Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    mjaa..miksei cd käy?eiks niissä on kans hakemistot samanlailla ku pdf-dokkareissa?[​IMG]
    ei oo kallis kokeilu..ainakin toi eka jannu lähettää posteineen cd:n suomeen alle 20$.näkyy olevan enlannista..
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  3. seppä

    seppä 1st gear

    Lataus tehty sivulta ja ainakin toimiva setti tuli. En oo ehtiny tarkemmin tutustua vielä mutta oisko 4417 sivua, mutta sisällysluetteloa ei ehkä ole. Voi olla etten osaa käyttää mutta haku toimii kuitenkin.
    Uskon että on ton about 16e arvoinen
    Kiitos linkistä.
    Pitää katsoo josko osaisin laittaa ton johonkin niin että muutkin voi ladata.
     
  4. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Ja nämä O-renkaat sijaitsee ilmeisesti venakoppien alla?
    E-350:n konehuonessa sitä tilaa on niin ruhtinaallisesti, että pitää purkaa auto moottorin ympäriltä, jotta yleensäkään näkee sen piskuisen moottorin :eek:
    Koitin suodatinta vaihtaessa peilien avulla nähdä mihin Drain-valven alapää menee, mutta yritykseksi jäi, liikaa roinaa edessä...
    Syksyllä katsastuksessa jotain kirkasta valui koneen kylkeä myöten, mutta en tunnistanut naftaksi, syylärinesteeksi, enkä oikeen miksikään. Ei edes maistunut millekkään. Saattoi olla sadevettäkin...
    Kulutus on matka-ajossa 10,5, sekalaisessa ajossa 12,5 eli ainakaan isompia vuotoja ei mielestäni pitäisi olla?
    Tankin putsaus on työlistalla, auto on tullut NöfJorkista, ilmansaasteiden pyhästä kaupungista, joten siellä saattaa asustella hiilikauden aikaisia alkueliöitä :wink:
    Hehkun rele, alipainepumppu, remmi ja lohkolämppäri 110V:n tilalle nyt ensin. Jahka saan tunkattua tallia puoli metriä ylöspäin, että tuo koppimopo mahtuu sisään :oops:
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Kun katselee esim. tämän viimeisen sivun keskustelija-listaa, niin tulee väkisinkin mieleen että ovatko kaikki vanhat Dodge-miehet nähneet vihdoinkin valon :lol:

    Itse aiheeseen, ihan vähän tekee taas mieli hommata PSD itsellekin. Edellisestä kerrasta viisastuneena suoraan nelikolla tällä kertaa.
     
  6. lep-1

    lep-1 1st gear

    Moro!

    Mites teillä on ajovalojen korkeus hommat?
    Kun ajattelin väsätä noi "E" valot tonne alkuperäisten sisälle, mutta ne on liian
    korkealla. max 120cm valaisevan pinnan yläreunaan...
    Pitäis madaltaa autoa sakkeleilla tai jollain...
    Tiedä sitten onko se niin tarkkaa, jos ne nyt on 5cm liian korkealla...
    mulla 4" korotus ja 33 renkaat

    Onhan siinä 50cm alarajakin ja entisessä mersussa oli 47cm maasta valot,
    eikä ollut mitään ongelmaa leimalla...

    Millasia kokemuksia teillä on?

    Jenkeissä muuten on sama sääntö, mutta 54 tuumaa (137cm) polttimon keskelle :lol:
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siellähän ne, ruiskujen ympärillä kannen sisuksissa.


    Mutta asiasta toiseen, eli sellasta mietin että mitä on vanin 6.9 IDI koneessa sellaista mikä ei pikuppiin sovi?? Tai muuten vaan erilaista?

    Yksi täydellinen vanin kone olisi kaupan parin sadan kilsan päässä jos hakis pois.

    Naftasuodattimessa oli jotain eroa, pakosarjat varmaan eri, joku ruiskuputki tais olla erilainen, ilmasuti?

    Entäs laturi, vakuumipumppu? Tehostajan raudat? Ei kai imusarja ole erilainen? :eek:
     
  8. F350

    F350 3rd gear

    Paskoihin akkuihin ei kannata sortua säästömielessä. Pitäkää mielessä se mitä virtoja ton kikkareen pitää startatessa saada. Suosittelen Odyssey pc2150 akkuja kaksinkappalein. Hipaisu avaimeen ja kyllä syttyy, kokemusta on :D
     
  9. tuurna

    tuurna 1st gear

    Terve.

