Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Kuulostaa vielä enemmän traktorilta, kun puolet pytyistä hiljaa.

    Aika tyylikäs toi sun 6 cyl high idle, eikä varmaa ollu älyttömän kalliskaan :D

    Kovin on raiskatun näkönen tuo kuskin penkki, no autot tykkää että niillä ajetaan.
     
  2. Erska

    Erska Gearhead

    Ykköskoppasessa manuaaleissa etenkin on yleensä vakiona käsikaasu jota vetämällä ja kääntämällä oikealle kierrokset pysyvät kivasti 1100 paikkeilla ja lämpiää mukavasti :)
     
  3. masina8

    masina8 3rd gear

    dodge ram 4x4 cummins

    juu mulla oli kans inspehtoorin mielestä ekoauto eikä savuttanu ollenkaan.. sano , että vesihöyryä pikkusen vaa tulee putkesta . Noooh siitä meniki puolisen vuotta ja tuli kiva vaiva, että ei käy ky kymmenkunta minuuttia paikallaan. ja sammuu. ajaa ei voi ollenkaa. Edelleen seisoo tuolla kuusen juurella koko paska ku eihän tuommoseen vanhaan romuun kiinnosta laittaa paria tonnia johonki pumppuremppaan, ei sitte pätkääkään . Että semmosena ennusteena vaan


    Ei varmasti mene paria tonnia. Ei välttämättä mitään. Kannattaa laittaa ja samalla opiskella. Tämä mekaaninen ropponen on siitä hyvä, että toimintaperiaate on suht yksinkertainen eli jos legoja osaa koota, niin osaa koota myös ramin.

    Oman ropposen olen purkanut/korjannut/koonnut aina ihan itse. Toi on ollut todellinen maanantaimalli eli kaikki on tuosta hajonnut mitä näistä ikinä vaan voi levitä! Hyvin on onnistunut, enkä ole mikään McGyver! Täältä saa tarvittaessa mahdollisesti jopa neuvoa joltain joka luulee tietävänsä ja vittuilut kaupan päälle!

    no antakee sitte hyviä vinnkejä, ku ei tällä kylällä konstit riitä (vaikka vanha ukkokin on dieselkurssilla käyny(eikä puhuta ny mistää linnareissusta) ) Tuntuu maksavan nuo korjaus jousisarjat ja elementit sun muut jo niin paljon, et ei oo viittiny ees alkaa irrottelee pumppua
    vittu kyllä nissanin koneen vielä joutuu laittaa keulille ni toimii. Eikä ois eka jenkkilahna mihinkä oon sen joutunu tekkee
     
  4. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    oletan jos kingcapin koneen keullle laittaa niin ei ihan kovin pitkälle mennä :rotfl: :rotfl: tai edes sen kuuluisan cedrikin :rotfl:
     
  5. bikerer

    bikerer Gearhead

    Piti oikein ohjekirjasta katsoa oliko siellä mainittu jotain tuosta pitkän tyhjäkäynnin ajasta. Ei ollut 1996 mallista annettu mitään maksimiaikaa. Käskettiin vaan välttää pitkää tyhjäkäyntiä, jotta nokea ei muodostu palotilaan, männänrenkaisiin ja suuttimen kärkiin.

    Arktisissa olosuhteissa (alle -24 celsiusastetta) pitäisi konetta ensin lämmittää normaalia varovaisemmin ja silloin kierrokset pitäisi olla alle 1000 rpm.

    Kaasupoljinta kuuluu painaa 1/4 verran kylmällä käynnistettäessä. Amerikan kylmä taisi olla alle + 19 celsius astetta :D

    Ohjekirjassa käskettiin myös irroittamaan lohkolämppärin pistoke ennen liikkeelle lähtöä :rotfl:

    Edit: Ainiin, mulla on 6 cyl high idlenä pajukeppi penkin ja kaasupolkimen välissä. On vielä helppo säätää kierroksia, kun on sähkösäätöinen penkki :D
     
  6. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Unohda se nissani ja laita valmetin 612,samantehoinen malmikasa ja osia saa helpommin.kaaveliin sopii suoraan fuller tai allison.käsikaasut löytyy valmiiks ja noita on joka purkaamossa
     
  7. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Ja hj 60/61 Land Cruiserissa on mahdottoman hyvä käsikaasu kakkoskoppasen aina normaali tyhjäkäynnistä täysiin kierroksiin, tai millä välityksillä nyt kukakin haluaa asentaa. http://kuvablogi.com/nayta/3176399/

    Ja lämpee kone kun laittaa pykälän reekeliin ja 1300 kierrosta käsikaasua vasten vakioturbaanilla niin 5-10 min ja on kone lämmin. 2 kärpästä yhdellä iskulla kun kone joutuu pikku kuormitukselle ja laatikkoöljy läpmeää pikku vatkaamisella ja lisäksi lämmenny lootaöljy lämmittää vielä jäähdytysnestettä vaihtimen kautta. 8) Niin, ja tarvii luonnolisesti toimivan käsijarrun jos noin lämmittää. Tulee aina lämmitettyä raimoa tolleen ja hyvin toimii.
     
