Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Eikä tuossa vielä kaikki, ostin chevyyn etukulmavilkut/markkerit.
    No markkerien piti olla uudet niin oli myynti ilmoituksessakin,kun posti toi paketin ja avasin sen niin markkerit olivat käytetyn näköset ja se heijastin pinta oli niistä pahasti syöpynyt ja yksi markkerin kulma oli haljennut.
    En jaksanut enää ottaa yhteyttä myyjään kun ei ne millekkään ala.
    Nämä kaikki kolme ostoani ovat kolme viimeisintä 8-kuukauden sisällä joten on kyllä rahan ahneus kasvanut kun huijauksesta on tullut trendi.
     
  2. bblock

    bblock 3rd gear

    Älä nyt enää neljättä kertaa tilaa mitään näkemättä... kaveri sai pakatun kakkosnelosen pätkän pakattuna vaikka tilasi aivan muuta
     
  3. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Muistini kertoo että postissa on palvelu jossa vastaanottaja voi virkailijan läsnäollessa avata paketin ennenkuin maksaa postiennakolla sen.
     
  4. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Tästä lähin aion tarkastaa tavaran ennenkä lunastan sen jos se on mahdollista.
    Tämä on vain hieman ikävää kun olen toista kymmentä vuotta tilannut tavaraa ja näin törkeää toimintaa olen vasta nyt tavannut, ja vieläpä kolme viimesintä kauppaa on ollut tällaista.
    Surkeaa menettää luottamus kun homma ennen toiminut suhteellisen hyvin, mutta minkäs teet kun joillekki tuo rahan saaminen on tärkeämpää kuin mikään muu. missä on moraali.
     
  5. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

    Kyllä, olen itse näin toiminut muutaman kerran mm:ssa Huutonetin kauppojen kanssa kun on ollut pieni epäilys, onko kyseessä juuri sellainen tavara mitä olin ostamassa, ei niinkään huijatuksi tulemisen pelko. Paketin lähettäjän pitää pyytää omassa postissa tai matkahuollossa virkailijaa kirjoittamaan pakettikorttiin "vastaanottajalla oikeus avata ja tarkistaa paketin sisältö ennen maksamista" niin silloin onnistuu ja oman paikkakunnan postin virkailijan kanssa voi paketin sitten avata. Olen itse antanut ajokortinkin tiskin toiselle puolelle vielä pantiksi, niin sakset on joka kerta tullut ja paketti on auennut.

    Jos tuotteen myyjä ei tähän todella pieneen lisävaivaan suostu, niin sitten voikin miettiä kannattaako kaupantekoa enää jatkaa :soosoo:
     
  6. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

    Jäi mainitsematta edellisessä viestissä, olen lähettäjän kanssa aina sopinut maksavani postikulut takaisin jos tuote ei ole ollut se mitä hain. Kyseessä on vanhaa keräilytavaraa mitä olen hankkinut, niin siinä helposti pelkän kuvan perusteella voi tehdä vääriä kauppoja eikä myyjälläkään välttämättä ole ihan faktatietoa mitä on myymässä. Yksikään myyjistä kenelle olen tämän pyynnön esittänyt ei ole vetänyt hernettä nenään. Kaikkien kanssa on kaupat myös tehty, ehkä se vaikuttaa siihen myös :D
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Jos myyjä ei suostu, voi heti olettaa kyseessä olevan epäkurantin tavaran ja ilmoittaa, ettei kauppoja tule.
     
  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Yksi teoria tähän olisi. Saattaa olla että myyjällä oli joku epäilys, koska erään vähemmistön edustajilla on tapana, että on pakonomainen tarve saada auto ja jopa muutamien tuntien varoitusajalla tullaan monen sadan kilometrin päästä hakemaan autoa. Mutta sitten paikan päällä ei olekaan täyttä kauppasummaa ja alkaa tulemaan tekosyitä miksi sitä luovutustodistusta ei tarvitse kirjoittaa.

    editt: Ja tällaistakin olen kuullut että on myös ostajia joilla ostoaikeet on rehelliset, mutta tulevatkin yksin paikalle ja väkisin ennakkoon ilmoittamatta inttivät että otat tämän vaihdossa, kun luulevat ettei myyjä osaa kieltäytyä kun nopeaa kauppaa tarjotaan.
     
