Chrysler Vision käynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sibe70, 26.2.2012.

  1. sibe70

    sibe70 Gearhead

    3.5l v6 tyhjäkäynti aaltoilee/heittelee,ei meinaa käynnissä pysyä.

    Missähän vois olla vika ?
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Muuttuuko käynti kun vaihdat ajovaihteelta vapaalle? Jos muuttuu niin käy egr läpi. Osaatko lukea vikakoodin itse?
     
  3. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    Käykö hyvin jos vähän painaa kaasua, että kaasuläppä vähän aukeaa ja ajossa käy hyvin. Jos näin niin imusarjan tiivisteet vuotaa ja vetää sitä kautta happea koneeseen ja ongelma poistuu kun vähän painaa kaasua koska silloin kone saa happea oikeasta paikasta
     
  4. sibe70

    sibe70 Gearhead

    On vaihde vapaalla tai pykälä päällä, niin tilanne sama,ontuu.
    pikkusen kun painaa kaasua niin tilanne sama,mutta ajossa toimii normaalisti.

    Kaveri osti juuri eilen KO auton ja on vähän uusi tuttavuus.
     
  5. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Eipä viitsi heittää jälkiviisautta tähän...!
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos se on 3,5l moottori, niin tulpanjohdot ja tuplat on hyvä vaihtaa jos niitä ei ole huollossa viimeaikoina vaihdettu. Suorasyttyvehkeet on aika herkkiä noista. Samoin PCV-venttiilin ja -kanavan (letkun) puhtaus etenkin pakkaskeleillä on hyvä tsekata, samoin ne muoviset alipaineletkut. Omassa 3,5:ssä oli niitä poikki molemmin puolin moottoria.
     
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Pitääpä lähteä noista liikkeelle ja katotaan sit.

    Niinpä... halvalla ei saa hyvää,mutta ainakin on jotain tekemistä :lol:
    Tosin muilla kuin omistajalla :cry:
     
  8. virta

    virta Gearhead

    Mä en ymmärtänyt tätä :eek: :eek: Itse kun ostan käytetyn siinä on aina jotain vikaa ja se on otettu hinnassa huomioon.Eipä nuo viat oo konkurssiin vieneet vaan päinvastoin jotkut ratkenneet aika vähälläkin.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, mä veikkaan myös tätä. Tiivisteet on jotain 15eur. Jos niillä ei tokene niin IAC:in puhdistus.
     
  10. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tulpanjohdot saa äänen täältäkin. Tietty muistat tulpat vaihtaa samalla.
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Tulpat ja johdot on vaihdettu,ei apuja.

    Siirrytään seuraavaan.
     
  12. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Niin ja vika ilmanee nimenomaan vasta kun kone on lämmin.
     
  13. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Katoppa ne vikakoodit. On helppo katsoa eikä maksa mitään vaikka ei löytisikään vikaa niistä.

    Käännä virta-avainta virtalukossa ON, OFF, ON, OFF, ON asentoihin 5 SEKUNNIN SISÄLLÄ. Koodi luetaan "check engine" valosta

    Laske kuinka monta kertaa valo välähtää pois ja päälle. Välähdysten määrä merkkaa vikakoodeja. Välkähdysten välissä on pieni tauko joka merkkaa koodin numeroitten väliä. Pidempi tauko merkkaa kokonaan uuden vikakoodin väliä.

    Esim. Valo välkkyy neljä kertaa , tauko, välkkyy taas 6 kertaa. Tarkoittaa koodia 46 eli akun jännite korkeampi kuin sallittu (laturin jännitteensäädin hajalla)

    Valo välkyttää aina koodin 55 vikakooditestin lopuksi.



    Koodit ja sama juttu amerikaksi löytyy täältä:
    http://www.dodgeintrepid.net/showthread ... eadid=9477
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Imuvuoto. Laihenee seos liiaksi rikastuksen poistuttua.
     
  15. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Toimii !!!!!!!!!!!!!!

    Kun laittaa OIKEAT sytytystulpat :lol:

    Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut tulpat,mutta väärät.... :poff:
     
  16. jublomb

    jublomb 1st gear

    Ei kai vaan ollu monikärkisiä edellinen laittanu...?
     
  17. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ei sentään monikärkitulppia mutta jotkut jotka ei ollu sinnepäinkään lämpöarvoltaan.

    Vikakoodeja ei ollu.
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mitäs tuossa aiemmin tulikaan kommentoitua niistä tulpista.. Sait siis hyvän auton pikkuvialla ja myyjä luuli vikaa isoksikin, kun oli oikein tulpatkin vaihtanut eikä siitä ollu apua :rotfl: Muutama vuosi sitten ostin kans visionin jossa oli paha käyntihäiriö lämpöisenä veto päällä. Tulpanjohdot ja tulpat vaihdettua tuli täysin kuntoon. Myyjähän ei tuosta maininnut ja koeajolla ei rykiny. Näinhän nämä menee.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Toivottavasti sait auton edullisesti tuosta johtuen :wink:

    Minua jaksaa aina hämmästyttää se että kuinka moniin jenkkiautoihin on laitettu väärät tulpat. Itse olen käyttänyt perus Delcoja yleensä, ikinä ei ole ollut ongelmia. Melkein voi aina arvata että jos autossa, etenkin gm, on jotain muita tulppia, niin on ongelmia tiedossa.
    Omaan 3,5l Chrysleriinkin vaihdoin varaosakirjan siihen suosittelemat Delcot kun auton hankin. Käynti parani myös siinä tulppien ja tulpanjohtojen vaihtamisen jälkeen.
    Ja noita Delcoja saa yleensä suomalaisista jenkkivaraosakaupoista suoraan hyllystä ja eivät ole edes kalliita.
     
  20. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ainakin noi vanhat letukat, ainoa oikea tulppa on perusDelco. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!