RIP SAAB?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Shit-O-matic, 19.12.2011.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    romuunhan siellä sotilaskalustokin on ainakin pääasiallisesti menny
     
  2. American220

    American220 1st gear

    Oliskohan tässä kyse tuotevastuista ja takuuasioista...?
     
  3. transport01

    transport01 3rd gear

    Voisihan noi myydä silti konkurssihuutokaupassa. Ei niissä ennekään mitään tuotevastuita tai takuita ole annettu. Maksamalla huudetun hinnan saa vain vastuun viedä romut pois nurkista. Jos ei vie, niin lisälaskua pukkaa perään. Näin se ainakin suomessa toimii.

    Itse en usko romutukseen, koska mitä järkeä niitä osia olisi kiinni ruuvata, jos autot aioitaan paalata. Fiksumpaa olisi romuttaa irto-osina. Kyseessä voi olla pikemminkin "romutus", jossa "romut" myydään ilman vastuita huutokaupassa. Kirjanpitoteknisesti ja papereissa autot rekisteroidään, romutetaan, huutokaupataan romuina, jotka sattuu toiminaan, niin myyjän ei tarvitse ottaa vastuita kantaakseen. Lisäksi tuolla romutusilmoituksella saa huutokaupalle tunnettuutta yli maarajojen, eli ilmaista mainosta.

    Voihan ne ruåtsalaiset tietty niinkin tyhmiä olla, että paalaavat autot.

    Aika varmaan näyttää kummasta on kyse.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    83 ruiskusaappi tuntuu menevän alle 8L kulutuksella matka ajossa. en ehkä huolis gm saabbeja mut noi og900i tuntuu mukavalta rakkineelta ainakin hintaan nähden.
     
  5. WSE

    WSE 1st gear

    Nyt, vaikkakin taas offtopikiksi menee, niin ei ole jza ihan kartalla tässä. Itse ajonestoonhan ei audin mittaristossa vikaa yleensä juuri koskaan tule vaan se mittaristo pimenee ihan muuten ja autolla voi toki ajaa tosin pimein mittarein. No, merkkiliikehän tarjoaa tunnetusti koko mittariston vaihtoa niinkuin muutkin merkkiliikkeet yleensä vastaavissa tilanteissa. Tässä tapauksessa vika on joko jänniteregulaattorin piirissä tai mittariston prosessorissa joka sisältää myös muistin ja näinolleen kaikki tiedot mittariston parametreista mukaanlukien ajonesto. No, uusia piirejä onneksi on saatavilla, ja vanha temppuileva prosessori saadaan luovuttamaan tietonsa prommerille lämmittämällä sitä vaikkapa kuumailmapuhaltimella. Prommerilla siirretään tiedot uuteen prosessoriin ja vaihdetaan se piirilevylle vanhan tilalle ja taas mittaristo toimii kuin uusikin.
     
  6. WSE

    WSE 1st gear

    Mielenkiintoista keskustelua täällä. Minä teen näitä korjaushommia päivätöikseni ja ihmettelenkin aina välillä asiakkaiden juttuja kuunnellessa asentajia jopa merkkiliikkeissä joilla tietotaito lopuu vianhaussa siihen että aletaan vaihtelemaan bokseja ja kas, asiakas päättää vaihtaa pajaa siinä vaiheessa yleensä kun alkaa maksamaan. Oikeassa elämässä kun ohjausyksikön vika on harvinaisuus ja syy löytyy pääsääntöisesti aivan muualta. Vianrajoitus ei ole ylitsepääsemätöntä kenellekään joka viitsii kunnolla nykyautojen elektroniikaan perehtyä.
     

Kerro tästä muillekin!