Osaisko joku neuvoa vanin ohjaustehostimen pumpun kanssa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja 0213, 15.9.2011.

  1. 0213

    0213 1st gear

    Kävi niin, että pumpun siivapyörä lähti omille teilleen, ja nyt pitäisi saada uusi siivapyörä kiinni uuden pumpun akseliin. Oli meinaan jyrsiny vanhan pumpun akselin ja kuoren aika pahasti ennen ku päätti lentää hevon vittuun.
    Uuden siivan eikä pumpun mukana ei tullut mitään pulttia/mutteria millä siivan saisi kiinni. Ja kysymykseni kuuluukin, että kuuluuko siihen akselin päähän mitään muuta kuin pultti mikä estää siivan pois lähtemisen. Mutta mikä sit pitää siivan paikallaan toiseen suuntaan ? Tuntuu kyllä olevan hemmetin jämpti siihen akseliin, että pysyykö kohdallaan ihan itestään?
    Ei oo ennen tullut kytättyä tehostinta niin tarkaan, että muistais mitä kaikkea siitä on hävinny tien päälle.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei siinä pidä olla mitään, kun se on paikoillaan, siinä on tiukka sovitus, se pultti ja mutteri on asennusta varten, poisottoon tarvitaan siihen tarkoitukseen tarkoitettu ulosvedin.... Kun vedät sen hihnapyörän paikoilleen, älä vedä liian pitkälle, koska sitten tarvitaan taas sitä ulosvedintä...
     
  3. 0213

    0213 1st gear

    Kiitos. Sitä mä ajattelinkin että vois pysyä siinä ihan itekseen ku tuntus aika tiukalta :pinup: . Elikkä pultin avulla vetää sen kiinni akseliin. Mahtaako se olla sit oikeessa kohdassa kun siivankeskireijän reuna ja akselinpää on samassa kohtaa ? Kai sen pöydällä voi koota ja sit mahtuu vielä tunkemaan koko möykyn paikalleen ?
     
  4. hangover

    hangover 1st gear

    Itse varmistin homman heppaamalla hihnapyörän akseliin kii migillä. Oli aika väljä. Mutta kuitenkin niin, että heppauksen/hitsauksen saa hiottua pois.
     
  5. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Jatkan samaa topicia, vaikkei vania ookkaan :oops: Eli Moparin (siis letkut tulee kylkeen) tehostimen pumpun nappasin irti kun tuntuu vuotavan aina vaan öljyä jostain! Akselissa selkeesti päittäisvälystä;lakeri ja stefa? uusiksi? Saako tommosen kotikonstein purettua? Ja saako siihen osia vai meneekö koko pumppu uusiksi. Kellään kokemusta noista?
     
  6. Hectori

    Hectori 1st gear

    saa purettua. ostat vaan sen hihnapyörän irroitukseen ja asennukseen tehdyn työkalun. Kyllä siellä on vähän päittäistä aina. Usein vuotaa sieltä pumpun ja säiliön välisestä saumasta, kun on joku kyläseppä murjonut sen säiliön kyljet kiristäessään pumpun hihnaa.
     
  7. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Juu, näin oli känyt tai oikeastaan oli se tiivari aivan kovettunyt joten vaihdoin sen. Maalaan samalla ne katotaan sitten pitääkö se oljyä. Oli näemmä ATF:t sisällä, mutta koitan kattoo siihen "power steering" öljyt, ainakin Gulffilla oli jotakin tommosta. En irrottanut vielä hihnapyörää ja purkanut varsinaista pummpua.
     
  8. Hectori

    Hectori 1st gear

    ATF toimii ihan hyvin. On aika pitkälti samaa kamaa. Hydrauliikkaöljytkin toimii ihan moitteettomasti siellä. Lähinnä makuasia mitä käyttää.
     
  9. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Itellä oli joskus atf sisällä ohjaus tehostimessa ja se tihku sitä joka paikasta vaihoin jotkut gm vihreät tehostin öljyt sisään niin loppui tihkuminen...

    Jossain oli juttua et alkais helpommin vuotaa hydroboostin tiivisteet atf:llä...
     

Kerro tästä muillekin!