Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. jusky

    jusky Gearhead

    Kokeile ottaa lastu pois tekeekö vielä? Itellä sama lastu ja isommat suuttimet niin nytkyttää juuri noin ja lastulla ei. Luulen että lastu tekee pumpun "herkäksi" ja nykii hitaassa vauhdissa lukko päällä.Tämä myös tuttu ilmiö viri diesel mersuissa.
     
  2. Jebu

    Jebu 1st gear

    Noniii Morjesta vaan kaikille!! Ennen kun menen laittaa nimen paperiin niin kertokaahan viisaammat mitä kannattaa kytätä tommosesta -03 5.9 24v?heavy duty 4x4 ramista? Nii ja Maileja on takana 145tml Kiitos jo etukäteen !!
     
  3. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    No moottorin käyntiääneen kannattaa ainakin perehtyä rakkaudella,venttiilit ei saa naputtaa,ton vuotisissa seetiongelmaa ja veivilaakeri ääntä ei sais kuulua,tossa vielä pehmeet laakerit jos alkuperäiset.Huoltokirja olis hyvä löytyä ja tietoo siitä että millä öljyillä ajettu,varsinkin laatikosta.Muutenkin auton historia carfaxista ettei oo värkätty salvageromusta.
    Kardaanin takaristikko,etukardaanin tuplaristikko,ohjausnivelet,ohjaussimpukan väljyys,etuvetareiden nivelet ja etupyörien laakeroinnin väljyys
    Vaihteiston ylivaihteen toiminta että tulee jämptisti eikä kierrokset pääse välillä karkaamaan.
    Ruostetta voi löytyy eturunkopalkeista ja tankkivaruste alkaa olla aika peho jollei muovimallia.
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joo ei oo hirveen yleisiä nuo paremmat Dieseli-Ramit. Ja katoakin varmaan tapahtunut jo reilun parinkymmenen vuoden aikana. -91.5 tietokone ei kylläkään ohjaa moottoria, mutta sotkee latausta, ylivaihdetta ja kai joitakin muitakin apulaitteita.

     
  5. dustez

    dustez Gearhead

    jos laatiiko toimii ja joka kolossa on öljyä niin sitten muutakun nimet lappuun 145 tml oo mitään,
     
  6. Panze

    Panze 3rd gear

    Katso että lähtee kylmänä ilman esilämmitystä (webasto/lohkis) käyntiin.
    Jos se on rehti 03 auto eli commonrail koneella.
     
  7. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    mulla rupes nykii samallailla ku vaihoin isommat suuttimet! Korjaantu ku vaihtoi deliveryt (191)
     
  8. Masa V

    Masa V 3rd gear

    :rotfl: :rotfl:
     
  9. Jebu

    Jebu 1st gear

    että sellasta.. huippu ajokokemus oli kyllä :D vaihto nätisti ja konekkin kuulosti hyvältä ei nakuttanut ja lähti kylmänä pitkän seisonnan jälkeen hyvin käyntiin. tuossa yksilössä viellä webasto kellolla. Etupäässä joku kolisi kuoppii ajettaessa, ja tyhjäkäynnillä kun antoi olla niin kierrokset alkoi nousta jonkun ajan jälkeen, mutta kun näpäytti kaasua niin kierrokset laski taas normaaliksi ja tämä tapahtui siis jo lämpimällä koneella. muuten ei mitään muuta pahaa sanottavaa.
     
  10. ajk

    ajk 3rd gear

    Toi kierrosten nousu ei ole vika vaan ominaisuus. Tai niin mä oon itteni antanut ymmärtää ku oma -04 tekee samalla lailla
     
  11. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Joo lämmistys systeemihän se. Se myös tiputtaa ite kierrokset takas tyhjä käynnille kun on omasta mielestää tarpeeks lämmin. Etupäässähän ei tarvii olla kun iskareiden alapäät pikkusen väljät ni kyllähän kolisee. Omassa vähän samaa hommaa. Tai sit pallot... tai sit jotain muuta. :D
     
  12. Jebu

    Jebu 1st gear

    Joo itseasiassa huomasin kun toisen kerran kierrokset alkoi nousemaan niin ajattelin odottaa mitä tapahtuu niin laskihan ne jonkun ajan kuluttua.. viellä olisi kymysys kun vaihde on N asennossa niin voi valita 2h ja 4h mites sitten kun haluaa laittaa hitaan alueen päälle. Itse en saanut ainakaan kytkettyä sitä päälle?! Ja onko normaalia kun ylivaihde menee päälle noin 80km/h niin hieman "nykäisee"?
     
  13. Kyllä se nykäisy oli turbiinin lukon kytkeytyminen ei ylivaihteen.
     
  14. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Öljyvuoto alipainepumpun ja ohjaustehostimen välistä

    Ramistani vuotaa moottoriöljyä jostain alipainepumpun ja ohjaustehostimen välistä/paikkeilta.
    Tulisiko kenellekkään mieleen mitä olisi vielä tehtävissä öljyvuodon tukkimiseksi?

    Viikko sitten alipainepumppuun vaihdettiin kaikki tiivisteet ja stefat uusiin, mutta vuoto jatkuu silti. :cry:
    Millainen rakenne ohjaustehostimen akselissa on? Kulkeeko sen sisällä öljyä?

    Onko alipainepumpun alla olevassa öljyputkessa painetta? Jos on niin se saattaa olla yksi mahdollinen vikapaikka...

    Huomenna olis tarkotus putsata paikat kunnolla :wc: ja tarkistella silmät öljyssä mistä öljyä vuotaa.
     
  15. rami2500

    rami2500 1st gear

    Eikös se ole turbiinilukko jos OD offilla ja ylivaide jos OD off ei ole pällä
     
  16. jusky

    jusky Gearhead

    Tulee se lukko ylivaihteenkin jälkeen...
     
  17. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Renkaat saatu, kiitos kaikille tarjonneille! Mistä ois järkevin hommata tuo dss?
     
  18. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Voisin suositella Geno's Garagea. Tilasin sieltä polttoainepainemittarin ja palvelu oli erinomaista.
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    nimimerkki "hullu hitsari" noita ainakin joskus teki. omani on häneltä :)
     
  20. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Re: Öljyvuoto alipainepumpun ja ohjaustehostimen välistä

    Siinä alipainepumpussa on painevoitelu moottoriöljyllä. Se paineletku mikä tulee lohkosta voi vuotaa kanssa. Niin ja kai tää on moottoriöljyä mikä vuotaa? Jos ei ole niin sit ohjaustehostimen pumppu vuotaa.

    Mulla katkesi edellisestä ramista se välikappale alipaine- ja ohjaustehostimen pumpun välistä, alkoi puskee moottoriöljyä pihalle ja ohjaus meni tietty jäykäksi.
     

Kerro tästä muillekin!