  9. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    ^En tajunnu

    Toinen kysymys. Miksi myyjä on vaivautunut ylipäätään laittamaan puhelinnumeronsa myynti-illitukseen ja kirjoittanut sen perään esim 24h eikä kuitenkaan vastaa koskaan puhelimeen :eek: Nämäkö on niitä ns. KOVIA kauppamiehiä :lol:
     
  10. Inline

    Inline 1st gear

    Ruotsin blocketissa on myynnissä yks
    harvinainen osa, mitä tehtiin aftermarkettina vaan
    60-70 luvun tienoilla pieni määrä ruotsalaisten toimesta.

    No, sieltä löytyi moinen, ja se oli ollut sitä ennen myynnissä nitroz.se:ssä,
    jossa kyselin kaverilta osasta. Lähetin sillon sille viestiä,
    maanumero ihan oikein, ja numero oikein kirjoitettuna,
    ei vastausta.

    No blocket:ista sen sai sähköpostilla kiinni noin 2 viikkoa sitten.
    Siitä asti kaupankäynti on ollut sellaista, että se vastaa aina vasta
    parin-kolmen päivän päästä. Myyjä etsi, tai ainakin sanoi etsineensä,
    halvimman rahdin Suomeen mulle tuotteelle.
    Sitten kun tuli maksun aika, niin sanoi että koska lähettää yrityksensä
    kautta, antaa sihteerinsä tilinumerot ym. että maksan sinne???

    No tässä vaiheessa jo kelasin että 50% varma kusetus. Osa oli kuitenkin
    sen verta harvinainen, eikä pyynti yleiseen tasoon otettuna
    ollut epäilyttävän halpa, vaikka halvempi oli kuin ennen näkemäni
    tuotteet. En vastannu tälle 3 päivään, niin johan myyjä
    lähettää sähköpostia perään, " im ready to sent when you are". Menin sitten maksamaan tuotetta, niin SWIFT/ BIC
    ei täsmää toisiinsa??? Kysyin tästä sitten myyjältä, että mitä h*lvettiä?
    Kysyin samalla myös että minkä ihmeen takia sihteerille maksetaan,
    samanlailla sullakin on tili?

    Vastaus tuli yllättäen jo samana iltana, suoraan lainattuna
    sähköpostista:

    "Hi!

    Long story, but Ive never got payment from outside sweden, so I couldnt
    get my numbers to work, so I talked to my secretary, and she had those numbers
    and info (witch didnt work??)

    I talk to her tomorow morning, se if I can solve it =)"

    Ulkomaanmaksuun tarvii vain SWIFT:in ja BIC:in, jotka
    näkee saman tien esim. nettipankista. Ja SWIFT:in voi hakeakkin
    sieltä kun vaan tietää pankin ja osoitteen. Ja BIC on siis
    normaali tilinumero FI86 9999... muodossa.

    Mun tyttöystäväkin kun kysyin, ois heti osannu antaa noi tiedot.
    Enään en kyllä edes yritä maksaa, nyt on jo 99.99% varma kusetus.
    Kuitenkin puhutaan melkein puolesta tuhannesta eurosta
    rahteineen.

    No, nyt ihan vaan vittuiluks vedättelen sitä niin kauan kun mahollista,
    v*tuttaa tollanen ajanhukka. Yhessä sähköpostissa
    myös kertoo että pidä kiirettä, täällä on niin paljon
    ostajia. Jännä ettei sitä ostettu kun oli Nitroz.se:ssä myynnissä
    yli kuukauden.

    Sellaista.
    Niin ja tekstiviesteihin ei vastaa, tätä kysellessä
    viesti muka tulee perille, mutta hän ei saa vastattua siihen,
    vaikka monta kertaa olen antanut hänelle numeron
    suoraan Suomen maatunnuksilla että muutakun pistää
    viestiä takas.
     
  11. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ei noi swedut välttämättä vaan osaa laittaa SWIFT/BIC:ä.Kaverille hain laatikon ruotsista kun myyjä ei osannut laittaa em.numeroita että olisi saanut rahtina tulemaan.Ihan asiallinen myyjä oli tässä tapauksessa ja hinta oli todella kohdallaan,kovasti oli ihmeissään kun Suomesta asti Volvon automaattia tultiin hakeman,oli jo meinannut heittää romukasalle kuin ei kellekkään kelvannut. :D
    Eihän sitä toki koskaan voi olla varma myyjästä...
     
  12. Inline

    Inline 1st gear

    Ei tietenkään. Voihan jopa olla, että myyjä ei edes ole huijari.
    Mutta tuosta koko 2 viikon seikkailusta saannut niin
    epäilyttävän kuvan, että minä ainakin nostan kädet ilmaan.

