Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Remu63

    Remu63 1st gear

    Sarlinin Camaro taisi tullakin Ruotsista,eikä täällä kilvissä ollutkaan?
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Viime vuonna Lahden klassikkiautonäyttelys:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onpa hieno ja historiassa löytyy. Sekin on siis ollut kymmenvuotias auto kun sitä on ruvettu, heh-heh, tuunaamaan. Mikä lie historia?

    Aihetta hieman sivuten, kasissahan oli joskus 80-luvulla juttu siististä -68 avo-Camarosta, taisi olla RS vai oliko jopa SS-RS? Suomiauto joka tapauksessa, en ole sitä(kään) nimittäin kertaakaan nähnyt.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Tosta tuli musta Fennia-Camaro kaudelle 1981 ja mustana se oli ainakin vuoteen 1983 asti, jolloin Boba lopetti ajamisen. Sen jälkeen auto myytiin Pohjanmaalle ja sieltä se on palautunut takaisin kotikulmilleen ja entisöity siihen asuun, joka silla oli kilpailuhistorian alkuaikoina.
     
  5. Comero

    Comero 1st gear

    Joo, nykyään entisöity lähes alkuperäiseen asuun.
    Ei nyt ihan alkuperäinen suomi-auto, mutta kauan maassa ollut.
    Tullut joskus muuttotavarana Suomeen. takaikkunassa muistaakseni oli joskus kenties Oklahoma university tarra. ( tai joku muu university??)
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Onkos se manuaalilla vai automaatilla?
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Manuaalilla.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Sitäpä vähän muistelinkin. Olisiko muuten ehdokas tuohon Suomen nopein auto 1970 -topicciin? EI varmaan pärjää Ferrareille mutta...
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    ...mutta arvasinhan minä... Tämä kuva on otettu samassa näyttelyssä, jotain huippunopeutta siellä on lupailtu:

    [​IMG]
     
  10. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Onko tämä jonkun omista arkistoista? Lisää kiitos! :D Kunnollisia lähikuvia vanhoista CamaroCuppilaisista olisi muutenkin kiva löytää.
     
  11. met59

    met59 Gearhead

    Aihetta hieman sivuten, kasissahan oli joskus 80-luvulla juttu siististä -68 avo-Camarosta, taisi olla RS vai oliko jopa SS-RS? Suomiauto joka tapauksessa, en ole sitä(kään) nimittäin kertaakaan nähnyt


    Punainen avo SS ??? Se mikä oli mm suklaa mainoksessa tv:ssä 80 luvulla ??
     
  12. Remu63

    Remu63 1st gear

    Jossain mainoksessa se oli,olisko ollut Tupla tai joku?
    Punainen -68 SS avo,suomiauto tai ainakin kauan ollut kun mustilla kilvillä.
    Oli Keravalla autoliikkessä 70-luvulla myynnissä.
     
  13. 383

    383 Gearhead

    taitaa olla korinvaihto olen parikertaa nähnyt alastarolla parkkipaikalla
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hetkinen! Suomi 68 avo? Ei ole tiedossa. Taidatte tarkoittaa Topi Kukkosen (rip) 67 SS/RS punaista avoa? Topi oli hän mistä huhuttiin "se kellä suuri kokoelma, mutta vain harvat nähneet". Mä näin osan niistä esim suomi 54 avo Mercuryn kun myin 404 avo Pösöni Topille. Se ei niillä itse ajellu. Topin serkku ajeli 67 avolla pari kertaa kesässä.
    forssan ekassa pick nickissä oli 69 SS/RS punainen avo Camaro mikä oli muuttoauto ja sen tuoneet ei enää nuoret oli sillä Forssassa. Mulla on kuvia siitä.
     
  15. Remu63

    Remu63 1st gear

    Joo samasta laitteesta puhutaan.Vuosimalli voi tosiaan olla -67.
    Tuosta Camarosta ei ole kuvaa niin muisti saattaa pettää.Mercuryn olen nähnyt minäkin :D
     
  16. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Juu, taisin sekoittaa, hyvinkin voi olla 1967. Lehdestähän sen näkisi, jollain lienee kyseinen V8 saatavilla? Siinä oltiin sangen salaperäisiä omistajasta.

    Joskus 80-luvulla muuten pyöri Kuopiossa yhtenä kesänä tummansininen -69 avo-Camaro Floridan lapuilla, ei ollut vielä uustuonti-iässä. Myöhemmistä kohtalosta ei ole tietoa.
     
  17. Rotilas

    Rotilas Gearhead

    [​IMG]
    Samoista kisoista.Leppästen mountain motor musse
     
  18. mxu

    mxu 3rd gear


    Tuossa Camarossa, BRA-7 tuli penskana suht paljon fiilisteltyä, ja kyllä Topilla (oli mun kummisetä, rest in peace) oli paljon muutakin ihmeteltävää autoihin hurahtaneelle juniorille.. Parhaat muistot ehkä avo e-typen kyydistä..
     
  19. ET 619

    ET 619 Gearhead

    '85 Seinäjoelta.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    http://www.youtube.com/watch?v=wCpHBR7JyVU

    Videon lopussa (43:36) Säästöpankki -mainosvideo, jossa Ganes ja Camaroita...
     

Kerro tästä muillekin!