kokemuksia moparin ministarteista ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikaboy, 13.2.2012.

  1. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Ainakin uusien hinnat vaihtelee 100-400euroa ... välitysuhteet vaihtelee jonkin verran n. 3:1 -4:1 ...ja sopivuus(vääntö) eri puristussuhteille 11:1 -18:1.

    Merkkejäkin on laidasta toiseen.... TCI , Nippon Densoo, Torque masteria, Proformia jne...

    Huonoja ja hyviä kokemuksia, vapaa sana, olkaa hyvä !

    Jonkun ajattelin hankkia mutta kokemuksia ei juurikaan oo....kestävää ja pitkäikäistä ajattelin omaan käyttöön vuosiksi.
     
  2. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    starttia

    Noo noista ny tiedä ketään haukkua tai kehua.
    Mutta tarkastaa ehdottomasti päävirtapiuhan napapultti
    startin kyljestä.
    Joissain malleissa ottaa lähestulkoon lohkoon kiinni.

    Voipi aiheuttaa muuten johtohommeleita
    :mad:
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulla Denson startti pikkulohkossa. Toimii hyvin ja lisää tilaa. Suosittelen, hintaa taisi olla paikallisessa varaosakaupassa 110 juuroo...
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla 440sourcen versio. Hyvin on pelannut kohta vuoden ajossa ja 6 vuotta projektin siirtelyssä.
     
  5. renttu81

    renttu81 Gearhead

    FoMoCo:ssa itellä Powermasterin mini ja toimii tosi hianosti. vääntöäkin tarjoaa 22.4Nm. Khyllä pyörii.. Taitaa olla siinä hintahaitarin puolenvälin paikkeilla..
     
  6. 440

    440 Gearhead

    8) Hemin kanssa ainakin sopivuusongelmia,ottaa lohkoon kiinni eli tarvii vähän "viilausta".Pikkulohkoissa Mopar oma startti ainakin ok paitsi -64-66 mallin TTI sarjoilla olevissa ei mhdu kuin käännettävä Powermaster,ottaa sarjoihin ja lohkoon eli ei mahdu "heittämällä". :eek:
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi moparin tehostarttihan on yleensä ihan myöhempien mallien tuotantostartti. Isolohkossa tosiaan voi vaatia vähän sipasua pois rungosta "puolikuun" kohdalta ja/tai ite puolikuusta, sen johtoadapterin joutuu linkoo mäkeen ja tarkistaa muutenkin et on terminaalista lohkoon riittävästi matkaa. Mut jos sit oikeen Starttimoottoria kaipaa, ni ostaa tollasen: http://www.robbmcperformance.com/produc ... arter.html
     
  8. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mulla tällä hetkellä plymassa us-partsin myymä, olisko joku x-racer tai vastaava. Hyvin on toiminu ja vielä -30 celsiuksessa pyöritti isolohkon käyntiin. Yks Jegsin ministartti oli jo uutena risa, mut uuden sain kyllä tilalle ja se oottelee nyt tuolla hyllyssä tohon toiseen mottiin menoa. Ja lohkoa piti joo "viilata" kummallekkin startille
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ääni tolle robbmcperformancen startille täältä. Ei oo joutunut mitenkään kauheelle rasitukselle, mut on laatutyötä. Robb lähetti vielä mulle uuden solenoidin veloituksetta, kun yhdessä oli kytketty navoitus väärin solenoidin sisällä (niin että r-napa olikin s-napa).
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla oli 440 cudassa joku meksikossa tehty tehostartti,jolla ei saanut konetta käyntiin kertaakaan,oli sulanut startatessa se levy joka pitää hiiliä (muovilevyä)kiinni ja oikoseen,sittemmin olen ostanut aina japanissa tehyn startin ja hyvin on toimineet.
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    Re: starttia

    Itellä ollu tuo Nippondenso miedon matalapuristeisen 440:n perässä 10 vuotta. Ok kampe, varsinkin hintaansa nähden.

    Tuo tuli itelläkin vastaan:

    Laitoin paksua kumieristettä lohkon ja tuon kuuman paksun johdon kiinnityspultin väliin. Lohkon "puolikuusta" olis voinu kans vinguttaa pursetta pois, muttei ihan tarvinu.
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Mikä ois muuten "tarpeeksi"? Milli, kaks, kolme ???
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Riittää et ei osu eikä tuu oikarii. Ei se virta mitenkään noilla määrillä "lennä", mut se pitää ottaa huomioon et ehkä pikkasen voi elää noi palikat, et pari kolme millii olis mulle tarpeeks.
     
  14. eq9027

    eq9027 1st gear

    Ainut osa on tuo nippondenso startti noissa mopareissa , jota ei tavitse olla koko ajan rassaamassa , ei ole tarvinnut viilata /sovittaa kun vaan ottaa sen sovite liittmen pois. Nipolla vuodesta -95 sb/rb :llä niin eikös se jo kerro jotain.
     
  15. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Re: starttia

    Mulla on muistaakseni Proformin startti tuossa polyn kyljessä ja siihen laitoin sellasen kätevän kääntöpalan joka oli peräsin uuvahtaneen 3.5 V6 koneen startista.
     
  16. dd64

    dd64 Gearhead

    Mulla taitaa olla toi proformin versio eikä ole pahaa sanottavaa. Vissiin lähentelee kymmentä vuotta jo. Alkuunsa (6-7 vuotta)oli miedossa 11-1 puristeisessa SB:ssä ja viimmeset vuodet reilut 12-1 puristeisessa miedossa sb:ssä. Ei ole kertaakaan ollu käyntiinlähtö startista kiinni...
     
  17. spinout

    spinout Gearhead

    En muista missä merkitön (korvaa varaosanrot) tehostarttini on valmistettu, mutta ostin -07 eBaysta, myyjältä rareelectrical, Moparin ministartterin ja hyvin on startannut! Ei moitteita. Maksoi vain $55. Nyt se maksaa $63 ja kohdenro on 120855764459.
     
  18. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    *Neljässä moparissa tälläki hetkellä ministartti, ei voi moittia, heittää suoraan sen mukana tulleen johtojen väli adapterin huitsin nevadaan ja siirtää vähän /tai jatkaa kaapeleita ni hyvin käy, mun ei oo tarttenu siten ottaa lohkosta yhtään veks,eli heittämällä kiinni.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Lohkojen valueroista johtuen toisiin menee heittämällä, toisiin ei. Mut ongelma ei oo suuren suuri kun sen tiedostaa, lamellilaikal vähän veke ni sopii. Solenoidin nastat noist tuppaa kuluu, mut osat ei maksa ku joku kympin ku on sama startti ku vaikka Hiacessa. Pendixi on kans kerran hajonnu ku vähän potkas takasin. Mut muuten ehkä parasta "jenkkiosaa" mitä tol rahalla saa.
     
  20. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Monenlaisia kokemuksia...hyviä vinkkejä, kiitos !

    Nippon densoo sovitellaan Doug´sin peltisarjojen kanssa seuraavaksi pikkulohkon LA kanssa -74 malliseen a-bodyyn...
    katotaan kuis hommassa käy ...

    Vois vaikka kuvan laittaa malliksi kun homma on paketissa.
     

Kerro tästä muillekin!