Pakko avautua Tampereen Metro-Autosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tuomko, 26.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Turha sitä on omasta hölmöydestä hernettä nenään tunkea. Onhan se kiva kun joku tulee kaapista ulos ja sanoo huollattavansa autoaan metro autossa. Kyllähän tyhmyydelläkin sais joku raja olla vaikka hyvät naurut saakin kun tollasia kuulee. Tosin alkaa muutenkin tään keskustelun taso laskea suomi 24 tasoon että itketään nyt omaa tyhmyyttäkin julkisesti...
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    Kerrohan, mikä on nyt sitä omaa tyhmyyttä?
    Ostaa merkkiliikkeestä auto? Sitäkö tarkoitat? Uskoa, jos näytetään, että tässä on huoltovihko? Olin aiemmin ollut siinä uskossa, että edes myyntipuoli toimisi aavistuksen vähemmän kusettaen merkkiliikkeesä kuin syrjäkatujen pikkujobbareilla, mutta väärässä olin.
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Missä vakuutusyhtiön hyväksymässä liikkeessä korjautat kolarivaurioisen alle 6 vuotta vanhan Chevyn? Mitkä liikkeet toimittavat uusia ja oikeita, autoosi sopivia alkuperäisosia alle 3 viikon toimitusajoilla edullisemmin kuin "merkkiliikkeet"? Nimetön pääsisi kerrankin ihan oikeasti valistamaan meitä tyhmiä
     
  4. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Poijjaat, trollinpoikanen taitaa olla tuo nimetön kossi..
     
  5. tuomko

    tuomko 1st gear

    No on se nytkin erivärinen. Ei auttanut vaikka häivyttivät 2 viikkoa. Ja tottakai työn tehnyt liike korjaa asian. Soitin eilen ja esitin fiksusti asian. Ja kuinka ollakkaan, nyt homma olisi hoitunut seuraavana päivänä. Tosin en keriinnyt autoa viemään tänään, mutta lupasivat hoitaa asian, kunhan soitan ja toimitan auton heille.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    mikä on vakuutusyhtiön hyväksymä liike ???
    asiakas saa vapaasti valita korjauspaikkansa
    vahikotarkastaja voi suosittaa jotain ei määrätä.
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Autonhan saa korjauttaa yhtiön laskuun lähes missä korjaamossa tahansa. Mistä muualta nykyään saa GM:n autoihin uusia alkuperäisiä osia kuin Metro-Autosta? Kaikkiin niihin liikkeisiinkin, jotka vielä viime vuonna olivat virallisia GM-huoltoliikkeitä tulee nykyään osat Metron kautta. Joku typerä EU-sääntö romutti Chevrolet, Cadillac...takuuhuoltoverkoston viime vuoden lopulla. Eli jokainen korjaamo saa osat aivan yhtä nopeasti kuin entiset GM-diileritkin.
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jotkut tarkastajat ohjaavat aika voimakkaasti tiettyihin korjaamoihin.

