Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Siis täällähän on oikea trollilauma! Enemmän peikkoja ku Taru Sormusten Herrassa! Äkkiä karkuun ja AIHE LUKKOON!!!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei ole mun autolle pystynyt vielä yksikään pyörä mitään.Tai mitään on väärin sanottu, noista isoimmista(900-1300cc) kyykyistä saa jo kohtuullisen vastuksen,mutta niin vaan tulevat kypärä kauniisti kainalossa nöyränä toteamaan,että "ei olisi autosta uskonut" kun pysähdytään kaffelle seuraavalla Shellillä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    asut/ajelet väärällä seudulla(?)


    Ja kadulla. Nastarenkeiden röpelöiseksi kuluttamassa katuasfaltissa on yllättävän hyvä pito nykyrenkaille.



    Ongelmia on monesti aluksi tekniikoita jatkojalostettaessa.



    Ilmeisesti kovin harvakseltaan, mutta ajoittain. Huippu turboautot (8 sec) ovat aika hankalia kadulla - 9,5 kuosisena taas ihan ajettavia.



    Jokaiselle löytyy nöyryyttäjänsä lopuksi.



    Jep!


    Taitaa olla jo lähemmäs 10 tänä päivänä.


    On. on. Ajelet sitten Suomen jokaisella paikkakunnalla, jokaisena kesäviikonloppuna? Onko tämä sitä paikallisympäristö = koko maailma realismia? :smile:



    Motofoorumeilta autopuolelle eksyneet eivät tunnu tietävän että jenkkiautopuolella "jättääkö" tarkoittaa kiihtyvyyttä, kiihdyttämistä, öbauts varttimailia, tämän harrastuksen mielenkiinto ei ole koskaan suuntautunut juurikaan huippunopeuksiin tai kaarreajoon - niistä tuntuvat euro-autoilijat olevan kiinnostuneita. Tämä on itsestäänselvyys kaikille muille paitsi toisesta harrastekulttuurista paikalle eksyneille motorintaman pää-äänenkannattajille. Ei meitä kiinnosta kuriositeettiä enempää huiput tai kaarteet - vain kiihtyvyydellä on merkitystä - sitä se on hot rodding ollut 40-luvun lopulta saakka. Tämä ei ole moottoriurheilun yleisfoorumi vaan etupäässä jenkkiautoharrastajien keskustelupalsta - täällä pitää voida olettaa ettei joka ikistä sanaa tahi tarmiä tarvitse rautalangasta vääntää käsitejärjestelmän laajuisesti satunnaisille muita harrasteajoneuvotyyppejä pääasiallisesti harrastaville nettisurffaajille. Eikä tätä muka ole ymmärrätty vai haluttu ymmärtää? :smile:


    Ja taas sitä luullaan että puhutaan mutka-ajosta tai pitkäkestoisesta huippunopeus ajosta. Ei. Ei edelleenkään. Kumpikaan ei kuulu tämän ryhmän "jättää" käsitteen piiriin. Multa loppuu pian rautalanka ja punainen maali. :smile:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei voi muuta sanoa kuin että olet joko äärimmäisen tyhmä, tai sitten pakenet todellisuutta.

    Mahtaa se ottaa varmasti nuppiin, kun oma Ducato ei pysy kasassa edes bensikselle ja takaisin, mutta silti homomopoilijat napsivat päänahkoja niillä euroopankiertäjillä.

    P.S Siis mopoilijat eivät saa lisätä rahaehtoja, mutta autoilijat saavat?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Höh. Noita pyöriä kuitenkaan tuskin kovin montaa on ollu tällä alueella?!? Epäilisin käyttäväni tuota samaa suljettua testirataa nykyisin itse.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Höh. Noita pyöriä kuitenkaan tuskin kovin montaa on ollu tällä alueella?!? Epäilisin käyttäväni tuota samaa suljettua testirataa nykyisin itse.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    lukekaa bike lehdestä. miten autolle oli käynyt radalla suzukin gsx1000r:ää vastaan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mitäs autoo vastaan se ajo
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eh. Toi Ghostridersin pyörä on hyabusa violent Turbo. 499hp. ei todellakaan kulje 450kmh ihan paska puhetta. no itse tiedän kokemuksesta että noku sportti astra 1.8 jättää kyl 125 kuutioisen gagivan :smile: minkä voisi luokitella mopoksi
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin no...
    kesällä hepoja on kyllä enemmän kuin talvella 800+
    T:Jenkillä ympäri vuoden jo 10v.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Höpö höpö, nyt tuli semmosta sontaa että ei oo ennen nähty. Tai pistä nimiä pöytään, kellä on +300hp busa, jolla on tehty useita euroopanreissuja ilman ainoatakaan remonttia välissä?
    Tai pistä edes nimiä, joilla on katulaillinen +300hv moottoripyörä=muutoskatsastus turbolle suoritettu.

