leinon pekan ex corvette nettiautossa myynnissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rakkari, 6.3.2012.

  1. Remu63

    Remu63 1st gear

  2. luppes

    luppes 1st gear

    Moi !

    Jos Polaran omistaja näitä juttuja lukee niin ottaisitko yhteyttä Luppeen,
    esim. p.040-8139659. oon hävittänyt yhteystietosi.

    Myös erittäin hyvälaatuisia kuvia kummastakin autosta tarvitaan.
    mailiin. martti.luoso@fhra.fi.

    - Luppe -
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Komppi tuolle.

    Joillain on kadehtittava kyky viedä asiat loppuun asti samalla antaumuksella, mitä ei voi kun ihailla.

    Mun "jenkkikuume" alkoi nöösipoikana vuonna 7(?) kun käteen sattui tuulilasi lehti jossa oli esittely pekan Polarasta.

    Se oli jotain aivan käsittämätöntä nuorelle kollille että auton voi rakentaa niin hienoksi.

    Silloin ei tosiaa vilissyt rakennettuja autoja tässä maassa. Kupla käärmeenpesä pakoputkistolla oli jo tosi kova juttu.
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olethan.. sä oot pyyteetön #2 ja mä #1 ...153+th vastausta ja luettu yli 6.5 miljoonaa kertaa.

    Jortikkaimaisesti todeten. Hei, Ei ne kaikki voi olla Vääräässä :rotfl:

    PS tä on kaikki sun syytä Rebeli 58 kun mä oon niin empaattinen pohjimmiltani. Uskokaa vaan :poff: :poff:
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Skidinä tuli hämmästeltyä eka Polaraa joka siihen maailman aikaan tais olla vielä vaaleenruskee, sivuputkilla, liekeillä sekä slottivanteilla? Konehuoneet, sisusta jne oli jo silloin vimpan päälle. ja laite piirs loputtomiin,vaivatta, suunnilleen tyhjäkäynnillä PSi-importin pihasta lähtiessään. Tai siltä se ainakin junnusta vaikutti. Kerran saanut tilaisuuden turista herran kanssa, jokunen vuos sitte american car shown bileissä, ja oli kyl antoisa keskustelu.
     
  6. shark

    shark 3rd gear

    Pekan kans turisin kerran Ringvägenillä kaffilajonossa Wheelsin cruisingin yhteydessä ,autopakolaisia kun oltiin molemmat ,ja täytyy sanoa että paljon on porukkaa jotka tietää asioista,mutta harva ne tiedot pysty muuttaa "käytännön tuotteisiin"samalla tinkimättömällä tavalla.

    Ja vielä aikana jolloin ei ollut edes nettiä eikä Wikipediaa :lol:

    Toi Corvette rankattiin aikoinaan Wheels lehdessäkin Ruotsin kärkipäähän. 8)
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tuossa tulikin jo Polaran ja Veten nykykunto selville, mutta aikoinaan yhtä kuuluisa taisi olla se "Kankelin Letukka", jonka PeLe maalasi. Meni Affenanmaalle aikoinaan ja oli VeeKasissakin 2 juttua siitä...

    Mitähän letukalle kuuluu?
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Sitten oli jonkun naisomistajan 68-72 vette minkä Pekka ainakin maalasi,hatara muisti kuva jostain alkuaikojen acstä. Oliko ruotsin kilvissä tms kun jotenkin vain hävisi.
     
  9. homer

    homer Double Gearhead

    Riitta Koivumäen. Oli jäähallissa näytillä 1986. Sattumoisin juuri selailen kyseisen vuoden Vauhdin Maailman vuosikertaa.
    Sitten ittelle on jäänyt tavallista paremmin mieleen juttu 80-luvun lopun kasista kun Leino alkoi tekemään veneen trailerin vetäjää väsähtäneestä Caminosta (joka muinoin pyöri kesäisin kotiseudallani) ja hommahan sitten karkasi käsistä.
     
  10. Remu63

    Remu63 1st gear

  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikös se V8:n autonmaalausjuttu ollut tuosta toisesta Corvetesta, eli ei siis Pekan omasta?

    Ja sen Pekan Caminon näin 5-6 vuotta sitten jonkun hallin pihalla Someron lähellä, ihan hieno kuntoisena. Onkohan edelleen siellä päin?
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Kaikkimautot, joitka Pekka on rakentanut, ovat olleet näyttelyissä voittajatason autoja ja tehty tinkimättömällä tyylillä ja tarkuudella. Joskus aikanaan Imatran näyttelyssä Pekka alkoi väkertämään paperista pintaliitäjää ja useamman testivedon ja kehitysvaiheen jälkeen, se meni pitkälti toistakymmentämetriä aivan lattiaa hipoen hyvin kevyellä vauhdin annolla. Ja ei siis ollut lennokki vaan ilmapatjan päällä kulekeva pintaliitäjä.
     