    Jos ei osaa antaa SWIFT:iä / BIC:iä omaansa, vaan pitää
    antaa jonkun sihteerin, ei muka osaa vastata tekstiviesteihin
    joihin olen laittanut liitteeks numeron maatunnuksella,
    vastaaminen kestää päivästä toiseen ym ym.
     
  13. Duar

    Duar 1st gear

    Täytyy muistaa, ettei jokaiselle kaikki viestintämuodot ole luontevia. Erityisesti vieraalla kielellä asiointi voi kohtuullisesta kielitaidosta huolimatta olla hidasta.
    Mulla meni edellisen suomenkielisen tekstarinkin kirjoittamiseen lähes vartti, joten ruotsiksi siihen menis varmaan viikko.

    Aikanaan naapurifirman omistaja yritti tilailla ominpäin Saksasta tavaraa ja valitti mulle, että sähköpostiin vastausta pitää odottaa monta päivää. Kyllähän se yhteydenpito englannillakin onnistuu, mutta jos firmassa on tupa täynnä asiakkaita ja puhelin soi jatkuvasti, saattaa vieraskielisen sähköpostin kirjoittaminen jäädä kiireellisyydessä hieman jalkoihin.
    Kirjoitin naapurin puolesta viestin saksaksi ja vastaus tuli alle vartissa.
     
  14. guru

    guru Gearhead

    powerissa ollaan oltu huomaavinamme että pre paid liittymästä ei voi lähettää tekstaria suomeen (tämä oli tarkotus olla hauska)
     
  15. daimleri

    daimleri Gearhead

    no wattu joo :mad: :mad: :mad:

    hommailin tossa alkutalvesta 1 käyttökikkaretta ja sopivan oloinen löytyi tuolta chättibiilistä, hintapyynti yms. oli ihan linjassa ja eikun puhelin käteen. toisesta päästä ihmeellistä vinkunaa ja mulle ajatus et oho, kaveri on laittanu väärän numeron.

    mä googlasin ko nro ja selvis et kyseessä oli islannin suurlähetystön faksi. nou hätä, ajatusvirhe, mäpäs soitan tonne ja kysyn koska kaverin nimi oli ilmoituksessa. keskus ei tunnista ko. nimellä ketään ja hetken kun jututan ja kerron mistä on kyse niin selviää et suurlähetystöllä on vain 1 auto ja ettei sitä olla myymässä, ja jos ja kun se joskus menee myyntiin niin heillä on dili jonkun kauppiaan kanssa joka sen heiltä ostaa.

    mä koitin sit vielä saada yhteyttä ko. myyjään sähköpostitse pariinkin eri otteeseen mutta ko. myyjä ei koskaan vastannu. ilmoitusta kyllä päivitettiin tasaisesti ja myymättä ilmeisesti jäi koska siirtyi aikanaan "ei myynnissä" oleviin.

    tarkennuksena vielä, ko. kauppa olisi ollut käteiskauppa ilman vaihdokkia.
     
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Itse olen ihmetellyt joitan autoja nettiautossa, missä on aluksi optimistinen hintapyynti ja ilmoitus roikkuu ja roikkuu ja sitten kun ei myynnissä status lähestyy, tiputetaan muutama kymppi pois. Ja taas sama kun ei-myynnissä status lähestyy.

    Toisaalta ymmärrän sen, että runsas hinnanpudotus parin viikon päästä ilmoituksen laittamisesta antaa melko huonon kuvan myyjästä. Mutta eikö olisi parempi laittaa hinta heti kohdilleen eikä käydä moista sovellettua hollantilaista huutokauppaa?
     
  17. starcraft

    starcraft Gearhead

    Joskus kohtasin sellaisen kummallisen myyjän joka ei koskaan vastannut puhelimeen kun yritti soittaa. Sinänsä harmi kun auto olisi ollut juurikin sellainen mitä etsittiin ja erittäin kohtuullisen matkan päässä. Muutamana päivänä koitin soittaa ja laitoin viestinkin mutta ei vastannut.

    Sitten ihan vähän aikaa sitten huomattiin taas myynnissä mielenkiintoinen auto. Myyjäkin oli sikäli "kummallinen" että suostui tulemaan 50 kilsaa juna-asemalle vastaan että päästiin koeajolle. Autokin oli kuvauksen kaltainen. Siinä sitten koeajon jälkeen sovittiin kaupat, käytiin kahvilla ja tehtiin paperit. Auto vielä toimi hyvin reilun 400 km matkan yli 20 asteen pakkasessa. Että kiitos vaan pedrolle! Tyytyväisiä ollaan.
     