    Eka kerta kun fordi ei lähde käyntiin..
    Ulkona -30 auto oli n.45-60min eberillä lämpiämässä, 4 kertaa yritin ja päätin että antaa olla. 2 kertaa kävi käynnissä ja sammu samantie, 3-4 kerralla pyörittelin starttia ja ei minkään näköstä elettäkään. Akut on vuoden ikäset exidet, pyörittää ihan hyvin, tosin hitaammin kuin lämpösellä kelillä. Suodatin on vaihdettu marraskuussa, öljyt 10w30.
    1 kerran on samanlaisen tehny, silloin oli kylläkin ihan perus syksy keli, eli kävi käynnissä ja hyytysaman tien, ja toisella kerralla käyntiin.

    On käynyt mieles et naftahyytynyt, cps-anturi finaalis, mutta ei jotenkin tunnu uskottavalta. Volttimittaria ei ole, joten en tarkkaan tiedä mitä akut lataa.

    Olisin kiitollinen jos joku osais antaa jotain suuntaa antavia vinkkejä mikä ropleema, niin tiedän mitä huomenna sitten tehdä. Ei näin pitkäntyöpäivän jälkeen järki meinaa liikkua sisälläkään.
     
  10. tuurna

    tuurna 1st gear

    No ni, ei se järki tahtonu tosiaan päässä liikkua. :D
    Muistin että paripäivää sitten tuli tökättyä suodattimen lämppä pistoke kiinni ja ajattelin että sehän on tietty menny oikoseen, noh ainakin wait to start valo tulee kun laitto virrat päälle sekä startatessa rundimittari heiluu. Sulakkeet luonnollisesti ehjät.
    Sain mittarin lainaksi ja virratpäällä 10.8v näytti olevan jerkkua, ilmankos konekin pyörii heikonlaisesti. Nyt löyty laturi ja auto lataukses, näyttää virta kelpaavan.
    Toivottavasti oli kyseessä vain omaa tyhmyyttä, että en tajunnu akkuista olevan virrat vähissä. Jäi ihmetyttämään ku auto kumminkin 2x hörähti ja sitten sammu.
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kai polttoaine on kuitenkiin talvilaatu eikä toi välilaatu, mika lupaa kyllä -25 Mut kyl jos pitempää seiso yli 20 asteeses pakkases nii huono on lähteemä. Toi hörahtelu vähäks ajaks käyntii muistuta juuri sellaist onkelmä akkuile lisäks. Mut vältää sahamistä, starti ei moista kestää jos ei napanu niin uusi hehkutus ja kokeilu.
    Ite oon lisany pa tälläist ainet http://www.kleenflo.com/en/productpages/991.htm Kyllä startaa pakkases kun pakkases, tiety akut pitaa olla latingissa. Tätä ainet ei löyty vissi suomest. Mut ei tarvii vältämät ihan canadan saak matkusta. Viron puolel asioidessä voi muiten tuomisten joukossa nappa pari tälläist tölkki mukaa. On aika riitoisa, riitää 2270 litraan naftan saamisen talvikuntoon. Ite oon käytäny jo monen vuoden aikana tarvitaessa rekassa,että omas autos. Voin vakuuta et toimii. Jopaa Romanialainen nafta mika muistuti ruskeälta raakaölyjultä ja pakkaskestäävus oli ehkkää -5 ,kestii sen ainen lisämisellä -25 hienost.
     
  12. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Noniin, oli eilen käyrät korkeella ku ei vielä 2 tunnin lohkaris olon jälkeenkä lähteny ilman apu virtaa käyntiin :mad: Hain sitte kaks optiman Red toppia cca 850A kappaleelta ja meinasin et se siitä leikkimisestä. Ja V.....U :mad: :mad: :mad: Auto oli yön tallis ja näyttää öljyn lämmöks +1 eikä lupaa yhtään enempää käyntiin ku ennenkä, pyörittää kyl selvästi paremmin.

    Nyt pistän viel hehkun relet tilaukseen ja jos se ei auta ni hinaan koko vehkeen naveton taa muiten romujen viereen.
     
