"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Otinpa kuvan arviolta -97 transitista jonka ominaisuus eli ruoste oli peitetty kopanvärisellä teipillä. Noista näyttää ovet happanevan silmissä, ja alareuna olikin "korjattu" noin.
    Veljeni laittoi joskus vuonna 2004 entiseen -90 Nussiniinsa iskarit tuulilasiliimalla ennen myyntiä (autoliike otti vaihdossa). Oikeastaan on hyvä että tuo suomilinttojen aatelia oleva laite ei ole enää sulostuttamassa maanteitämme. Äkkiseltään luulisi että liimattu iskari ei kestä. :eek:
    Mutta täysin ruosteeton 5 vuotta vanha saksatuontiautohan on paljon vaarallisempi, Virallisen Totuuden mukaan.
    Onpa näköjään kuvaan sattunut myös muovikatteinen Nissaniavolava, koppa pysyi kiinni polkupyörän vaijerilukolla jolle oli porattu reiät katteeseen ja takaluukkuun.
     
  2. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Aikoinaan ostin kaverin ukolta 405sen pösön 100,- eurolla, monenlaista hauskaa ehti sattumaan sen 3 viikon aikana mitä sillä koitin ajella. Mutta mieleenpainuvin muisto on kun olin töistä tulossa ja 4 km ennen kotia petti pakoputken kannakkeet, eli oli enää pakosarjastaan kiinni. Auto parkkiin ja revin hattuhyllyn alta kaiutinjohdot irti ja koitin niillä sitä kuumaa putkea sitoa kiinni. Ei muuta kuin matkaan, pääsin noin 300 metriä niin johdot petti ja taas oli putki raapi maata, siinä vaiheessa käänsin radioo kovemmalle ja painoin lisää kaasua :rotfl:
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Eräs timpuri kertoi korjanneensa chevy vaninsa 6.2D:n startin kiinnityksen,toinen pultti poikki ja toinen jo vähän jengat paskana.Arvatkaa millä?
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    jos se timpuri oli niin sähköliimalla startti kiinni lohkoon kai :poff:
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    pohjammaallapäin kuulemma joku aikoinaan hitsasi zetorin sylinterinkannen puikolla kiinni.
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Uretaania ympärille :rotfl: On jo puoli vuotta pysyny...
     
  7. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Re: öljyn lisäystä

    mulla oli yhessä autossa se tyhjennysroppu semmonen että se tartti aina liimata kii sikafleksillä kun siitä oli jengat menny. Vasta seuraavana päivänä pystyi laittamaan uudet öljyt koneeseen, olis vaan voinu tulla vähä tuhoa jos olis unohtanu ja lähteny ajelemaan ilman öljyjä.....
     
  8. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Tais olla vanhassa tojotassa missä piti nostaa tunkilla pulttia ylös et se otti kierteisiin kiinni. Öljypohjasta oli kierkeen kadonnu tyystin mut ihan ylhäällä oli hiukkasen viel jälellä ja oikee ku väkisin nosti pulttia ylös nii se tarras sen verran kiinni et just sai sen propun pitämään. Hieman se vuoti ku ei oikee uskaltanu kiristää mut suurimmat pysy sisällä.

    Jos ei muisti petä nii tais olla joku ~200e käyttis tojota jolla suhasin menemään
     
  9. peedro2

    peedro2 1st gear


    Isäukolla oli impalassa ollu tuommonen puumäntä viritys..Oli ollu sillä ensimmäinen jenkki eikä se ollu tajunnu ajossa mitään ihmeellistä.Oli sitten myyny sen ja uus omistaja oli purkanu koneen,siinä vaiheessa oli totuus paljastunu..
     
  10. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Näitä puumäntä tarinoita on niin paljon ettei vanha erkkikään usko kaikkien olevan totta. Ei se niin herkkua ole niitä puisia mäntiä sinne työntää että joka toinen sitä tekis.
     
  11. peedro2

    peedro2 1st gear

    Ehkäpä niin,mut eipä oo syytä ukon puheita epäillä..Tosin tiedän kyllä kelle möi(sieltähän tuo ois helppo tarkistaa)..
     
  12. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Patentit

    Kaverilla kerran meni bemarista laturin remmi sadan kilsan päästä kotoa ja ei ollu luuria mukana niin oli pitäny vähän patentoida :) ensimmäinen hihna tuli kengän nauhoista ja kun se hajos niin toinen tuli pyyhkijän sulkien kumi osista :) pääsi kotia niillä virityksillä, loppumatkasta oli pätkiny melko runsaasti kun oli ne sulatkin lentäny kuikkaan ja alko olla akku finito...
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    poijaat oli kotia menossa mopsilla ja laatikon putki meni poikki ja atf:t pihalle,kaljaa laatikkoon ja pääsivät kotia
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Kerran veistettiin tien päällä puutappi lohkon pakkaspropuksi, että päästiin kotiin. Tuo viritys taisi siinä autossa olla paikallaan lauantai-illasta maanantaihin, jolloin uusi proppu laitettiin paikalleen.
     
  15. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Miekii veistelin öljypohjaan tappia, kun kajahti mökille mennessä kiveen...sen verran sai pitämään et pääs yhellä täytöllä n. 30 kilsaa eikä tarvinnu hinausauton iha nii pitkältä vankkuria hakea :D
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuskin enää nykyään tai viimeiseen 30-vuoteen? Mutta aikaisemmin osat maksoivat suhteessa tuloihin enemmän. Varsinkin harvinaisemmissa vempeleissä. Pula-aikana on suhteellisen uskottavaa, että lättäpää Ford-kaseihin muutama tuollainen on veistelty, jotta pääsivät eroon. Samalta ajalta on se purun sekoittaminen peräöljyyn, jotta ulinat saatiin kuriin hetkeksi.
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ^veivilaakerit koivuntuohesta
     
  18. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Ite ajelin -71 Rekordilla Uudestakaupungista Espooseen itse veistelty puutappi pakkasproppuna. Ei ollut narua, mutta sähköjohtoa oli. Ruuvasin tappiin vielä pätkän sähköjohtoa, ja johdon toisen pään kiinnitin jonnekin konehuoneeseen. Tulppa nimittäin irtosi pari kertaa ennen kuin turposin niin että pysyi kiinni.
     
  19. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Liekö ollut tervanmustaa brittiläistä "Old Engine Oil":ia? Vai toimiiko esim. Lapin Kulta I yhtä hyvin? Taitaa olla silti parempi pitää takakontissa oikeaa vaihdelaatikkoöljyä. Säilyy paremmin janoisilta suilta!
     
  20. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Koivutapit on yleiskäyttöisiä. Minäpoika tulppasin sillä kerran turbo-asconan dump venttiilin lähdön kun se venttiili ei oikein toiminut yhteen Jetronic-ruiskun kanssa. Harmi vaan se tappi lähti kuuta kiertävälle radalla Ahveniston radalla keskellä suoraa ja lintta sammui siihen.
     

Kerro tästä muillekin!