Harrasteena Drag Race=Kela, ei eläkettä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja rebel58, 21.2.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oisko vaikuttava tekijä käsittelyn tiukkuudessa kuitenkin toi yrittäjästatus, nkysuomen lainsuojaton? Pitäis puuttuu neljästä raajasta vähintään viis ennenku on oikeutettu mihinkään yhteiskunnalliseen tukeen.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lenin%27s_Hanging_Order kyl nuo virkatantat kattoo että yrittäjällä on aina joku metku mielessä ja rahaa sukanvarressa...
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    On kustu muroihinm moniinkin mitkä suorasti tai epäsuorasti liittyy tähän tai silloin kuin firma meni nurin. Mutta se ammattinimike yrittäjä on kirous enkä saa sitä muutettua. Yritetty on. Tuun käymään duunissas kohta. Näytän tän ja kerron vähän taustaa ja syitä mitkä eivät voi olla totta vaan olen luulosairas. Sinä minun luottomekaanikkoni voisit antaa lausunnon sinäkin että sinä olet mottini tehny ja tekisit nytkin, mutta mulla ei ole sitä varaa laittaa kuntoon enää ikinä. Nyt näyttää siltä että en saa sitä edes ajokuntoon. Päiväsairaalan tukihenkilöni rupes tota selvittää heti aamusta. Ei ollut käsittelijä tämä hylkääjä 'enrja K, vaan joku muu kyseli lisätietoja ja selitti että asiaa tutkitaan. Tämä on kuitenkin päätös eikä me vielä olla siitä valitettu.
     
  4. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    tässä se taas nähdään,kuinka "hyvinvointiyhteiskunta"pitää oman
    maan kansalaisista huolen.
    Itsekin yrittäjänä olen kyllä huolestunut,jos vaikka sairastuu,ettei
    pysty töitä tekemään.
    kyllä on turha mennä apua pyytämään kelalta taikka sossulta.
    tämä rebelin tapaus on kyllä uskomaton,jos harrastukseen vedotaan.
    Eikös harrastuksen pitäis tuoda melihyvää,jotta jaksais paremmin
    selviytyä arkisista askareista.
    Näköjään kaikkien pitäis hiihtää,juosta,luistella,sulkapalloilla ym.
    jotta asiat luistaisi.
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

    On tämä venkoilu vaan totta. Faija oli työkykyinen lääkärien mielestä vaikka oli selästä leikattu pois puolikas nikama kun se nikama ensin vuosia oli halki ja terveenä töissä... Siinä voi kukin miettiä että mitä hommia sellaisella selällä muka tehdään betonielementtitehtaalla... Meni per*ele vuosia ennenkuin sai sairaseläkkeen ja siinä välissä yllättäen ei sitten pääkään pysynyt ihan mukana.
    Voimia ja kuten cc totes lakimiesapua. Sillä se lopuksi tais mennä faijallakin läpi kun lakimies laittoi eteenpäin röntgenkuvat selästä ja parin lääkärin lääkärinlausunnot työkunnosta.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Johtunee noi asiat ainakin osittain siitä, et myös väärinkäyttäjiä täs meidän sosiaalisysteemissä aina riittää. Siks noiden kanssa on syytäkin olla tarkka ja tiukka, mielellään toki oikeudemukainen. Ja niinhän kai tossakin tapauksessa lopulta oikeus voitti. Et eiku rebeli valitusta ja lisäselvitystä peliin. Helpointa lienee tänäpäivänä saada eläkkeen psyykksisitä syistä.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Homma etenee. Olen toipilas ja aika raakile vielä enkä pysty itse hoitamaan isoja sotkuja. Päiväsairaalasta ovat olleet yhteydessä kelaan ja hylkääjä Merja K ja hänen esimieheensä. Kelasta tuli soitto numero piilossa. Sanoi sukunimensä mutta ei oolu Merja K. Selittelyä ja änkytystä. Nyt on löytynyt ortopedien mitkä tärkeimmät ja psykiatrin loppulausunto. Pyysivät hävittämän tämän paperin koska asia on uudesa käsittelyssä pikana. Hyvä, mutta ei riitä. Tämä siis ei kai ollut päätös, vaan se tulee myöhemmin ja edelleen pyysivät hävittämään tämän paperin. kysyin miksi lausunnot eivät olleet käsittelyssä kun olen hakemuksen tehnyt ja mistä vitusta olette kaivaneet tämän Drag Race asian? Selittelyä ja kiertelyä.. Hyvä asia, mutta huono. Aina kun on ollut sotkua mikä ei ole minun syytäni niin valituksissa joku hylkääjä on saanut sormilleen niin ne kostavat aina. Ja niin tulee käymään nytkin. En jätä tätä tähän. Tähän liittyy niin pljon muuta asiaa mutta se ois ot. Pysytään aiassa Drag Race. Haluan tietää mistä ne on ton kaivanut ja miten se voi olla syy tai yksi syy. Vaikka nyt menisikin läpi niin kuin kelan virkailija äsken sanoi kaivan tätä asiaa niin kauan kuin se on selvä eli miksi Drag Race tähän liittyy. RB katsoi äsken tuota paperia eikä voinut kuin nauraa. Itseäni ei naurata.