  18. dean66

    dean66 Gearhead

    ärsyttäviä on nuo jotkut myynti-ilmoitukset!

    kyllä kunnon kuvaus myytävästä artikkelista olisi poikaa. ja selkeä hintapyyntö ja mahdollisimman kattavat kuvat!

    outoa on minusta se, että laitetaan "tarjolle ostettavaksi" ilman mitään tarkempaa kuvausta auton kunnosta edes !

    kyllä hyvä ilmoitus minusta olisi jotain seuraavanlaista (esim. omani joka ei oikeasti ole myynnissä=)

    Otsikko : Chevrolet Corvette 1974 454+autom.
    Myyntiteksti:

    Upea museorekisteröity klassikko myynnissä. Viimeinen isolohkovuosi C3-sarjassa. Matching Numbers tekniikka. Erittäin siisti ja toimiva. Tuotu Jenkeistä 2009.

    Varusteina mm.
    - sähkölasit
    - ilmastointi
    - uudet renkaat

    Katsastettu/museoitu kesällä 2011.

    Ongelmattomia maileja silmän kantamattomiin edessä. Kuvia esim. oheisessa linkissä (http://youtu.be/Il7R7yc_HtY) ja mahdollisessa nettiauton ilmoituksessa.

    Hintapyyntö 24540 e. Ei vaihtoa.

    ja sitten läjäpäin yhteydenpitotietoutta, joihin tietenkin olisin valmistautunut vastaamaan. ehkä vielä jotain detaljeja voisi kirjata tuohon, mutta edes nyt vähintään sen verta, ettei mahdollinen ostajakandidaatti luule hankkivansa esim. täysprojektia..

    -a-
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En tiedä tuliko täällä jo tilitettyä joskus vuosituhannen alkupuolella (no ei tietysti loppupuolella olla vieläkään, edes puolivälissä) sattunutta episodia. Soittelin '57 Chevystä, "helposta projektista", jonka kasaus oli vähän vaiheessa täydellisen läpikäynnin jälkeen. Sovittiin että tulen silloin ja silloin sinne ja sinne (250 km päähän meiltä) ja soitellaan sitten ja sovitaan tarkemmin. No kun olin sovittuna aikana sovitussa paikassa koitin puolen tunnin ajan tavoittaa ko. myyjää, jätin vastaajaankin viestiä. Tähän päivään mennessä ei ole mitään kuulunut.

    Tulinkohan vedätetyksi ja ko. kaveri oli että :rotfl: jossain sen huoltiksen nurkan takana jossa venttailin?
     
  20. ido59

    ido59 Gearhead

    Aikanaan etsin käyttistä ja löysin hyväkuntoisen Volvo965. Kävin lauantaina katsomassa, ei päästy hinnasta yksimielisyyteen. Soitin sunnuntaiaamuna, että maksan hänen pyytämänsä hinnan ja lähden tulemaan. Sovittiin kaupat.

    Parin tunnin päästä lähdin matkaan ja kun olin puolivälissä matkaa myyjä soitti, ettei voikaan myydä, koska joku toinen oli hetki sitten soittanut ja laittanut autoa näkemättä rahat tilille. Olin, että wtf... meillä on sopimus asiasta. Kyrpä otsassa päätin ajaa perille saakka.

    Myyjän pihalla kertoi, että oli saanut jo rahat tilille. Kerroin näkemykseni, että meillä oli muutama tunti sitten tehty sopimus kaupasta ja rahat on taskussa Volvoa varten. Myyjä oli melko vaivautunut ja kun satuin olemaan vittumaisella päällä vaadin kaupan peruuntumisesta yleistä 10% sopimussakkoa.

    No myyjän kanssa lähdettiin sitten automaatille ja sain muutaman satasen kipurahoja :rotfl: ja myöhemmin löysin ihan oikean auton Volvon sijasta :rotfl:

    En vieläkään ymmärrä miksi myyjä toimi näin, olisiko tullut katumapäälle, eikä halunnut myydä hyväkuntoista autoa lainkaan ja fuulasi tarinan, mutta pisteet kuitenkin, että myönsi mokanneensa, ja maksoi sopimusrikkomuksesta.
     

Kerro tästä muillekin!