  13. tuurna

    tuurna 1st gear

    Toimii, mutta heikosti starttas vaati 5 kertaa että lähti tulille. Ajelin parituntia tankkasin arktista laatua tankin täyteen(ei sit enään ole naftasta kiinni) ja lähti tankilta nätisti käyntiin. Savua lykkää putkesta kyl mahrottoman paljon, tietty kova pakkanen jne, mutta ikuisena pessimistinä alan pelkäämään et joku suutin vuotaa kun "kylmänä" (40min eberiä ja 6h lokilämmittimes )kävi hieman seilaten, käyntilämpösenä tosin ihan normaalisti.
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kyllä oli tuskaa saada kiesi eilen illalla tulille -20, kun ei oo lohkaria, tai siis on mutta jenkkimalli. Uudet akutkin hain mutta Suburbanin apuvirta tuotti vasta tulosta. Sahautti kyllä useamman kerran ennekuin hörähti.

    Kyl noi Fordin akkukaapelit on rimpulat. Pitänee tehdä/teettää uudet järeemmästä tavarasta.

    Suburbaniin tuli laitettua toissa talveksi uudet akut ja kaapeloinnit. Eipä ollut ongelmia edes -30 pakkasessa.
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mulla sit taas oli tänään hyvä päivä :)
    Auto seiso viikon pihalla. Ylläpitolaturi oli akuissa kokoajan
    ja tänää 4 tuntia lohkolämppärissä -19C ulkona. Edge näytti koneen öljyn lämmöksi 40F
    normi hehkutus, startti... voou voou voou ja käymään :eek:
    Ei mitään ongelmia. Hyvä näinkin välillä

    Piti työmatkalla ottaa jenkeistä hehkut ja rele mukaan, mutta paikallisessa
    pepboys paikassa oli tasan 2kpl hehkuja 13$/kpl ja rele63$
    tulee halvemmaks ostaa eBay:sta
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    onkohan joku palstalainen tilannut jenkeistä helkatin siistin näkösen fordin, 250? korotettu, vinssi puskuri vinsseineen, isot/leveet mt renkaat... pitää laittaa kuva jossain vaiheessa siitä, oli vaan tuolla kotkan mussalon sataman kentällä... vai meneeköhän se venäjälle, ku ne tuppaa hakee kalustoa siitä aikas paljon.
     
  17. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Kävin tänään Niemensivulta kyselees hehkun relee, hinta ei paha mut toimitus aika 3vko. Tuli juttua noista mun uusista akuista ja sano heti et vika on optiman pienes koossa (50Ah), vaik on hyvät akut muuten ni Voltit laskee startates liian alas. Kuulemma nois on jännite vahti mikä pistää suuttimet pois pelistä jossain 11V alla. Koton kattoon startates ni heti ekalla yrityksellä tippu 10.5 volttiin :odroll: Huomen käyn vaihtaas optimat pariin traktorin akkuun ja muutamaan metriin 50 neliöistä kaapelia. Teen sit akkuille telineen runkoon tai lavalle et mahtuu änkeemättä.
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    en jaksa paremmin nyt linkitellä, mut --> http://kuvablogi.com/nayta/3414878/ siitä seuraavat kolme kuvaa olis satamassa olevasta fordista ja yks takaspäin, ni siin on jonku komee paripyörä :)
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Oliko yllätys, onhan noista molemmista puhuttu täällä monen monta kertaa.

    Tänään aamulla -22'c omassani tippu startatessa 9.5v ja silti käynnisty. Siis 50min 5Kw eberillä avustaen.

    Kyl konehuoneeseen mahtuu pienellä työllä kaks 100a akkua. Ikinä en ole kuullut et ei kaapelit riittäs...

    Otanko huomenna kuvia toteutuksesta?

    Samoin kun oli aikaisemmin puhetta et näillä ei pitäs ajaa nelikko päällä nopeeta mutkaista tietä. Kääntäessä rupeaa murtamaan ja katoaa pito edestä.

    Moni epäili puheita ja et autossa vikaa. No tiedän ainakin neljä eri truckia joilla käynyt niin.

    Tänään soitti yks onneton Super Dutyin omistaja- oli lähtenyt etupyöriltä pito ja metsään meni.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ihan normipäivä siis, ja ne hehkut ei varmaan olleet edes Motorcrafteja. Beru tai Motorcraft on ainoat mitä kannattaa laittaa. Rockauto $9 kpl. Testatkaapa jokunen muun merkkinen polttamalla ne loppuun starttikaapeleilla...
     

Kerro tästä muillekin!