Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Tuli tommenen vika, Kellään nopeita apuja et sais taas liikenteeseen..
    http://www.flickr.com/photos/66385364@N04/6823015415/

    Eli siis haarukka ei ainakaa silmämääräsesti oo vääntyny, mut toi kellolta tuleva tappi poikki :mad: Saakohan tohon noita osia erikseen?
     
  2. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Aika hinnakashan toi on, mut kai se on huomenna tilattava jos ei sitä enne löydy käytettynä joltai :(
     
  3. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Tuleekohan tossa alipainekalvon mukana uudet siirtohaarukan palat, ku näyttäs tossa kuvassa et tuolla pussissa ois? :odroll:
     
  4. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Äkkitestauksilla tämä on nyt kans ainoa vaihtoehto minkä tuohon oon keksiny, ainoo et jos unohtaa laittaa fööniä pienemmälle niin parin tunnin turhan puhaltelun jälkeen akut alkaa olee jo hieman tyhjähköjä, tosin pitäis se motti olla sen verran lämmin et lähtee ku palmun alta. Ko. johdon sain jo metsästettyä puhaltimen juureen mutta nyt tarttis löytää se samainen johtonipun alkupäästä niin ei tarttis vetää kilometriä ylimääräistä piuhaa kojelaudan alle rikkoontumaan.
     
  5. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Ja asiasta kukkakeppiin, UNOHTAKAA lämmittimen alkuperäiset putket jos vedätte tankilta asti. Talvi on vasta aluillaa mutta nafta oli jo sen verran paksua että tänä aamuna kun olis sitä lämmitintä sitten tarvinnu niin löpö ei kulkenu putkessa, se reikä näyttää olevan vain liian pieni kun heti kun auton sai lämposeen halliin niin tunnin lämmittelyn jälkeen alko toimii taas.
     
  6. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Oliskohan tämä vikana meikäläisenkin webastossa. Viikolla kun meinasin webaston laittaa pöhiseen, että sais motin lämpöseksi. Jotta olis ettiny vikaa miks ei toimi kunnolla(myöhemmin selvisi, että todennäköisin vika on syöttöpumpussa). Niin webasto muutaman minuutin pöhisi ja siirtopumppu nakutti, mutta sitte pumppu hiljeni ja webasto sammui. Muutaman kerran yritin uusiksi, mutta joka kerta sama tulos.

    Sitten vittuunnuin ja rojautin Cummelin kylmänä tulille, ssaatana
     
  7. captainpera

    captainpera 2nd gear

    istahti

    Lämmintä on ollut Pohjois-Pirkanmaalla kun pellon reunassa umpisen alla aivan kuravelliä ja siihen istahti rotke. Piti kääntää ja ihmettelin kun ei sitten mihinkään. Eiku kaivuuhommiin ja parikytäraatia vielä oli pakkasta niin jäätyihän se kura äkkiä pyörien ympärille. Huomenna ihmettelemään rattorin kanssa vai jätänkö sinne ja odotan sitä, että kevätaurinko irti sulattaa!! :rotfl:

    Yritin myös huudattaa voimalla irti ja "trans temp" syttyi punaisena iloisesti loistamaan kuin joulupukin poskipää. No ei kai sieltä nyt heti mitään pala vaikka valo syttyykin?! :oops:
     
  8. mölytoosa

    mölytoosa 1st gear

    mulla on ainakin laitettu niin,et kaikki nopeudet toimii
     
  9. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Nyt voi sanoo että, niin on mullekki 8)

     
  10. mölytoosa

    mölytoosa 1st gear

    nii,ne polttoaine putket on haarotettu kuskin jalkojen alta ja hyvin toimii
     
  11. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Mulla on erillinen säiliö konehuoneessa tuolle lämmittimelle. Piti ihan väliaikainen olla, vaan vieläpä tuota joutuu täyttelee :D Hyvin toimii noinkin. Tankilla käydessä aina täyttelen 5 litran polttoainekanisterin, tuosta sitten annostelen autossa olevaa säiliötä.
     