  13. Make_O

    Make_O 3rd gear

    Juu täällä ollaan, soitellaan vaikka huomenna joskus illalla.
    Mun numero on 0505634775
     
  14. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    joskus oli juttu,siitä kun pekka oli mukana mustang kisoissa jenkeissä.
    Eli nämä vanhat taisteluhävittäjät,joilla vedetään 700 km/h ovaaliradalla.
    Ilokaasupullo oli tynnyrin kokoinen,joita ne niihin asensi.
    Oisko peräti ollut jossain tiimissä mukana?
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Juu oli Ruotsin Kilvissä.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olikos peräti Kankelin Impala Pekan eka maalaustyö jonka signeerasi PeLe, mä opin tuntemaan Kankelin faijan kautta.. olin joku 5v ja mun mielestä Impala oli orkkiksenakin jo ihan jees kun Kankeli sen osti 8)

    Lienee Impala hyvässä säilössä edelleen.
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Pikku detaljijuttu tuosta Pekan hienosta Corvettesta vielä.. Veekasin jutuissa on alustakuva jossa mm. etukallistuksenvakaajan stongat tukivarsiin.. Ja kuvassa kun miettii sitä uniball nivelen geometriaa niin ei meinaa mennä oikeen jakeluun. Sitten oli jossakin alan julkaisussa myöhemmin juttua kun Pekka oli jossakin ruotsin mutkaradalla vetänyt mutkaan niin että oli uniballi napsahtanut poikki ja vette oli spinnannut melko kovassa vauhdissa. Kyydissä oli ollut joku ruotsin johtavan alan julkaisun nimihenkilö jolta oli lähtenyt väri kasvoilta tällaisen ennen kokemattoman kokemuksen saattelemana..
    Syy oli kuulemma alustan osien toimittajan/valmistajan virheelliset asennusohjeet että nivel oli ilmeisesti 90° väärässä asennossa?

    Ei mitään dissaamista, tekevälle sattuu ja ilmeisesti loppukokoonpanossa ollut jo sellainen vauhti/turnausväsymys ettei pikkuseikkoihin jaksa puuttua?

    Mulla tuo Vette tuli tietoon ekan kerran kun muistaakseni olin yläasteella ja luokkakaveri hehkutti "Pekka Leinon Corvette tulee Vaasan näyttelyyn keväällä!" Meikä siihen kuten moni muukin nykynöösi että "kuka Pekka..???" Mua kiinnosti siihen aikaan enemmän muut harrastukset kuten mopot ja lentokoneet..
    Myöhemmin ammattikoulussa tuli sama aihe vastaan ja pikkuhiljaa syveni tieto tästä legendasta ja sen rakentajasta. Vaikutti varsin kovasti oman harrastukseni kehittymiseen..
    :)
    Kiitos siitä että tällaisia tekijämiehiä ja esikuvia on ollut silloin kun sellaisille oli tarvetta!
     
  18. BRC1

    BRC1 Gearhead

  19. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Tossahan ei ole mitään dissaamista. Kertoo mun mielestä jotain Pekasta että jakoi myös -ei ehkä niin maarittelevan- kokemuksen lehdessä asti.

    Jostain aikoinaan kuulin että käskytti corvette vailla suurempaa sääliä, mikä on aika kunnioitettavaa kun auto oli super kiilloitettu alta ja päältä 8)


    Oli ainakin vuosikausia töissä Kissmeessä floridassa siaitsevassa sotakoneiden entisöinti kiskassa. Tuli siellä käytyä vuonna 90 tai 91 ja illan esitelmän jälkeen oli kirjaimellisesti kovalevy tukossa siitä tietomäärästä mitä yhden pommarin tekniikasta saatiin.

    Mutta noissa kisatiimeissä luulen Pekan olleen mukana lähinnä toimittajan roolissa? Silloin kirjoitti ainakin moblaan,veeseiskaan,vm-tmään lentokone juttuja.
     
  20. homer

    homer Double Gearhead

    Liekkö tekijä Corvettea tehdessään edes ajatellut mitä autosta saisi vuonna 2012 jenkkimarkkinoilla?
     

Kerro tästä muillekin!