REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Toi jarrutuskäsitys bracketissa on käsittämätön. Kun asetat tavoiteaikasi oikein, ei tarvii jarrutella, vaan voi päästellä täysiä maaliin. :wink:
     
  2. nysse1

    nysse1 1st gear

    Mun mielestä et luokkia löytyy fhra;n kisoista,sitä me ei tässä haeta....ehkä,kilpailijat päättää :D Ja tarkoitus tehdä sellainen cup jossa oikeesti kehtaa/viitti tulla ajamaan normi katuautollakin ilman suuria osallistumismaksuja!Jonkin asteinen sitoutuminen saattaa tulla,jos ei niin joku pieni korotettu osallistumismaksu kilpailuun saatta olla,kaikki riippuu toki kaikesta eli ei vielä ole mitään päätöksiä tehty.
     
  3. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    Eikös joskus 90-luvulla fhra.n toimesta,koitettu ajaa ns.siirtymälenkkiä,
    jotta nähtiin auton katukelpoisuus.Putte varmaan tietää.
    nyssen ajatus saa täältä täyden tuen,kun ei noilla omilla
    vehkeillä oikein viitsi mennä oikeiden "kilpa-autojen" sekaan.
    Vaikka osallistuminen se on edelleen tärkeintä,jotta homma toimii.
     
  4. 383

    383 Gearhead

    ajetiin n.20km siirtymä
     
  5. 440

    440 Gearhead

    8) Pieksämäki---Motopark :eek: ja kivaa oli :D
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Keep it simple stupid! Mun mielestä ei pidä mennä nysväämään liikaa yksityiskohtien kanssa, vaan jos tapahtumat ominaan niin niihni korkeintaan kaks luokkaa + kadunmies. Yks autoille jolla suoritetaan onnistuneesti siirtymä omilla kilvillä yleisen liikenteen joukossa; jos joku sen tekee pro modilla ni siitä vaan. Ja mahdollisesti toinen sitten kilvittämättömille "katuautoille". Järjestäjälle oikeus määrätä auto siihen luokkaan mihin se hänen mielestään kuuluu, ilman valitusoikeutta. Ruottista vois saada jotain viitekehystä et mitä "katuautolta" vaaditaan.

    Mä vähän luulen et noi nykyiset tapahtumajärjestäjät ei innostu hirveesti asiasta; toi "real street"ku tuntuis teoriassa olevan aikalailla just esimerkiks tän hetkinen WCC:n heads up luokka, ni se söis kenties osallistujia sieltä tia sit vaihtoehtosesti tohon real streettiin ei osallistujia riittäis. Päällekkyys jo ajettavien luokkien kanssa olis noissa ongelma. Katsastus sekä "kadunmiehen" että kisa-autojen osalta perustuis lähinnä turvavarusteisiin ja "turvallisuuteen" et potentiaalisia vuotajia ei radalle laskettais. Ei niinkään mihkään "numbers matching" juttuihin, niille piperryksille on jo olemassa olevia luokkia ja kisoja ja ne varmasti mahtuvat mukaan tuonnekin.

    Jos tällanen saadaan aikaseks, niin sen tarvii olla organisaation kannalta mahdollisimman kevythoitonen, siks säännöt minimissään ja kisaluokat myös.
     
  7. 6v92

    6v92 1st gear

    Ei brackettiä meille! Näinkin tyhmä kuin minä,ei pysty ihanne aikoja laskemaan vaan pakko ajaa niin kovaa kuin sinä päivänä sattuu pääsemään.

    B
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite ku ollu parina suvena tuol Malmössä "Kjellen" katuautokisoissa, ni siellä toi luokkajakoon simppeli. Yhes ajaa yli 1600 kiloset, toisessa alle. Mainoksii ei pelleissä saa olla ja järjestäjä sit ratkasee et onks vehje striitti vai ei. Käytännös kaikki on ku noi kriteerit täyttää.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuollainen kuulostaa mielenkiintoiselta ryhmältä, voisi vaikka itsekin harkita moiseen osallistumista, harmi vaan kun tuli auto myytyä pois.


