Laadukas ja edullinen "vinku"?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Zebe, 28.1.2012.

  1. Zebe

    Zebe 1st gear

    Itsellä ei ole kokemusta "vinguista" (paineilmakäyttöinen käsihiomakone) muuta kun käyttö.. Löytyykö niitä laadukkaita ja edullisia? Olisi tarvetta hommata kun tuntuisi lähes joka hommassa tarvitsevan.. Ja paineilmakäyttöinen pitäisi olla kun näkynyt noita olleen sähkösiäkin..
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    biltsusta pieni tai se isompi, molemmat toimii maaliman loppuun jos vaan muistaa sillontällön öljyä laittaa ilman sekaan.
     
  3. solar4

    solar4 2nd gear

    Mulla on Bilteman ja jonkun muun halpisliikkeen vingut, hinta-laatusuhteessa ei moittimista. Biltsikan oon pari kertaa joutunut avaamaan kun vissiin jotain röhnää on paineilmaliittimen kautta sisälle päässyt (siis irtonaisena ollessaan) mutta sama olis kalliimmillakin käynyt.

    Komposiittirunkoista mieli vaan tekis kun noilla alurunkoisilla pakkaa näpit jäätymään pidemmässä käytössä. Niksipirkkalainen kai vetäisi jotain kangasta vaan ympärille..
     
  4. koo koo

    koo koo 1st gear

    Niksipirkkalainen pitäis hanskoja kädessä.

    Hyvin noi halpa-vingut on toiminut, tosiaan öljyä kun muistaa laittaa niin toimii.
     
  5. jake74

    jake74 1st gear

    itellä on joku halpa vehje joka on pelanut yli 10vuotta. nyt vaan alkaa oleen laakeri väljä. on van enää käytössä paperilaikoille ku ne ei alaa pompimaa.

    1. käytössä on yaman pirra joka on varmaa kohta ollut 6 vuotta.
     
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mullakin oli tollainen Yaman tekele. Paluuta siihen ei enää ole ollut sen jälkeen, kun kerran on IR:n komposiittirunkoisella snurraillut.
    Tärinät,pörinät,terien pomppimiset ja rikkoontumiset sekä nakkien jäätymiset on historiaa.
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tähän jatkokysymys: mistäs saa 1/4" ja 1/8" karoja näihin halppis vinkuihin? Tai vaikka koko koneen em. karoilla.
     
  8. jake74

    jake74 1st gear

    en tiiä tuumamitoituksesta mutta mulla tuli molempien koneiten mukana 3mm ja 6mm tapeille sopiva karat.
     
  9. Wesku

    Wesku Gearhead

    Itse ostin Shimanon komposiittirunkoisen työkaluliikkeestä. Olisko maksanut jotain 120-130 €. Neljän vuoden käytön perusteella oon ollu tyytyväinen.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No niin on mullakin. 1/4" on 6,35mm eikä se mene 6mm:n karaan.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Avaa se vinku ja kiristä laakeriholkki.
    Ei pompi enään :wink:

    Ainakin Biltsun vinguissa voi säätää laakerit.
     
  12. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Vähäisellä kokemuksella ainakin vaikuttaisi, että toi Bilteman vinku on ihan toimiva kampe, kestävyydestä en osaa sitten sanoa. Ainoa mikä mua on tossa haitannut, on turvaliipaisin, se ei luista peukalolla tökäten mitenkään hyvin koneen kylkeä vasten, vaan jää usein hiukan "kanittamaan". Oonkin miettinyt koko liipaisimen poistamista, mutta toisaalta kun välillä möyryää hankalissa asennoissa tuolla auton alla ja vinku on milloin missäkin kropan alla, niin voi kuitenkin olla hyvä ettei sitä turvaliparetta poista :oops:
     
  13. JesseX

    JesseX 1st gear

    Mulla tohon yaman vingun kylkeen turvaliipasin kuluttanu jo melkee 5 millin uran. Pitäs ottaa pois ennenku menee puhki :D
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Olen ollut tosi tyytyväinen Lunan koneisiin.
    Hinta-laatusuhde mun mielestä hyvä.