    N
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tsemppiä taisteluun. Ja ei tommosta paperia hävitetä, originaali kassakaappiin, kopio kehystetään seinälle ja skannattu digiversio nettiin. :rotfl:
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Joo; Ei siinä auta jos olette joskus räks räksiä ajellut, niin eläkettä ei sitten tipu.

    Rebel kävi päivällä sitä lappua vilauttamassa ja niinhän siinä seisoi, joten asiaa ei voi laittaa edes repelin lukutaidottomuuden piikkiin.

    Aika mielivaltaista sanoisin minä. Nyt eletään kuitenkin jo 2000 lukua, joten luulisi ettei tollainen olisi enää mahdollista.
     
  10. fmila

    fmila Gearhead

    No ei naurata muakaan, mulla yks vanha frendi taistelee edelleen Finskin ja just noiden vakuutuslääkäreiden kanssa oman työkyvyttömyys eläkkeensä kanssa. Sai lopulta monen vuoden tappelemisen ja valittamisen kanssa itselleen eläkkeen, mutta eivät maksaneet sitä taannehtivasti, vaikka jätkä on ollut samassa jamassa vuosikaudet. No anyway, hyvä kun maksavat ees nyt. Frendi älys kaivaa esiin sen vakuutusyhtiö-lääkärin yksityispraktiikan ja meni sinne duuni paikkansa potilaana "privaatisti". No lekuri totesi et frendi on ihan "eläkekamaa", johon frendi totesi: "hyvä et säkin sen viimein huomaat" ja sen jälkeen pisti lekurin kouraan sen itse aiemmin hylkäämät eläke paprut. Johan muuttui ääni kellossa ja rupes homma etenee. Ei tääkään lekuri voinut frendiä muistaa pelkkien paprujen ja nimien perusteella, kun eivät olleet aiemmin edes tavanneet. Pelkkien papereiden perusteella vaan oli "poppaukko" tehnyt hylsyn anomuksista prkl.

    Mutta päivän kevennys Repeli sun Drag Race- nimikkeeseen. Niillä oli kait vikipeediassa mennyt sekaisin Drag Race ja Drag Queen ja sustahan sais aivan mahdottoman hyvän ... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Ei herneitä vaan Zemppiä ja käytä tota privaattilekurikikkaa vapaasti jos ei muu auta :wink:

    t.AM
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    meillä äijällä meni 8v tapellessa valtionkonttorin kanssa eläkepapereitten saamiseks. sillähän ku o toine koipi pitempi ja sit se alikessuna kanto rehveleiden täyspakkaukset ni selkähän sillä meni marsseilla ja rytyyttivät vaunuilla mettässä monta vuotta yhteenkyytiin värviksenä ja sen jälkeen ku kiero päällikkö torppas sen vakanssin ku piti saada työttömiä siirtolaisia heittovakansseille ni siirty siviilivakanssilla yksikköön jossa piti nostella kaikkee painavaa ja eläkeikä pomppas 20v kauemmas.olihan se repiny ittensä jo kakarana rintamamiestalotyömaalla ja kenkätehtaan varastopoikana. kyl se pällivaivaa joutu käyttään vaikka ei silläkää muuta nupissa vikaa o kun sota ajan traumoja ja työperäinen asennevamma. mitä ny jo vähä alkaa iän myötä purut painua vintillä.

    eli valtionkonttorin lääkäri pyyhki :wc: hoitavan lääkärin eläkeanomuksella

    yhdeltä tutulta metsurilta lääkäri kattoi että käsi nousee jalka nousee hyvä, täysin työkykyinen. vaikka selkä oli ollu 30 vuotta jo aiva soosina.
     
