Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. savoa

    savoa Gearhead

    mulla menny vaihteet päälle ilman jarrua mut kokeilen sitä.... eli solenoidi ohjaa vaihevivun lukitusta..??? missähän kohtaa sijaitsee... yritän vkl paikallistaa vikaa... yritin just netistä ettiä korjaus videoo..... :rotfl: saaa laittaa linkkiä jos tietoo...
     
  2. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Sinne jarrupolkimen vipuakselin juureen ku katteleepi ni sieltä löytyy sellanen pikkusen isompi boxi ku tikkuaski :rotfl: Sit onkin toinen juttu saada se sokka sieltä irti ehjänä :odroll: Se ku onkin sit insinöörin taidon näyte todellakin sielä :poff:
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Kyl sen sokan saa auki, ei se tartte kun vähän sorminäppäryyttä :lol:

    Mut se on sit jarruvalokatkasija mikä siel on... se solkku on siellä lähempänä rattia sellanen musta pötikkä
     
  4. savoa

    savoa Gearhead

    jep vaihteet rupes toimimaan....???? oisko ollu kosketus häiriöö... lähen kumminkin vähän tutkimaan vielä fsd ym... kiitos vaan jo tässä vaiheessa neuvoista nää sähköhommat ei oo oikein mun juttuja... 86.blazeri oli 18vuotta sitä kerkes roplaamaan jonkin kerran... täytyy varmaan laittaa Kojolle yv:tä boxista kun sen aika tulee... :D
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    No nyt sain vihdoinkin aikaiseksi hommattua uudet renkaat ja päädyin hankook dynapro rf10 265/75 kokoon.Haaparannasta alle laitettuna 485 euroon.Ei mielestäni enää paha hinta.Hijaiset ja miellyttävän tuntuiset ja liukaahan ne jäällä mutta lumella oli pito erittäin hyvä.Tulikos kukaan täällä kirjoitteleva vastaan subulla ii-joen ja simojoen välillä?Taisi olla musta.

    On se hienoa täällä kekkoslovakiassa,naftat ryssistä ja renkaat sveduista!


    :rotfl:
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jaahas, tulipahan koettua startin pulttien katkeaminen... :rotfl:. Omasta tyhmyydestä kärsii koko kroppa. Onneks meni sentäs kotipihaan poikki, ja muijan Golfilla sain haettua iltapalapitsat :wink:.

    Halkihan se alurunko meni tietysti, piti kävästä työmaalla hitsaamassa kasaan kun toi AC/DC-tiggi ei oo vielä eksyny tonne omaan talliin. Toimiva varastartti löytyis kanssa mutta mitäs suotta kun toi nykyinen on reilun vuoden vanha kiinalainen. Pultinpätkät lähti helposti, toinen ruuvimeisselillä pyörittelemällä, toinen kun heppas puikolla mutterin kiinni. Oma haasteensa oli tossakin hitsaamisessa, tai lähinnä ei meinannu kädet riittää. 300amp miggi olis kanssa tallissa, mutta tietenkään ei jatkoroikka riittäny tarpeeks pitkälle :-?. Ja tuskimpa se olis kovin jouhevasti liikkunu tossa pihassa, alla pienenpienet renkaat ja painoa enemmän kuin käyttäjällään, eli ++100kg. Noh, sama se, hyvin toimi Minarcin ja Esabin tikkujen yhdistelmä. Hammaskehä sentäs selvis ilman näkyviä vaurioita.

    Tää oli eka (ja toivottavasti viimenen) kerta mulla ku tällästä tapahtuu, tosin mä oonkin sellanen sälli että vaihdan ne kiinnityspultit joka syksy,esim öljynvaihdon yhteydessä paitsi viime syksynä :rotfl:. Rahallisesti siinä ei menetä mitään, työnantaja on huomioinu niiden pulttien hinnan monen muunkin asian kanssa palkassa. Aikaa vaihtamiseen menee ehkä minuutti tai kaks, eli ei kerkee edes öljyt valua pihalle siinä ajassa. Poikki menneet oli 8.8 kovuudeltaan, nyt kiinni 12.9 -pultit. Takatuki mulla on ollut aina paikallaan. Ja missään nimessä noi 15w-40 öljyt ei tee startin elämää yhtään helpommaksi...