  8. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Itte oon miettiny monesti että jos laittas Valametin kun ja jos Cummelista joskus aika jättää.
     
  9. Aarne

    Aarne 3rd gear

    [quote="bikerer"
    Arktisissa olosuhteissa (alle -24 celsiusastetta) pitäisi konetta ensin lämmittää normaalia varovaisemmin ja silloin kierrokset pitäisi olla alle 1000 rpm.

    Kaasupoljinta kuuluu painaa 1/4 verran kylmällä käynnistettäessä. Amerikan kylmä taisi olla alle + 19 celsius astetta :D[/quote]

    Alkaa Cummelissa olla jo kohtuu pitkä startti jo noin alle 24 celsiuksessa, lämpeehän se jo siinä startatessa.. :rotfl: No ei vaines, kylmänä ei tod ryntäytellä niinku jossain tuubi videoissa. Ittellä hankuuttaa lämpösenäkin jos ei yhtään syöttöpoljinta tyrkkää. Sinänsä jännä että esim boschin rivarilla olevissa valmeteissa pakkosyöttö pelaa automaattisesti oli sitä kaasua eli ei.
     
  10. Aarne

    Aarne 3rd gear

  11. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Oon sanaton. Näin kurikassa tytön, vieläpä hyvännäköisen jolla oli Baarista ulos kävellessä takki jossa oli brodeerattu punanen pässinp ja päällä luki dodge makes it ja alla cummins shakes it. Ei mulla muuta.
     
  12. Aarne

    Aarne 3rd gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  13. Pikku Poika

    Pikku Poika 1st gear

    Voi isäkissan vittu :mad: Paikallinen paskavaipan kuskaaja jättänyt paskalaatikon keskitielle ja minä romuttimella liittymään poikittain ja perkele tietäähän sen miten siinä sitten kävi :mad: Kellään jääny tuollasta levikettä vänkärin takanurkkaan joutilaaksi? :lol:
     
  14. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Miten tuo vaijeri on kiinnitetty kaasupedaaliin? Mulla on samanlainen kahva asennettuna, laitoin sen tuohon tuhkikse alle missä on hyvin hollilla mutta vaijeri ei yltänyt pedaalille asti. Jäi kuutisen senttiä vajaaksi.
     
  15. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Näky eilen olevan rovaniemelle shellin pihalla viininpunanen kakkoskoppanen liekko palstalaisia?
     
  16. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Kaveri nollas mun laitoksesta tänään vikakoodit... tai ainakin ne mitä sen lukulaite löys. No mut joka tapaukses pyyhkijät rupes toimimaan niinkun pitääkin. Eli tiedoksi niille joilla on myös mielenvikaset pyyhkijät ni nollaus auttaa... mut toi saatanan keskuslukitus ei toimi vieläkään. :mad:
     
  17. Erska

    Erska Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:

    All praise the Can Bus! :rotfl:
     
  18. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Paljonkos tonne vakioon ramin automaattilaatikkoon menee öljyä siis pelkän öljypohjan irrotuksen ja suodattimen vaihdon yhteydessä ??

    Ja onkos se öljy nyt sitä ATF+ 3 vai ATF+ 4 ??? Korjauskäsikirja sanoo että pitäisi olla tota ATF+ 3 öljyä mutta enpä pikaisella googletuksella löytänyt tota öljyä Suomesta.

    Joo ja tuo haku kenttä jotain ryppyili etten sen avulla kyllä löytänyt yhtään mitään (käyttäjä peräinen vika todennäköisesti) :oops:

    Niin ja pirssi on 1995 3500 4x4 diisseli jos sillä nyt jotain merkitystä on.
     
  19. 8 purkkia riittää vakio öljypohjalla. Ja tätä öljyä. http://espautotrans.fi/catalog/product_ ... cts_id=131
     
  20. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Kiitti!

    Mutta joo öljytikkua tarkkaillen lisään niin ei ihan hirveesti pitäis mennä mehtään :D Se tossa määrässä eniten kiinnosti tosiaan ettei siinä öljyn täyttövaiheessa huomaa että 2 litraa puuttuu.

    Korjauskäsikirja sanoo että suodattimen ja ö-pohjan irrotuksen kanssa 4 pts mitä sitten tarkottaakaan.

    Nyt on kdp:kin plokattu ja eberi asennettu, oli muuten tullut se tappi ulos 7mm :lol: tiiä sitten onko paljon mutta kumminki.
     

Kerro tästä muillekin!