  12. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Sen verran aiheesta, et entine työkaveri, melkein 60v äijä haki sairaseläkkeelle nivelrikon takia. oli molemmat kädet, ranteist sormenpäihin ihan loppu ja jumissa. ein saanu haalareita kiinni. haki lääkärintodistuksen jostai, et kädet loppu, paha nivelrikko. ei kykene työelämään. vei laput kelaan. kuukauden pääst tuli kelan lausunto et eioo niin loppu ettei pystyis työtä tekeen. oli kelan oma lääkäri tutkinu paperin, ja äijää näkemättä/kuulematta todennut täyden työkunnon äijälle :eek:

    2vuotta ne siit väänsi, ja lopputulos oli kelan osalta et myönsivät osa-aikaeläkkeen, ja äijä uudelleen koulutukseen :odroll:

    oli siin vaihees täyttäny 60v...

    äijä vaan tokas et hän jää oloneuvokseks kotii ja palaa asiaan ku on eläkeikä täynnä...

    nyt sit on oikeesti eläkkeellä, mut 4 vuotta ne ainakin siit väänsi...
     
  13. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Mitä eroo on valelääkärilla ja Kelan lääkärillä?? -valelääkäri on nähnyt potilaan..
     
  14. Maria

    Maria 1st gear

    Luin kun vinkkasit ja sanon suoraan että voi perhana.

    Heti kun pyörin pääkaupunkiseudun suunnassa niin yritän ehtii käväisemään.

    Tsemppiä!
     
  15. juppeli

    juppeli 1st gear

    Heh, kyllä on tullu nyt unettomia öitä tästä threadista

    Syntyperäisen lonkkavian vuoksi minulle on todettu/ennustettu huonoa selkää, ja käskettiin pysyä erossa fyysisistä pitempikestoisista töistä. Vanhemmilta tulen perimään firman jossain vaiheessa. Lääkäreille olen muistaakseni maininnut harrastuksista, kuten vapaaottelu ja autojen rassaus : ( . Alkaa olemaan kaikki rebel:in sopan ainesosat kasassa

    Eli nyt toisin sanoen kun ennemmin tai myöhemmin selkäni pettää niin olen todennäköisesti ihan helvetin kusessa?