    Tampereen Insinööritoimistosta tai mikä hiton Tools se nykyään on, olen ostanut.
     
  15. sauli

    sauli 1st gear

    entäs sähköllä toimivat sitten?

    vinkkejä minkälainen kannattais ostaa, tulee vähän kaikenlaiseen käyttöön niin näitten autojen kuin urakointi koneiden kanssa puljatessa sitä varmasti tarvii. eli hyvähänhän se pitäs olla.

    no huomenna lähen katselemaan jokatapauksessa jos vaikka löytys hyvä
     
  16. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Amerikkalainen IR:n kone huippu,hinta kallis. Voi olla jossain Ikh:ssa tms... Kyllä tuo biltsun vinku toimii jo hinnankin puolesta. Tää on TAAS tätä ikuisuus jahkailua. Jos teet ammatiksesi osta laadukas.Jos harrastat ja vinku pyörii ainoastaan silloin tällöin niin miksi ostaa pipaliteemaaa parempaa?! Ei tuo hankintahinnan luulisi muodostuvan ongelmaksi?
    :rotfl:
     
  17. -TH-

    -TH- Gearhead

    sähkörillutin , mikälie carlsonin myymä gern/sininen roponen käytössä lie miten kauan ja huonolla pidolla, on kuitua,rautaa ja kaikkea paskaa hiottu, ei vaan hirvitys laukea... hinta-laatu on kohillaan.

    välillä rotisko jopa unohtui ulos pariksi viikoksi, toiimii edelleen.... paras hankinta vuosiin.

    isompi yläjyrsin kone ei ole hyvä, runko hajisi kahteen osaan viikossa, eli kevythommissa halkesi ja REPESI KAHTIA...VAARAPELI ellei tiedosta heikkoa runkoa.muuten kestaa kyllä. takuuseen vaihtoivat, joten voi olla yksilövikakin, uusi on kestänyt.

    samanmerkkinen 930w rälläkkä on huippu, kestää mitävain ja voimaa on, en IKINÄ OSTA ENÄÄ KALLIITA MERKKEJÄ!!!!! BD PRO saa haistaa pitkän paskan, tämä gern on parempi. 8)
     
  18. JesseX

    JesseX 1st gear

    Mullakin on näitä kiinanvehkeitä ollu ja on vieläkin. On vaan aika epätasasta laatua. Joskus kauan sitten ostin oiskohan ollu gernin puukkosahan ja kolme kertaa vaihoin takuuseen uuden ennenkun sattu yksilö joka kestäny tähän päivään saakka. Nyt sitten puol vuotta sitten kävin ostaan devaltin puukkosahan tilalle koska tuo kiinanihme on semmonen möhkäle ja muutenkin epäergonominen että käsiin ottaa jos kauan joutuu käyttään.

    Kiinan rälläkkää en ostas ikinä. Ne kun on niin paksuja ettei saa kunnon otetta yhdellä kädellä. Tai sitten mulla on liika pieni koura.
     
  19. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Piilhelveten vingusta lähti kerran joku putkisokka pois paikaltaa, jolloin peräpäässä joku ilmaohjuri ei ollu enää linjassa ja tehot hävis. Asentamalla sokka takaisin on toiminut monta vuotta.
    R.O.C.K. pulttipyssyssä kovettui huonot vaseliinit vasarakoneistossa ja oli se pihalla ottanut ruostettakin. Voitelemalla sekin on taas toiminut.
    Kaveri osti Ingersoll-Rand tms laatupulttipyssyn ja siitäkin hävis tehot melko pian, en tiedä mikä siinä on vikana tai korjaantuuko yhtä helposti. Mutta ei se hinta näemmä takaa ettei murheita tulis.
     
  20. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ir:n pulttipyssy ollut 10v kovassa ammattikäytössä ja on kestänyt.Yksi parhaista kamppeista ikinä. Ja jokunen pyssy on käsissä käynyt..Ja vinku myös... :rotfl: Huono huolto/täysin rasvaamatta jättäminen noi pilaa.
     

Kerro tästä muillekin!