    Mites jos järjestäisi moisen tapahtuman esim. V8/gti viikonlopun sunnuntaina?
    Alastarolla olis valmiina ajanotto ja ratakin olisi puhdistunut.
    Lauantaina voisi mainostaa sunnuntain kisoja myös tavan tallaajille jotka testaavat autojaan.
     
  10. Mutku

    Mutku Gearhead

    Aivan.

    Mahdollisimman yksinkertainen juttu meille yksinkertaisille hepuille. Taidon ja muun karttuessa sitten voi edetä haastavampiin koitoksiin ja sääntöihin jos siltä sitten alkaa tuntua?

    Mun mielestä Fyyran (A)/B/C/D Street-sarja, West Coast Cup ja varsinkin kadunmiehen päivät toimii ja on paikallaan, niitä en alkaisi mitenkään kiilata pois kartalta, en.

    Yritän tässä normiharrastajana vaan piipittää, että tän topicin "RS"-luokka/cuppi ois sopiva porras ton vuodesta toiseen todella suositun Kadunmiehen päivien ja vakavampihenkisten kisojen väliin? Eli jos tästä RS-jutusta tulee liian hankala tms., niin "kadunmiehet" voivat hyvinkin jättää ottamasta tätä RS-juttua omakseen ja jatkavat ajamista kadunmiehen päivillä ja muissa lentokenttäkapinoissa.
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hyvä idea. Monasti oon ollu haistavinani Kadunmiehen päivillä, että jonkunmoiseen "heads-up / eliminaattoriin" ois nopeimmilla jo halua..?
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pitkältihän tossa vois olla vaan kyse siitä että joku sais yhdistettyä jo olemassa olevia kisoja sarjaks eli Hyvinkää ja Kiikala kävis hommaan hyvin ja siihen sit vielä vaikka mahdollisesti ja mielellään vielä jossain joku kolmas kisa niin siinähän sitä olis jo ihan mielenkiintoinen Real Street sarja kasassa.
    Uskoisin että eiköhän noi kaks edellämainittua paikkaa ja kisajärjestäjää lähtis kyllä tohon hommaan mukaan.

    Aikoinaanhan tollanen enämpi "etelän" oma kolmen kisan sarja olikin suunnitelmissa ja siihen piti silloin kuulua noi Hyvinkää ja Kiikala ja sit kolmantena Utti mut se homma kaatu silloin siihen ettei juuri silloin suunniteltuna kesänä Utin kenttä ollutkaan enää käytettävissä ja siellä kisailu loppui.

    Se on varma että ihan uuden sarjan järkkääminen pääasiassa uusine paikkoineen on varmastikin liika haastava homma mut ehken jotenkin noin?

    Ja kuten C-Barge tossa heitti niin liikaa luokkia ei kannattane yrittää jaotella, vaikkapa kaks Real Streettiä (kasikoneiset ja sit muut) plus mahdollisesti kolmanneks yks luokka Pro Street temmellykseen. Tai siis sutimiseen :rotfl:
     
  13. tha022

    tha022 Gearhead

    Ei missään nimessä saa/kannata ruveta ns. kilpailevaa ryhmää touhaamaan vaan esim. WCSC:ssä RS ajetaan headsup ryhmässä.
    etuna isommat kaaviot ja enemmän hauskaa.
    Mun mielestä ihan normi kisa katsastus riittää. Niinku C-barge sano että vain poimimaan turvallisuus pommit pois radalta. Samallahan tarkistetaan että auto on leimas ja ahtimet, motti vaihdot yms. on otteessa.
    jos ottees lukee V8 5.0 litraa ja livenä koneen kyles lukee Reher Morrison niin hetken joutuu epäileen :rotfl:
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Epäillä saa mut milläs todistat :rotfl:
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Aivan.

    Nuorena finninaamana (kun Vaasassa ja Porissa vasta suunnittelivat WCC:ia) niin suht samoihin aikoihin oli idempänä haave myös "East Coast Cupista". Mutta niinku B.B.Chevy jo kertoi, niin Utin (Puolustusvoimien päätöksestä johtuva) poistuminen kiihdytyskartalta oli iso syy, ettei tuo "ECC" koskaan toteutunutkaan.

    Onneksi West Coast Cup toteutui!