    En ole kyllä koskaan kuullut että lääkereille ei saisi sanoa yhtään ylimäärästä. Miksei kukaan varoita että vaitiolovelvollisuus tarkoittaa sitä että kuka tahansa valtion tantta pystyy onkimaan kaikki esille ja käyttämään syynä ettei vaan tarvitse maksaa senttiäkään ihan sama liittyykö asiaan vai ei? Aina olen painellut luottavaisin mielin lekurin puheille : D
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Väliaikoja, vaikka homma ei vielä selvä. Maanantaina menen sisään sairaalaan mikä kestää kahdeksan viikkoa. Teille selvitystä mottikielellä että ainoa mikä on kunnossa on pumppu eli sydän. Tosin alhainen verenpaine ei hyvä. Määräaikaishuollot jääny väliin ja nyt huolletaan romua. Öljynvaihtoja lisäaineilla ja vaihdetaan ja huolletaan muutamia lisälaitteita. Kaikki ok? No vittu ei! vuosihuolto alkaa Meikussa ja Töölössä mikä ainoa paikka missä voidaan leikkaa syöpäpesäke mikä hermoradoissa. Leikkaisivat nyt ton tosisen mikä munuaisessa pois niin se ei vaivaivais mun päätä. Tää toinen mikä yälvatsassa jos levii mahan sisään niin se on siinä ja alle puolessa vuodessa niin kuin mulle sanottiin kun tää diagnoosi tehtiin. Nyt siis jatkuu hoito ja toivottavasti leikkaukset. Olen koko sen ajan psykiatrisella jos -taas- luuhistun pahasti. Nyt näyttää ok ja jos hoidot leikkaukset mun tila ok oon ilta yö viikonloppu kotona. Tosin tiedän kokemuksesta etten pysty. Nyt ilman kipuja pari viikkoa. Cymbalta+Neurotnin eikä kipulääkkeitä mitkä saaneet mun sisuskalut paskaks ilman syöpääkela lukee näitä mutta lukekoon. Kolme viikkoa olen olen täysin ilman kipuja. Tää on uskomatonta. Kivut pois, mutta ei sen aiheuttajaa kun mulla kolme välilevyy paskana ja neljä nikamaa toisissa kiinni hoitovirheiden takia rappeutuneena ja lardoottinen skolioosi. Nyt tää minne maanantaina menen on syvyntyny jo mun juttuun ja olleet yhteydessä kelan ja sossun käsittelijöiden pomoihin ja saaneet näpeilleen. Se ei hyvä koska ne kosttaa. Sen ne on tehny aina. Ei tunnu missään. Seli seli tää drag race harrastus tulee kumoutumaan. Siihen ei näyttöä. Nyt me kerätään näyttöä miten vammani on vaikeuttani tätä harrastusta mitä en ole pystynyt vuosiin. Viimeks Kieukun kanssa Kiikalassa enkä edes tulppia tai renkaita tällä selällä pystynyt vaihtaa. Tästä mun nyt pitää kirjoittaa vapaamuotoinen selostus. Kyllä luitte oikein. .
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ..siis vapaamuotoinnen selustus tilasteessani juuri nyt. Ja mitä se on ollut viime vuodet millä kumottais tää Kelan tuomio että olen ja pystyn harrastamaan ja ajamaan kiihdytyskilpiluja. Se on nyt pääpointti. Me pystytään kumoamaan toi. Siihen varmuuden vuoksi tarviin teidän ODelaisten todistusta. Teitä on kmmeniä jopa satoja mikä tietää mikäl mun tila enkä pysty vaikka haluan ja haluan olla muiden mukana ja auttaa niitä koska tää on mulle elämää isompaa. Viimeks Kiikalassa Kiekun ja Käkön mukana kun ne oli vielä yhdessä. Jukka63 varikon ohi kävellessäni selvänä mlla petti selöl ja meinasin astua Jukan konepellin päälle enkä pystyny kävelee enkä puhumaan kun se pätki. Jukka ois käyny päälle jos oisin ollu jurrissa ja tiesi että olin selvä ja selkä paskana. Mukana oli ja kiitos siitä Kiuku. Ja terveiset sinulle Kiuku kenen kanssa oltiin paluumatkalla selvinä siitä mitä puhuttiin ja kuuntelin sinua ja siä minua. Kiekulle, Jykälle, Luigille ja kaikille muille mulla on ABEC kortti taas ja jos en omalla The Rebel Jagille pääse mukaan haluun päästä mukaan edes kuskiks teidän kalustolle. Jykälle tiedoks miel pajero pitkällä akselivälillä vaikka Malmhön asti.. Tästä saattaa tulla Kelalta paskaa niskkaan mutta sitä tulee muutenkin. Nyt mulla täysin turvallinen jalusta mihin haen tukea jos joku tökkii. Tää jaaritus harrasteena drag race>ei eläkettä tulee kaatumaan. Mä en jätä sitä siihen vaikka nyt voitetaan kusen lisää niiden muroihin ja tästä tehdään ennekkotapaus ettei kellee teille käy samoin. Tämä selvä?