    Nythän se toimii taas, pyörittää ehkä paremmin kuin koskaan :rotfl:. Oli kyllä vähän muita suunnitelmia tälle illalle,oli tarkotus viettää aikaa tuolla tallissa toisen Subbari-projektin kanssa mutta välillä näinkin. Olin jo huolissani ku ei tolle mun autolle oo tarvinnu ku ajaa ja öljyt vaihtaa määrätyin väliajoin, nyt sentäs sai huoltopäiväkirjaan jotain muitakin merkintöjä :rotfl: :rotfl: 8)..
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos sulla ylimääräisiä niitä startin pultteja?Jos on niin pistätkös mitat tänne niin voisi ottaa ylimääräisiä varalle fsd:n kaveriksi hanskalokeroon
    :p
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No mä katon ku meen tonne talliin, hyvä niitä on pitää mukana matkassa. Ja tietty helpommalla pääsee ku vaihtaa ne ennakkoon :rotfl: :rotfl:..
     
  9. oobee

    oobee 1st gear

    Startin pultit, M10 110mm pituudella.
     
  10. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Tuli tuossa kuukausi takaperin siirryttyä suben omistajaksi ja nyt olen koittanu haeskella tietoo siitä että pystyykö tuollaisen alkuperäisen CD-soittimen virittämään niin että se löytäisi myös parilliset taajuudet?

    Alkaa harmittamaan kun ei voi kuunnella Ylen ykköstä! :rotfl:
     
  11. oobee

    oobee 1st gear

    kyllä se vaan täytyy vaihtaa euro-mallinen soitin niin alkaa kanavia löytymään.
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    jollain star scannerilla pystyy ja jotkut ratiot saa vaihtaan taajuusaluetta tietyillä näppäinyhdistelmillä..tommonen keskustelu tuli vastaan http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t ... b0bf6380c8

    Jos radio on mallia "REK", voi sen koodata parillisille kanaville seuraavalla tavalla:

    Radio oltava kytkettynä akkuun. Auton virta pois päältä ja radion virta pois päältä.
    Paina ja pidä pohjassa nappia "TIME", sekä paina sitten napit "TA", sekä "3" samanaikaisesti.
    Radion näyttöön ilmestyy "country nnn". Irroita kaikista napeista.
    Tämän jälkeen saat painamalla "RW" tai "FF" nappeja, valittua Eur, Usa tai Jpn -asetuksen. Valitse Eur. Radio ilmoittaa "saved" ja "exit". Radion pitäisi tämän jälkeen olla Euro moodissa ja vastaanottaa myös parilliset kanavat.
     
  13. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Aki Kankare Oy on toimittanut ainakin dodgeihin ja fordeihin väliboxeja joilla radion saa pelittämään
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    lueskelin tuolla, et kannattaa teettää moottorin öljyn lauhduttimen varalle jos joskus sattuvat kesken matkanteon hajoamaan...
    niin jos joku on teetättänyt letkut nippoineen, niin voisko valaista et minkälaiset pituset letkut ja nipat? kiitän ja kumarran etukäteen!
     
  15. kuutio

    kuutio Gearhead

    jos vaikka tota ykkössivua kattosit vähä tarkemmin..
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no siellä on näköjään, lueskelin yhtä toista etusivua ja siellä ei ollut.

    mutta olikos vuosimalleissa eroa? kummalla päällä tulisi -93, 3/8 vai 1/2 npt? jäähdyttäjän pää (3/4 unf) on varmaan sama kaikissa...
     
  17. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Ny se sitten näki auringon, oma kulkine sillai että on karjarauta ja valot asennettuna. Vielä kun sais mankan kyläsepältä että pääsis kuuntelee musaa niin johan ois..

    http://aijaa.com/009589659837
     
  18. myg0d

    myg0d 1st gear

    Pakko kysäistä. Tietääkö kukaan josko suburbaniin sopis suoraan chevyvanin karjarauta? En nyt muista vanin vuosimallia, mutta suburban on -96. Hakusessa kohtuu hintanen rauta.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  20. vuutainen

    vuutainen 1st gear

    olisko kellään miten kestävii on vuoden 96 wortec koneet ? :eek:

    olis omaan autoon tulossa vaihdossa 96 subbe jossa iso bensa kone (7.4) ni aattelin pikkasen kysellä viisaammilta
     

Kerro tästä muillekin!