  12. Pertura

    Pertura Gearhead

    No niin, eipä men taaskaan hommat niinkuin Römssöössä. Nyt loppui lataus, joutuu varmaan veivikäynnistyksen rakentamaan että pääsee ajelemaan. Eli käynnissä akkujännite noin 11,9V tyhjiksellä. Rundit kun nostaa 1500-2000 auton oman jännitemittarin neula nousee pikkuisen alle 14 volttiin ja laskee kun rundit laskee, raajat on liian lyhyet että olisin yleismittarilla saanut mittailtua samalla kun kaasua poljen. Rundipuntari toimii ja aski pelaa normaalisti, eli ESS vaikuttaisi olevan lyönnissä. Laturin isossa navassa ja toisessa pienessä navassa on käynnissä ollessa akkujännite, eli ilmeisestikin PCM:ltä herätevirta tulee? Eli nopeasti mieleen tulisi että itse laturi on sökö, vai onko raadilla muita ideoita?

    edit: Niin, vikakoodejakaan ei ollut
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

  14. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    omastani meni aikanaa laturista hiilet....halvat ja helpot vaihtaa.
     
  15. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Saa muuten sitten esim. Hämeenkylän Hessumobiilista uuden laturin jos tarve vaatii. Olisko maksanu jonku pari sataa.
     
  16. Pertura

    Pertura Gearhead

    Jep, tattis. Mullahan laturi ei työnnä isompaa jännitettä kuten linkin tapauksessa teki, eli lienee toi laturi sitten vaan soronoo. Ihanan halpaa taas vaihteeksi

    edittiä taas: Löysinpäs tämmöisen tekstinpätkän tuossa ihmetellessäni. Toisessa pienessä navassa siis oli akkujännite niin kuin kuuluukin, toinen näytti jotain 0,7V tai sinne päin. Tuon Piraten keskustelun mukaan pitäisi olla 4 voltista ylöspäin, jos alle niin hiilet ovat finito. Pystyykö joku autosähköstä ymmärtävä vielä tämän päätelmäni vahvistamaan?
     
  17. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Niiden kahden pikkunavan välillä pitäis olla 7-12v, se on magnetointijännite pcm:ltä. Jos ei näytä mitään niin vika pcm:ssä ja kannattaa laittaa erillinen lataussäädin. Jos taas pcm:ltä tulee jännite niin silloin laturi kaput. Mulla paloi viime talvena käämit laturista, sytytti gen-valon ja lopetti lataamisen.
     
  18. bikerer

    bikerer Gearhead

    Yks voisi olla osittain hajonnut diodisilta. Eli joku diodi rikki, jolloin lataa, mutta ei kunnolla.

    Laturiin pystyy vaihtamaan diodisillan. Joutuu kuitenkin ottamaan laturin pöydälle siinä tapauksessa. Samalla voi mitata hiilet ja tutkia laakerit. Jos laakerit huonona, niin sitten kannattaa jo harkita uutta laturia, kun on niin hennot kuoret laturissa, että laakereita vaihtaessa voivat hajota helposti.

    Hiilet helppo vaihtaa pitimineen päivineen, mutta budjettiratkaisuna voi juottaa vanhat hiilet irti pidikkeestä ja juottaa sopivat uudet hiilet tilalle. Tosin säästö ei ehkä maksa vaivaa :D

    Tuossa on laturi suht kovilla, jos auto käy tyhjää ja esilämmitin on käytössä. Tällöin virrankulutus on iso, mutta laturilla pienet kierrokset ja jäähdytys ei ole paras mahdollinen.
     
  19. Dotke

    Dotke 1st gear

    Pari sataa näyttäs maksavan uus laturi jos tilais ameriikasta.
    Jos suomesta saa samaan hintaan niin tuskin kannattaa tilailla.
    Mistäs muutes saa hiilisiltaa erikseen?
     

Kerro tästä muillekin!