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tarkoitukseni ei ollut sinulle eikä muillekkaan saada aihetetuksi unettemoi öitä, päinvastoin. Näitä esimerkkejä riittää ja niitä monella täällä. Saan paljon meilejä ja yv ja mua pyydtetty jatkamaan vaikka rebel58 topic suljettiin. Toivon Heikiltä kenen kanssa ollaan oltu yht että se aukasee sen taas, pois ne pari vikaa sivua. Tässä voin kertoa taas elämästä ja kuolemasta, mitä ei mulle just nyt tulekaan. Miksi? Miksi ei? Miksi minä selvisin ja muut ei? Heikki pliis mä lähden sisään ja niitä mun vanhoja kirjoituksia haluaisin taas lukea mun psykkan kanssa miltä silloin musta tuntui. Se tilanne meni ohi, mutta se on taas päällä kun menen sisään. Kuolema ei ole akuutti, kunhan toi toinen psäke leviä mahaan sisään. Niiku 3v sitten sanottiin. Pelkään kuolemaa ja haluan elää. Nauttia elämämästä ja teen kirkolle vapaaehtoistyötä auttaakseni muita. En minä itse mulle kaikki minä itse mun napa kaikki mulle heti nyt heti. Ei.
    Menee ot, mutta asiaa on ja paljon ja tää pointti siksi ettei miä vaan joku toinen teistä joudu Kelan kanssa kuseen harrastuksenne kanssa.
    Siksi painin tämån loppuun vaikka olen voitolla (?) byroktian koneistoa vastaan nyt.
    Meniks tarkoitukseni jakeluun teille?
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Juppeli! Sä oot nuori ja sulla voimia, vielä. Tää systeemi polkee sut alas ja sulla ei henk eikä fyysisia voimia taistelle systeemia vastaan. Don Quijute aikansa rebel you know?
    Olet vain pieni nappula tässä yhteiskunnassa. Nyt nettiaikana kerro täällä niin me autetaan sua. Sulla kaikki vielä edessä. Mulla rupee olee takana mutta vaikka syöpä painaa ha.uun taistelle en siksi että olen rebel vaan siksi että olen ihminen kuin kuka tahansa ja haluan elää ja minulla on oikeuseus elää vaikka terveys on sitä vastaan. Vaikka olen itsekäs en itsestäni välitä vittuukaa vaan sinusta! Kerro lisää ja jos et halua julki niin pistä yv. Mielestäni kerroit jo kaiken julki?
    Edelleen toivon voimaa sulle. Sä oot nuori vielä etkä sä kuole vielä. En minäkään. Vielä.
    Nyt vetäkää tavaraa päähän ja odotetaan kaikki että elämä jatkuu ja V8 soundi saa teille elämää suurempaa fiilistä niin kuin mulle. Siinä on mulle yksi joskin yksi tärkein syy halua elää tässä maailmassa. Tämä maailama. Tätäkö se on? Nyt sä Juppeli vasta rupeet tajuu mitä tää on ku sä oot käyny tän koko paskan läpi rankan kaavan kautta. Tätä se on. Ikävä kyllä. Miks tää elämä pitää olla nii vitu rankkaa enne ku tajuu sen? Voimaa sulle J! En puhu että mä tajuun sä et vielä kunnes oot kokenu saman. Sitä en haluu kellee. Oot fiksu jätkä. Ota sinä ja kaikki muutkin varoittavana esimerkkinä. Miettikää ja kokekaa elämä. Se on elämä ja sen tarkoitus jatkuvuus. Et sinä enkä minä itse kaikki heti mulle nyt heti. Vaikka J oot vasta 20V ja sulla kaikki päin vittua vaikka kaikki sulla vasta edessä, mieti poika mieti vaikka kuinka vituttaa. Lue tää pariin krtaan ja kirjoita sitten. Yv ja mailikin käy jos et vieläkään haluua kirjoitaa julki?
     
  20. juppeli

    juppeli 1st gear

    Omasta mielestä ainakin todella hyvä että viitsit jakaa näitä kokemuksia muiden kanssa, en edes ollut tietoinen että tälläista tapahtuu Suomessa. Tietää taas laittaa asiaa eteenpäin ja varoittaa kaikkia kavereita, ei kukaan muukaan ollut tällaisesta kuullut

    En tiedä joudunko joku päivä itse käymään saman asian läpi, mutta tiedän nyt ainakin olla kaivamatta itselle syvempää kuoppaa
     

Kerro tästä muillekin!