan sit viime vuosien aikana tuolla teetetty ja kaikkeen oltu tyytyväisiä ja etenkin nyt kun ollaan oltu siellä jo jonkunlaisia vakiasiakkaita niin hyvin siellä on ymmärretty joustaakin niin että joskus kesken kiivaan kauden eteen tulleet koneistamisetkin on hoitunu pika pikaa niin että kausi on päässy jatkumaan suunnitelmien mukaan :D
     
  12. tequila

    tequila Gearhead

    Jaahas, eli kaikennäköistä sitä sattuu...Muutama on suositellut tuota Puntalan koneistamoa, taidan käydä vierailemassa ensi viikolla. Kun nyt sitten tulikin kahden koneen koneistukset :D vaikkakin toiseen ei ole kylläkään edes autoa :poff:
    Kiitos kaikille kommentoijille. Kirjoittelen kokemukset Puntalan koneistamosta kunhan käyn vierailulla.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Suosittelen Keski Suomen koneistämoa Jyväskylässä, vinkkelimoottorit on tuttuja siellä. Sellaisen jutun kuulin myös että V-koneiden porauksessa on sellainenkin mahdollista että ne sylinteriputket koneistetaan kampiakseliin nähden oikeaan kulmaan jos ne on vinossa ja jos koneistusvara riittää. Tuo toki teettää enemmän töitä kuin vanhojen mukaan koneistamalla.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mika on kunnon tekijä, jonkin verran olen käyttänyt ja käytän jatkossakin.

    Muillekin tiedoksi, firman nimi on Saimaan kansityö.

    www.saimaankansityo.com

    Kiteen moottorikoneistamosta saa Pykäläisen Jussilta myös A-luokan palvelua kuten jo täällä todettiinkin.
     
  15. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Kiteen koneistamolle ääni täältäkin. Hyvää palvelua.Suosittelen.
     
  16. Max1081

    Max1081 1st gear

    Mites rankemmat koneistukset hoituvat?
    Linjahoonauksia tekee kaikki pajat, mutta kun tartteis linjaporata V8-koneen lohko. Eli hommana 2-pulttisen lohkon modaaminen 4-pulttiseksi teräspukeilla.
    Hilkkeet on valmiina, mutta mihin kiikutan lohkon, kampuran, veivit & männät koneistettavaksi?
    Pyörivät on kaikki uutta ja tasapainotettu <1g punttiin, mut ympäristö uupuu ...
     
  17. Inline

    Inline 1st gear

    Kannattaa kysäistä GT-motorsilta Pitäjänmäestä,
    on aika vanha koneistamo, hinnat on samaa
    muiden kanssa, mutta tuolta ei ole ja en tiedä kuin
    hyvää. Kannattaa nyt ainakin soittaa.
     
  18. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    koneistus

    Kivinummi Racing on teettänyt kaikki moottorien poraukset ja tasapainoitukset R-Koneistuksessa Keravalla jo 30 vuotta !

    Tulokset kisarintamalla ja tyytyväisten asiakkaiden puolella puhuvat puolestaan äänen R-Koneistukselle.

    t.Antti Kivinummi
     
  19. JYN85

    JYN85 3rd gear

    Minkälaisia kokemuksia Tammer Dieselistä Tampereelta V8 moottorien koneistuksista?
     
  20. human62

    human62 1st gear

    Mitä tekivät, SBC 400 lohkothan on jo tehtaan jäljiltä melkein puhki :-?

    Onko nyt asiakas asiantuntija (autoalan ammattilainen, koulutuksen saanut? ) ja tietoinen koneistusriskeistä?

    EN tiedä yhtään tekijää, tai koneistamoa joka ei tekisi joskus virheitä, se on inhimillistä, eniten ottaa päähän ne jotka haukkuvat muita, varma tapa menettää asiakas.


    Tasapainoitus on tänä päivänä monelle pyhä asia, puhutaan 1 g jäämä heitosta, ettei vaan moottorin roiskeöljyt tee enemmän heittoja :rotfl:

    Voisin lyödä vetoa että vaikkapa 30 g väärään kohtaan lisätty tasapaino ei tavis -moottoreihin vaikuta tuon taivaallista, ehkä kone ei kestä sitten sitä 500000 km määrää vaan vain 450000 km...tai kone ei kestä pojanpojanpojalle. (Tehtaan jäljiltä on joissakin moottoreissa aivan "käsittämättömiä" heittoja 50-100g...silti niillä on ajettu iät ja ajat)

    On tietenkin hienoa että varmuuden vuoksi "tehdasvarmistuksen" jälkeen vielä varmistetaan kerran , ajetaanhan näillä harrastepeleillä usein kesän aikana jopa 5000 km (puolimiljoonaa kilsaa kestää ajaa silloin vain 100 vuotta
    :odroll: )

    HUOM: Kilpamoottorit ovat sitten asia erikseen..
     

Kerro tästä muillekin!