    Kaikille osat Metron kautta? Eli toimitusaika on siis n. 4 viikkoa. Korinosat ovat tilaustavaraa. Ja kun unohtavat / eivät huomaa tilata jotain osaa ensimmäisellä tai toisella tai... niin aina odotetaan nelisen viikkoa lisää. Ei ole ihme jos kolarikorjaus ottaa yli puoli vuotta...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    No kyllähän osia saa monestakin liikeestä. Ja jo skorjaus merkkiliikeessä alkuperäisillä osilla kestää kuukausia niin kyllä ainakin HARRASTAJApalstalla on turha itkeä korjausten menoa mönkään ja osien hidasta saatavuutta. Ja jos homma vielä kusee niin itkeköön yksin ja hävetköön tyhmyyttään vähemmän julkisesti. Osan kun osan saa jenkeistä itse tuilaamalla tai jonkun kaverin avustuksella viikossa. Ja hinta jää murto-osaan metroauton hinnoista. Jos moisia apuja osaa niin SWT yms. liikeet toimittaa alkuperäisiä osia siinä kun muutkin. Ja maa on täynnä korjaamoja , peltiseppiä ja maalareita ja voin vakuuttaa että ns. ammattilaiset tekee noita hommia omiin nimiinsä tai toiminimellä. Ei merkkihuollossa ole juuri muita kuin täyskäsiä nuoria jannuja jotka on just valmistunut amiksesta erityisosaamisena notkuminen ja velttoilu. Kyllä se vaan menee niin että tosiharrastaja ei taloudellisista ja teknisistä syistä ajattelekaan korjauttavansa autonsa metrolla vaan hakee parempia reittejä homman hoitamiseksi. VAi onko tää "mun autoon tuli lommo ja se oli 5 kk metrolla korjattavana ja mulle tuli sitä ikävä" itku jotain uusavuttomuutta ? Vai pitäiskö isoja miehiä tulla auttaan jonkun kuluttjapalvelu tädin jotta auton sais siirrettyä korjaamosta toiseen kun korjaus kestää kuukausia ?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerrohan, mikä on nyt sitä omaa tyhmyyttä?
    Ostaa merkkiliikkeestä auto? Sitäkö tarkoitat? Uskoa, jos näytetään, että tässä on huoltovihko? Olin aiemmin ollut siinä uskossa, että edes myyntipuoli toimisi aavistuksen vähemmän kusettaen merkkiliikkeesä kuin syrjäkatujen pikkujobbareilla, mutta väärässä olin.

    Mikäs sen sanoo, että merkkiliike olisiluotettavampi kuin jokumuu esim yksityinen myyjä? Aikamoista sinisilmäisyyttä. Huoltovihkoon luottaminen on hölmön hommaa sillä ei se kerro muuta kuin että autoon on vaihdettu öljyjä joskus. Vihkoonhan ei ole pakko merkata vaikkapa kyläpajalla tehtyjä korjauksia joten voishan sitä ottaa järjen käteen noitten asioiden kanssa. Ei mikäänihme että autot on kuluttajaviranomaisille eniten työtä teettävä ala. Näyttää tuottavan vaikeuksia alan harrastajillekin...
     
  11. JR

    JR Gearhead

    Blaa blaa blaa joopa joo. Käsitääkseni omaan autoonikin tilattiin peltiosat juurikin tuolta, ja ne taas oli "hukannut" sen pirun konttinsa kuulemma johonkin ainakin kuukaudeksi. Että silleen.
    Eikä tässä nyt kai kukaan mitään itkekään, mutta onhan se hyvä että asioista puhutaan.
    Eikä kaikki "harrastajat" ole mitään perhanan peltiseppiä ja maalareita, eikä kaikkia (kuten minua) edes kiinnosta koko homma. Olen aina ollut sitä mieltä, että antaa niiden tehdä työt ketkä sen paremmin osaa. Ehkäpä en siis laske itseäni enään tulevaisuudessa edes harrastajaksi, kun en noita juttujakaan osaa...

    Ja sitäpaitsi, Metro-Auton hommista en edes tiedä yhtään mitään. :lol:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa olla tuo takavuosien kauhu missä raharikkaat osteli harrikoita harrastamiseen levinnyt tänne harrasteauto maailmaan. Eli ei itse osata eikä viitsitä korjata/huoltaa autoja vaan aina teetetään ja mieluiten vielä kalliisti maahantuojan suojissa. Toisaalta hyvä niin. Kyllä siihen aika äkkiä kyllästyy ja biilit valuvat halvalla hinnalla tosiharrastajille. Kait se autoharrastus on muutakin kun auton osto ja ajo ? Vai joko kaljan tekemisen sijaan pelkkä juominen riittää harrasteeksi ?
     
  13. PK

    PK 1st gear

    Kuuleppas nimetön kyllä se ainakin jo tällä iällä 40+ alkaa olla niin että sitten kun saan sen harrasteauton ostettua niin kyllä sen täytyy olla sellainen että sillä vaan ajetaan ja pestään ja vahataan. siihen asti ja luultavasti sen jälkeenkin täytyy valitettavasta noita käyttiksiä (molemmat jenkkejä)sormet mustina huoltaa ja laskisin kyllä itseni jonkinlaiseksi harrastajaksi vaikka en kokoontumisissa juurikaan käy. Ajaminenkin on harrastusta.
     
