Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Vähän kuullostaa saman suuntaiselta oireelta. Tuo vakkarin toimimattomuus johtunee koodista 68.
    Ja arvelisin, että tuo nykäisy johtuu siitä, että tullut tuo koodi ja sitten mahdollisesti nostaakohan paineita limp modessa, niin terävämpi vaihto? Näin ainkakin ite päätellyt, kun sitten ei enää niin herkästi luista, kun tuo koodi "päällä".
     
  2. ssi

    ssi 2nd gear

    DTC 81 - 2-3 Shift Solenoid Circuit Fault
    DTC 83 - TCC PWM Solenoid Circuit Fault

    Nuot koodit se pukkas.

    Häätys hommata jotain kättäpitempää tuosta lootan toiminnasta että ees periaatteen tuntis...
     
  3. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Oliskos kellään intoo/aikaa kävästä sipoon suunnilla kattomas yhtä Subbaria? Kaverin puolesta kyselen.
    Lisää tietoo saa numerosta 0456342417...
    Näyttö olis kuulemma Tiiriön ABC:llä klo 12..
    Ja subbari olis tossa... http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/4430959
     
  4. minimake

    minimake 1st gear

    ONGELMII. Exän subissa takajarru löi jumiin ja kesällä se teki samaa mutta lievemmin. Kävin eilen lumipyryssä kurkkimassa ja ei saa edes säätöjä liikkummaan eli ihan jumi päällä.
    Oli ollut auki eli liikkuva pyörä kun oli ajanut ruutuunsa parkkiin.
    Onko jotain kepulikonsteja saada pois jumista, jotta sais rummun pois ett vikaa vois paikallistaa.
    Ei lähde edes nelikko päällä peruuttamalla kun oli kuullemma risteyksessä tehnyt saman ja silloin oli auennut tollain.
    Neuvoja?
    Niin autohan on 1994 6,5 4wd Suburban 2500.
     
  5. vesan0

    vesan0 1st gear

    Startti jumittaa

    Terve kaikille.

    Olis pieni ongelma. Auto on 1994 Suburban 6.5td 4wd

    Homma alkoi siitä, kun tuli ekat tosi kovat pakkaset. Startti ei pyörittänyt, solenoidi vain naksutti nopeasti. Akut oli menossa muutenkin vaihtoon, joten vaihdoin ne ensin. Ei auttanut. Sain koneen kerran käyntiin hakattuani starttia moskalla samalla kun kaver starttasi.

    Vaihdoin sitten startin. Vika muuttui. Nyt solenoidi meni pohjaan asti, ja startti yritti pyörittää, mutta kone tuntui olevan jumissa. Ajattelin, että moottoriöljy on liian paksua tai jäähdytysneste on jäässä. Pyöritin webastoa pari kertaa vajaan tunnin verran ja kone lähti kuin lähtikin muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Joka kerta kun startti pyöritti, se teki sen hyvin vaivattomasti, ja korvakuulolta kierroksia oli todella paljon enemmän kuin vanhalla startilla.

    Vaihdoin öljyt ja jäähdytysnesteet. Lähti ekalla käyntiin, mutta heti kun jätin auton kolmeksi vartiksi ulos pakkaseen, startti jumitti taas.

    Osaisko joku sanoa, että mikä helvetti nyt on pielessä? Kiitos.
     
  6. tst

    tst Gearhead

    Re: Startti jumittaa

    Olisko joku akkukaapeli ottanu siipeensä käynnistysyrityksissä tai sitten uusikin startti on sökö, onko se uusi?
    Ja onko akut ladattu, mikä öljy, paljonko pakkasta?
     
  7. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Perä ilmaan ja rengas pois, sit vaihteella eteen taakse. Yleensä lähtee ulospäin työntyy. Kannattaa ottaa ensi nelikko pois päältä :rotfl:
     
  8. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Jumiutuneisiin rumpuihin on yleensä auttanu lekalla mäiskiminen. Subbarista ei kokemusta mutta melkoista väkivaltaa rummut kestää..

    Tuota starttionkelmaa lähtisin testaileen siten että ekaks apukaapeli lohkoon ja toinen pää miinukseen tai koppaan. Jossei vaikutust niin toinen apukaapeli startin perään plussaan ja sitten toinen pää akun plussaan.
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Akunkengät oli pari tuntia irti ja sen jälkeen nelonenkin meni päälle normaalisti paitsi kun täysillä kiihdytti kahdeksaankymppiin niin n.15 sek. sai odotella että nytkähti mutta mitään vikakoodeja ei jääny :odroll:
     
  10. minimake

    minimake 1st gear

    Joo on kokeiltu takavedollakin muttei pyörä pyörähtänyt mihkään mutta kokeilen taas tänään illalla ja otin jo moskankin mukaan jotta saa voimaa iskuihin. :D
    Rockauto tarjoo tohon kahden kokoista jarrurumpua jos sen sitt joutuu rikkoon ett saa AUTOn ajoon kumpikohan tossa sitten on ? 13" vai se 11,5" tai jotain...tietty onhan se toinen rumpu irroitettavissa ja mitattavissa edelleen.... mutta jos joku osaa kertoo.... :-?
    Rumpu oli kesällä auki ja silloinkin laitoin tänne viestii siitä kun oli ihan mustana jostain öljymössöstä ja sen jälkeen ei oo ollu ongelmii ennen ku ny. Useempi tuhat ajettu kumminki jo.. :p
    Voisko olla jaarussa vaan paineet päällä eli letku turvoksissa eikä päästä paineita takas eli pois pyörältä?
    Katon tonkin illalla eli ilmaan jarrut....
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Rummun koko riippuu siitä taka-akselista, 10,5 tuumasella lautaspyörällä olevat on isommilla jarruilla.