    Nyt voisi jo ehkä ottaa WCC:in rinnalle toisen, olkoon sitten vaikka "South Coast Cup", heh, tai ihanmikävaan, mutta idea oli ja on hyvä noin niinku Street-kisaajia ajatellen.

    Ja nykymallisten Kadunmiehen kisojen yhteyteen lisäis vaan "Heads-up / Eliminaattorin". Siellä ois kokonaista kaks luokka, 2- ja 4-pyöräiset ;-))

    Peace, jatketaan hyvää keskustelua. Sori toi "liian roisi" luokkajakoehdotukseni yllä.
     
  16. 440

    440 Gearhead

    8) Kiikala ja Hyvinkää voi olla että pahasti kattokerhon "alaisuudessa"..?? :eek:
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Real Street = mun mielest et sen kans ajetaan kuka rinnalle tulee. Ihan turha hajottaa niit yhtään sen enempää kasi- ja muumottisiin. En ite lähtis ihan samasta syystä rajaamaan asioita mihkään matching numbers juttuihin ja otemerkintöihin; niitä varten on jo omat luokkansa ja kisansa ja niihin osallistumisilla oma kynnyksensä; mä en näe potentiaalia siinä et sinne yhtäkkiä tulis joku osallistujaryntäys olemassaoleviin tapahtumiin kun ei sitä aiemminkaan ole tullut. Eli näkisin tän vähän niinku sellaset "villimmät" vehkeet sallivana; jos sul on kilvis oleva K20 corolla millä ajelet supran vadilla, ni anti mennä vaan. Jos on sattunu luiskahtaa kaasut kaasarin tai solmu pakoputkeen, ni siit vaan. Ei mitään tiukkaa kiveenhakattuu säännöstöö vaan järjestäjälle subjektiivinen oikeus hylätä tai hyväksyä laitteet luokkaan kuuluvaks tai kuulumattomaks. Jos ei onnistu luokassa ajo, ni voi vetää silti "striitmania" tai jos olis "pro street" luokka ni sit siihen. Etukäteen vois tietysti kuvien ja sepostusten perusteella udella kantaa et meneeks läpi ja mihin, ja mä luulen et todennäköisesti myös viranomaistaholta tarkkaillun "siirtymän" ansiostakin villeimmät rakennelmat putoais veke. Ainoo tiukka asia olis turvavaatimukset, vyöt ja tarpeeks nopeissa kaaret, asialliset ajoasut ja kypärät jne. ja se et vähänkään teknisesti epäilytttäviä potentiaalisia rasvareita ei radalle päästetä.
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi oli tosi harmillista ettei toteutunu ja niinhän meilläkin omat kisailut on saanu alkunsa että käytiin ens Utissa ja sit Hyvinkäällä kattomassa kisoja kunnes yhdellä Hyvinkään kisareissulla polte iski niin paljon että kotimatkalla jo soiteltiin yhden tiedosa olleen rullaavana ja muutenkin täysin projektikuntosen edullisesti myynnissä olleen "katukilpurin" perään.
    Ja siitä se homma sit lähti :rotfl:
    Eikö oo yhtään karannu lapasesta :poff:
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Katuautoilla ajettiin maantielenkki, jolle oli annettu aika, jonka puitteissa lenkki on ajettava. Silloin joskus aikanaan itse tätä ehdotin sääntöihin, kun kisoihin alkoi tulla näitä promoottorisia katuautoja. Ajolenkistä luovuttiin myöhemmin, kun autojen katsastuspakko poistettiin ja se kävi tavallaan tarpeettomaksi siinä yhteydessä.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ajolenkistä luovuttiin jo kauan ennen leimapakon poistumista, ja oikeestaan vasta ajolenkin postumisen jälkeen tuli ensimmäiset "pro motit". Ei välttämättä mitään syy-yhteyttä tohon, noilla detuunatuilla pro moteilla ajaa siirtymää siinä missä millä muulla tahansa. Ei ne matalakierrosajamisesta ole millänsäkään. Eeämmisääki jos tsiikaa, ni noit SC putkii siel paluutiellä hinaillaan mut porotokat suhaa ite.
     

Kerro tästä muillekin!