Jousen sisäpuolisia puristimia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Wesku, 1.3.2010.

  1. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ei mullakaan kyl tullu mieleenkään käyttää mitään patentteja kun Camaron etujousia vaihtelin. Kunnon jousipuristimella se hoitui turvallisesti!
    Sen verran kasaan sai kuitenkin jousta pusertaa, että mikäli siitä olisi auton kylkeen tai mikä pahinta, omaan leukaan pompannu, olisi tullut ikävän näköistä jälkeä.

    [​IMG]
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ???? Niissähän on ne väkäset taakseppäin, loistavaa pitoa.. hienosti toimi kun elli edselin viäterit otin pois ja laitin takasin.
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    Asiallisen näköiset, mistä hommasit nuo?
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    US parts myy KD:n puristimia.
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ostin käytettyinä kaverilta, mut tosiaan Partsilla vissiin valikoimassaan vastaavat.
     
  6. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  8. JuhaV

    JuhaV 1st gear

  9. Drop'n'Drag

    Drop'n'Drag Gearhead

    Ikh:n puristin toimi ainakin 03 2500 takaveto ramin jousten puristukseen. Hieman sai kyllä raapia päätä ensimmäisellä kerralla kun nuo koukut tosiaan eri pituiset että sai jousen puristumaan suoraan ja ettei "lipsu".
     
  10. cdi

    cdi Double Gearhead

    Nuo koukulliset varmaan menee kun "jousiväli" riittävän harva. Mutta tiheämmissä tuo lautasmalli on ehoton,kun koukkua ei saa sopimaan väliin.

    Virityksiä ei kannata alkaa kokeileen vaikka olis huonokin itsesuojeluvaisto.
     
  11. Comero

    Comero 1st gear

    Ja tietysti turvallisin ja helpoin työkalu noiden kierrejousten vaihtoon GM-autoissa ainakin on se oikea siihen tarkoitettu työkalu.
    Sellaisella vaihtaa molemmat etujouset alle 30 minuutissa, jos vaan iskarit ja kallistuksenvakaajan yhdystangot alatukivarsista lähtee helposti irti. Eikä tarvitse irrottaa edes palloniveliä olkavarsista, saati pelätä että jousi lentää silmille.
    Helppo tehdä itsekin, jos osaa hitsata.
    Tee se itse mies tarvii vain hallitunkin, n.40-50cm pätkän esim. 45x45mm rautapalkkia, pari 10cm pitkää 6x45mm lattaraudan palaa ja hallitunkin reikään sopiva pyöreä putkenpätkää.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tällasen eilen ostin, voin suositella harrastekäyttöön. On halpa ja hyvä :wink:
    Toimi ihan mainiosti ainakin gm a-bodyn etujousessa. Sisään saaminen vaati vähän vasaraa, oli senverran isokokoinen ettei mahtunut sieltä iskarin reiästä pelkästään työntämällä. Puristimen irrottaminen onnistui kun ruuvasi toisen sivukoukun irti siellä jousen sisällä.
    Tukevan oloiset on nuo koukut tässä mallissa, kerran käyttämästäni lattarautamallisesta vastaavasta se koukku lipesi jousesta irti, mutta siinä oli kyllä normaaliä jäykempi jousi kyseessä. Pamaus oli aika kova, onneksi ei ollut mitään välissä eikä mitään lentävää enää irrallaan.
     

Kerro tästä muillekin!