Kenworth ja Jenkkirekat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kenworth78, 6.9.2010.

  1. Sheikki

    Sheikki 3rd gear

    Isoissa dieseleissä pätee yksi sääntö..... niin kauan kun ne pitää meteliä ei ole hätää :D
     
  2. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Joo, oli mullakin kokemusta jonkin verran kuorma-auton koneista ja kylmä käynnistyksistä, mut jotenkin se Cumminsin mekaaninen nakutus ja kolina ja pauke herätti epäilyjä et onkohan kaikki reilassa :D .

    Toi on jännä juttu et jenkeillä on melko harvassa hehkuja. Yleensä on noi eetterilaitteet tai sitten just starttipilotti purkkia ja käyntiin. Aikanaan kun olin töissä kaatopaikkajyrä tehtaassa, meille tuli uusia Cumminseja oisko ollu QSXM tyypiltään ja niissä oli silloin jo 600+ heppaa (peruskone oli sama kuin silloiset kuormuri koneet, jos en ihan väärin muista) niin niissäkin tuli vaan eetterilaitteet mukana jotka oli 12V, ne vaihdettiin sitten 24V täällä. Jossain pitäis olla vielä tallessa sellanen uusi laite :odroll: .
     
  3. Topi71

    Topi71 1st gear

  4. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    jep... ei oo scanioissakaan hehkuja.. kilikoli :lol:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZipvJm_QDeE

    vaarini pisti aikoinaan 112 mallisen bussin käyntiin -30 pakkasessa.. toimii vissiin jotakuinkin näin, edellisenä päivänä kun jätetään seisomaan nii pakkosyöttö pohjaan.. aamulla sitten starttipilottia koneeseen ja käyntiin.. jessus mikä kolina ja pauke siitä kuulemma lähti.. :D
     
  5. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    70 luvun jenkki John Deere traktoreissa eetteri pullon paikka koneen kylessä (sitä valkosta aasinpotkua) ja painonappi kojelaudalla mistä sitä syötetää startatessa....Isä ukolla useempi tällänen jontikka pihassa..Pakkanen ku pakkanen ni käyntii lähteny jos akuissa potkua piisaa 8)
     
  6. jallu81

    jallu81 3rd gear

    ei oikea dieselmoottori tartte mitään ylimääräistä, kuten hehkuja :D

    mitä tos videolla oli pakkasta? -19c? ihmeen huonosti lähti käymään..
    tuo 113scania mitä mä ajan lähti -26c paaljon paremmin käymään, ilman mittää esilämmityksiä tietenkin :rotfl:
    en tie onks se sitte noitten uudempien vika vai ominaisuus, ku firman toinen scania(-96 114) lähtee kans tosi huonosti käymään, vaiks on vuos sitte tehty yli kymppitonnin koneremppa....
     
  7. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Scanioista en osaa sanoa kun en muista, mutta Volvoissahan on ollut imusarjahehkut perinteisesti, ja toimii ihan hyvin.
     
  8. RB-440

    RB-440 1st gear

    Scaniassahan vaan nostkistetaan öljyt ennen varsinaista käynnistystä, sillä siten ehkäistään moottorin liiallista kulumista 8)
    http://www.youtube.com/watch?v=f-0BLBFJ ... re=related

    Muistaakseni ainaskin 111-sarjan Scanian ohjekirjassa sanottiin, että jos moottori ei käynnisty kolmen minuutin starttauksella, pitää käynnistys keskeyttää ja antaa käynnistysmoottorin jäähtyä jonkin aikaa ennen uutta yritystä.

    Hehkuja en ole ainakaan noissa vanhemmissä nähnyt, mutta SA-Intin Scanioissa oli käynnistyssumulaitteet, vaikka kyllä ne vielä -27 asteesta ilmankin lähti, eikä siihen ihan kolmeekaan minuuttia mennyt. Webastoja niissä ei ollut ja herrasmiehethän ei mitään bensatohoja käytä :wink:
     
  9. Erppa

    Erppa Gearhead

    MYYTÄVÄNÄ.

    Renkaat BFG:n Power Express 11" x 22.5". Renkaita 8kpl ja pintaa niissä on 12-14mm.(ei ole pykineet).

    Hinta yhteensä 1500euroa.

    Yhteydenotot puhelimitse kiitos!

    Toni / 050-5827430
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vinkkinä kiinnostuneille; Tiistaina 28.2 SuomiTV 20.00. Rekkoja käsitellään silloin.
     
  11. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Ja kyseessä siis National Geographic:in tekemä dokumentti Peterbilt:ien valmistuksesta, innolla odotan tätä! Kiitos vinkistä!
     
  12. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Jottain pikku puuhaa tehty. Koneen alakerran laakerit uusittiin (huomattiin ettei ois tarvinnu kun olivat kuin uudet, mutta laitettiin kun olin jo ne ostanut), öljypumppu tarkastettiin (oli kuin uusi), venavälykset tarkistettiin ja syöttö ruuveja käänneltiin :D .

    Sisustaan tuli uutta, ja tein rosterista yhtä sun toista, myös ratin kunnostin. Vielä puuttuu yksityiskohtia, mutta kyllä se siitä etenee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Hyvältä näyttää!

    Se on kohta tääkin ajankohtanen.. 8)

    [​IMG]
     
  14. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Katos, katos...tuota versiota en ollu vielä nähnykkään :D . Jep, sinne olis tarkoitus mennä.
     
  15. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Nii olikos tää tulossa alustavasti Hot Rod & Rock Souhun? Pitää vissiin ottaa yks ylimääränen 2G muistikortti mukaan.. :eek: :lol:
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Emännän lingeriet jääneet hyttiin. :D
     
  17. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Joo, jos ne sen sinne huoliivat :odroll: .
     
  18. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Pitää ajatella ekoloogisesti niin hankin uudelleen ladattavat "wuntsikat" :rotfl: .
     
  19. hara64

    hara64 1st gear


    ja kerran kuukaudessa mukana myös väri :lol:
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Väri ei kyllä noissa punaisissa erotu, mutta haju kyllä. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!