    Taidat vaan unelmoida piikeistä vielä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Tyhmänä" laskin että 750hv pitäisi corveten kuorilla riittää helpostikkin 350km/h vauhteihin, että ei siinä ihan joka mopo pääsisi silmille hyppimään.
    Tämä nyt oli vaan tämmönen halvan projektin esimerkki. Kuten sanoin, sieltä voi kyllä sen The Hulkinkin tilata jos ei riitä että 99% moottoripyöristä jää jalkoihin :smile:

    Kuinkas monta prosenttia sitä muuten suomen moottoripyöristä kulkee aidosti yli 250km/h? Tänäänkin tullut vastaan vaan noita 750:siä, matkapyöriä ja customeita, joiden huiput liikkuu 200-250 välillä.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo,uudessa TM:ssäkin oli uusinta BMW:n moottoritekniikkaa ja kun kuutioita oli peräti 1300 ni odotin että kyseessä olisi kovakin peli.Huiput oisko olleet jopa alle 200 km/h,ainakaan ei juuri siitä enempää.Mitä tästä opimme, sinä 1300cc pyörällä ajava,älä erehdy meikäläisen automaatti-volvo-farkun kohdalla pelleilemään :grin:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    so many assholes so few bullets
     
  15. Futurage

    Futurage Gearhead

    Kuten olen tässä jo aiemminkin paljastanut, olen tämän topicin "nimetön" alullepanija.
    Sen jälkeen en ole muuten tällä palstalla nimettömänä esiintynyt.Alkuperäinen viaton tarkoitukseni oli vain kevyesti sohaista kepillä muurahaispesää ja saada mukavaa pikku keskustelua aiheesta aikaan.Onhan ajatus kutkuttava.Voiko muka oikeasti olla olemassa autoja joiden suorituskyky on muka moottoripyörää, tuota teiden hirmumenijää parempi? Yleinen kadunmiehen mielipidehän luonnollisesti on ettei kai sellaista voi olla olemassakaan . Ja näinhän asia pitkälti periaatteessa ja myös käytännössä onkin. Otetaan katuliikenteestä vaikkapa 1000 peräkkäistä pyörää ja tuhat autoa ja testataan niiden kiihtyvyyssuorituskyvyt tyyllin nopein auto ajaa nopeinta prätkää vastaan jne.Huippunopeuden perusteella tapahtuva testaus kun on käytännön oloissa harvinaista ellei lähes mahdotonta( nolähes aina..). Kiihtyvyydessä pyörä voittaa vähintään 95 % näistä 1000 tapauksesta.MUTTA MUTTA. Tässähän koko jutun juoni ainakin omasta mielestäni piileekin.Eikös ole vähän helevetin hienoa jos pyörämies kokeekin joskus elämänsä yllätyksen??? Ne pyörämiehet jotka itse olen jättänyt tai joille olen pystynyt antamaan tasaväkisen vastuksen ovat suhtautuneet asiaan oikeata urheiluhenkeä osoittaen ja olleet asiasta enemmänkin haltioissaan kuin häntä koipien välissä. Samalla tavalla suhtauden itsekin asiaan, on hienoa että joskus saa myös kunnon vastuksen. 99+ % normaaliliikenteessä olevista autoista ei siihen pysty. On äärimmäisen harvinaista törmätä tällaiseen autoon. Prätkiä on liikenteessä PALJON ja useat niistä pystyvät antamaan vastuksen.Osa prätkistä ei pärjää ja osa taas kyllä...Suljetulla radalla tietysti.
    On mielestäni hienoa ja kunnioitettavaa, oli kyseessä pyörä tai auto , mikäli laite kulkee huomattavasti muita kaltaisiaan nopeammin.Pyörissä tämä tarkoittaa käytännössä aina ahdinta tai ilokaasua, 30-40 vuotiaissa V8:ssa moottorin tehon tuplaamiseen riittää normaalit
    virityskonstit.Yhtä kaikki- hevosvoimat ovat iloinen asia olivat ne sitten pyörässä tai autossa- omassa tai vieraassa tai vaikkapa veneessä.Vai mitä?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuka lainaa pari 1000cc riisikiihdyttimen konetta niin koitetaan miten 35" Scarab liikahtaa niillä :grin:
     
  17. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Tilastotiedettä tähän mennessä:

    Rekisteröityneiden kirjoituksia (Tämä mukaan lukien) 648kpl, joista noin 20% "MadMike":n

    Nimettömien (mukaan laskettu nim.merkki "Nimetön", jos on osallistunut. En viitsinyt lukea alusta loppuun) 908kpl

    Heh, eipä ollut muutakaan tekemistä näin sateisena lauantaiaamuna.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin hyvin kirjoitettu koko viesti, että itse ainakin lopetan väittelemisen suuntaan ja toiseen. Respect vaan kaikille rakentelijoille, rakenti sitten pyöriä tai autoja, oli rahaa harrastukseen paljon tai vähän.

    Ps. Hauskaa on ollut niin tonnarilla kuin toistaiseksi kehnosti kulkevilla autoilla. Hauskaa kesää vaan kaikille mopoille ja autoille, vaikka mopoja en jaksakkaan enää harrastaa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hehheh, on se hauskaa kun just joku väitti että tässä topikissa oli kyse nimenomaan kiihdytyksestä. Sit kun sanottiin että 750hp auto ei pärjää edes vakiopyörille kiihdytyksessä, niin otetaan huippunopeus taas esiin :wink:

    Niinhän se taitaa olla, että sellasia autoja ei ole joissa yhdistyy alle 10s kiihtyvyys varttimaililla ja että se olisi ajettava 300km/h vauhdissa, tai että edes välitykset riittäis sinne. Mutkaominaisuuksia ei ole sit enää juuri yhtään jos autolla mennään alle 10s varttimaili.

    Pyörissä noi kaikki ominaisuudet tulee ihan vakiona :wink: On se vaan vissiin vaikee ymmärtää.

    Koittakaas joku antaa esimerkki autosta joka kulkee yli 300km/h, kiihtyy alle 10s varttimailin ja että sillä pystys vähän maantielläkin jopa mutkiin ajamaan? Ei sellasia ole.... Varsinkaan tässä maassa...

    Jos sellasen pyörän haluaa, niin voi käydä vaikka ostamassa ZX 12R Kawan tai Hayabusan kaupasta.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomessa on kyl aika paljon soratietäkin...
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!