  14. Kaj S. LaHurri

    Kaj S. LaHurri 1st gear

    Sukulaisen uudehko eurokinneri oli kolarissa ja maahantuojalla oli kuukauden odotusaika. Saimme kyllä viedä sen muuallekin ja vietiin Puskan Autolle Hyrylään. Homma hoitui viikossa ja jälki oli moitteeton. Osat he hakivat maahantuojalta. Kuulemma vahinkotarkastajat antavat kustannuskaton, joka on sama kaikille korjaamoille.
    Puska tekee myös harrasteautoja, mutta niissä vierähtää kyllä aika...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voihan se niinkin olla mutta kyllä pelkkä ajaminen on sellasta autoharrastamista että jos siinä vaiheessa tulee ongelmia jonkun metroauton kanssa niin miks sellaisista harmitteleen harrastajien palstalle ? Tai jos itsensä yhä harrastajaksi laskee niin miksei korjauta sellaisessa paikassa missä hinta ja laatu kohtaa ? Sen ainakin kuulee harrastajilta jos edes vähän seuraa juttuja. Tai ostaa istten uuden japski kinnerin. ei tartte korjata...
     
  16. xtremer

    xtremer 1st gear

    Ei uudessa TM:ään Tampereen metroautoa paljon kehuttu
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    Joko taas täällä kategorioidaan "harrastajia" ja harrastajia. Vaikka menee ohi topicin, niin tämä poliittinen erottelu harrastamisen tasosta on aika joutavanpäiväistä. Onko tämä siis tosiHarrastajien palsta, jonne 40+ nassukkaperheenisällä ei ole asiaa?

    Harrastamista on monen tasoista ja kunnianhimoisinta on itse tehdä kaikki, niin kuin eilen näkemäni Tosiharrastaja, joka yritti saada kadonneen sähkön takaisin Buickiin.

    Kyllä 15vee ikäisellä autolla käyttöautoilukin käy "harrastamisesta", siinä vaan ilon aihe on juuri auton toimivuus.

    Verrataan vaikka purjehtimiseen tätä autoharrastusta: Hyvin harva purjehtija on itse tehnyt venettään, mutta he ovat silti purjehtijoita, alan harrastajia. Jos taas verrataan purjehtijoita ja autoharrastajia, niin autoharrastajat on silti jotenkin leppoisampia, mutta se onkin taas eri juttu.

    Minäkin olen nähnyt autoharrastajia, mutta luulen, että vessan peilistä näkemäni tyyppi onkin sitten joku muu...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Terve siskoveli nimetön, eikö eikö tässä ole juuri siitä kyse, että haettiin laatua hinnasta riippummatta. Kaikkihan sen tietää, ettei merkkikorjaamo ole edullinen. Kun olet noin tietävä, niin mikähän olisi ollut se korjaamo, jossa olisi saanut laadukasta työtä hinnasta riippumatta.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän just se erota harrastajat perintörahoilla autonsa ylläpitävistä, että ne edlliset ja laadukkaat paikat tiedetään. Ja metrohan ei ole kumpaakaan joten tuplamollaus on paikallaan. Ja mitä tulee ahrrastajien kategorioimiseen niin eiköhän veneilyssä just naureta niille jotka harrastaa rahalla mutta ei osaa edes purjehtia. Lehdessä oli viime kesänä juttu ison veneen omistajasta joka soitti apua kun oli tammisaaresta helsinkiin välillä eksyksissä. Apuahenkilöt saivat kuitenkin kaverin lukemaan koordinaatit paikantimesta ja kuinka ollakaan paatti kelluskeli Nauvossa. Samanlaisia huviveneilijöitä on nää Metrossa autonsa huollattavat. Rahallahan voi harrastaa vaikka Jaguaareja mutta rajansa on itkullakin kun ei edes rahalla saa autoansa kuntoon. Harrastaja siis...
     
  20. KajS

    KajS Gearhead

    ...Lopetin purjehtimisen juuri kahdesta syystä 1) rahan puute 2) toisten purjehtijoiden suhtautuminen/käyttäytyminen...

    Me mentiin sentään lujaa pikkuveljen Tornadolla...Glory Days. Autoilu(harrastus) on halvempaa ja paremmat "kaverit".
     

Kerro tästä muillekin!