    Yhdessä pick-upissa jouduin tekemään aika paljon töitä että sain rummun pois (sama akseli kuin 2500 Suburbanissa), oli menny pojilla jarrukengät väärin päin, tiukkaa aika mukavasti liinat kiinni rumpuun. Kannattaa kattoa nyt miten päin ne on, ainakaan noissa tarvikeosissa mitä mulla on ollu ei oo merkattu mitenpäin ne tulee..
     
  12. tst

    tst Gearhead

    Yhdes letukas oli jarruletkun kiinnike niin ruostunu että paine ei päässy kun toiseen suuntaan.
     
  13. rkr

    rkr Gearhead

    Jos ne menee väärää tietä niin se yleensä lukitsee pyörää kovissa jarrutuksissa. Helppo huomata kun auto yrittää kammeta poikittain. Näin siis ainakin kymppipulttisen rummuissa.
     
  14. Luisu

    Luisu 2nd gear

    Paljonko pitää olla 89 c1500 pickupissa vanteen keskireikä?? Vähintään
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Taka akselille on vain yksi jarruletku eli jos vika olisi letkussa, että se pitäisi paineen päällä niin siinä tapauksessa molempien takajarrujen pitäisi olla päällä.. Olisikos kuitenkin lähtenyt pala jarrukengän kitkapintaa irti ja mennyt kengän ja rummun väliin... On kyllä piukassa... Jarrukenkien osto sulla kuitenkin on edessä jos jarru täynnä öljyjarrupölymössöä... Se eöljy ei niistä pesemällä kunnolla lähde. Kenkien vaihdon yhteydessä pitää luonnollisesti vaihtaa sitten se vuotava vetokselin stefa... Siis jos et sitä silloin aikaisemmin jo vaihtanut...
     
  16. vesan0

    vesan0 1st gear

    Re: Startti jumittaa

    Startti on uusi kiinalainen US-partsista. Akut on ladattu CTEKin MXS10:llä. Akkujen varaustila ei tunnu merkitsevän. Sama vika, vaikka akut olis ihan täynnä.

    Öljy on Delvac 10W30.

    Viime yön seisoi 10 asteen pakkasessa. Lähti käyntiin suunnilleen 20 yrittämällä.

    Olen kyllä mitannut kaikki johdot sekä startin ja akkujen maadoituksen, mutta täytyy tsekata tänään vielä uudestaan.
     
  17. minimake

    minimake 1st gear

    Joo sen puolen liinat vaihettiin kesällä ja samoinpäin laitoin kun olivatkin.
    Teki kuulemma nyt sellasta että kun lähti liikkeelle ja ekan kerran kunnolla jarrutti niin löi kuskin takapyörän ekana kiinni ja sitten vasta muita, tämä siis ennenkuin löi jarrun jumiin.
    Olisko siellä abs antureissakin jotain kun ei kuulemma jarruta samoin kuin kesällä. Tietty renkaissakaan oo pitoo mutt pitäis absien rutista kun allterrain tassut on alla. (265/75-16 hankook rf10) :-?
    Täähän on tietty tuontiauto ni ei tiedä tarkkaan onko kaikki osat orkkis vai sekoitettu jotain muuta ennen maahantuloo ameerikan maassa.... :eek:
     
  18. Motteri

    Motteri 3rd gear

    "Startti on uusi kiinalainen US-partsista. Akut on ladattu CTEKin MXS10:llä. Akkujen varaustila ei tunnu merkitsevän. Sama vika, vaikka akut olis ihan täynnä.

    Öljy on Delvac 10W30.

    Viime yön seisoi 10 asteen pakkasessa. Lähti käyntiin suunnilleen 20 yrittämällä.

    Olen kyllä mitannut kaikki johdot sekä startin ja akkujen maadoituksen, mutta täytyy tsekata tänään vielä uudestaan."



    Samanmoista vikaa ollu kunnes asensin lohkolämppärin. Ei mitään ongelmia startattaessa. En tiiä mitä kaikkea se webasto lämmittää ja miten vesi kiertää lohkossa.
    10W30 on sellasta tatinaa että hyvä kun kurkkas pöntöstä ku yritin kaataa sitä pakkasilla. Se jähmettää koneen, rikotti multa startin viimetalvena.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo kyllä kannattaa talveksi ainakin notkeampia öljyjä vaihtaa.Esim 5w-40 on niin paljon notkeempaa pakkasilla että jaksaa starttikin pyöriä kunnolla.Nimittäin tästä on omia kokemuksia.Nämä koneet nimittäin vaativat startilta aika paljon tehoa että pyörähtää käyntiin.
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Vaihdoitkos myös sen vuotavan vetoakselin stefan?? Jos laitoit vaan uudet kengät etkä tehnyt vian aiheuttajalle mitään niin tietenkin nämä uudetkin jarrukengät ovat nyt öljyyntyneet ja pilalla. Se jarru tullee "äkkiherkäksi" lukkiutumaan kun se saa vähän öljyä... Öljy ja jarrupöly yhdessä muodostavat sellaisen liisterin mikä lukitsee jarrun herkästi.. Usko vaan kokemusta on monesti täsätä asiasta.. Subbenkin kohdalla.. Ne vetarin stefat kannattaa sitten vaihtaa molemminpuolin kerralla. Jarruneste jarruun vuotaessaan aiheuttaa saman ilmiön..

    Syy siihen miksi abs ei puutu asiaan on todnäk se,että yleensä tämä lukkiintumis ilmiö tulee senverran hitaassa nopeudessa,että abs ei enää puutu asiaan...
     

Kerro tästä muillekin!