Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Siellä hihnapyörän alla on kiinnitysraudassa uloke (moottorin puolella) ja sen ulokkeen ja pumpun rungon akselikaulan väliin saa aseteltua päästään kiilamaiseksi ohennetun lattaraudan tai vaikka isokokoisen lenkkiavaimen toisen leuan. Sitten vaan kampeamaan.
    Alhaalla edessä ja takana on ruuvit, säätöruuvin on hihnapyörän alla.
     
  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Itse olen kiristänyt tehostimen hihnan harjanvarrella yläkautta, ja ihan hyvin onnistu eikä mikään ottanut itseensä, paitsi harjanvarsi :rotfl:
    Eikä ikinä kannata miettiäkkään 10mm hihnoilla että sais paikat pitämään, hyvin pitkälti tuhoutu kaikki hihnapyörät kun 13 millisilläkin luistaa nykyään...
    Flektikin rupee pelittämään vasta kun auto on pyörinyt sen 5 sekuntia :odroll:
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    No kyllä meillä ainakin Buickki toimi ihan hyvin niillä orkkistyyppisillä hihnoilla, auto oli käytössä 2004-2011, ja on yhä käytössä niillä orkkishihnoilla.

    Lataushihna tosin vinkui silloin kuin merkkivaloon oli tullut kosketushäiriö ja latasi siitä johtuen vähän miten sattui. Samoin silloin kun tehostajan hihna oli löysällä.
     
  4. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    No nää vinkujat on nimenomaan pilattu ensin väärillä kiristystavoilla ja sitten ylileveillä hihnoilla.
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Orkkishihna on juuri se leveämpi. Kapeampi tarvike pohjaa - ja silloin vinkuu..
     
  6. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Niin, orkkis on tuumamitoituksella ja se perinteinen 10mm leveä tarvikehihna sopivasti sitä kapeampi...
     
  7. fisu

    fisu Gearhead

    ex-Puikulasta loppu ulinat uusien kaapeleiden vaihdolla, 35mm2 alkuperäisten tilalle auttaa kummasti, sen alkuperäisen "ehjän" kun kuori niin totuus paljastui, oli aikas palio vihreää pulveria säikeiden tilalla :eek:
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    täytyy toivoa aeetä uusien piuhojen vaihto poistas ulinaa nyt on kyllä vanttiruuvilla että jos vinkuu niin pari kiekkaa ja taas on hiljasta.
    Kuitenkin molemmat miinusjohdot on jostain syystä huonoja ottamaan kontaktia.
     
  9. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pitäiskö kokeilla 12mm hihnoilla miten pitää? Ne vois pureutua paremmin kun 13mm...
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

  11. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Buickin jakkarat,307 ja auto max. -84 ? :D
     
  12. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Ex diesel vani oli kyllä sellanen esimerkki hihnoista..
    11mm hihnat meni poikki kahdessa viikkossa ja 13mm kesti kuukauden mutta piti kiristää kahdesti jonka jälkee alko jo pohjata.
    En tiedä että olisko ollu hihnapyörät soikeet vai erilinjassa.. Oli nii hirvee rytös että ei vaa kiinnostanu korjailla :D
     
  13. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Tossa mun lossissa on hihnoina mitkä lie ex-omistajan vaihtamat rensselit. Ainoa painatus remmin selässä on "made in Korea". Tönärillä mittaamalla remmin selkä on 10mm leveä. Ei nuo vingu, eikä luista. Alkavat vaan olemaan niin haperon näköiset, että ajattelin, että syytä vaihtaa ennen kuin käy kehnosti.

    Rockautosta tilasin uudet Gates-rensselit, jotka ovat ilmeisesti tuumamitoituksella. Tönärillä mittaamalla uuden remmin selkä on 10.3mm leveä.

    Saapa huomata miten tuon kanssa käy. Mä tuun sit tänne valittaan, että kun uudet amerikan Joen rensselit ei tee muuta kuin luistaa ja vinkuu :poff: If it works, don´t fix it, vai miten se nyt oli ? :odroll:
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kannnattaa ihan oikeasti huomioda se latauksen merkkivalon toimiminen, etenkin Buickin merkkivalopanelissa tulee helposti hapettumia niihin lamppujen nastojen kosketuspintojen kupariluiskoihin. Silloin latausjännite alkaa vaihtelemaan ja hihnojen kitinä ja hihnapyörien ennenaikainen kuluma voi olla yksi lopputulema. Kokemusta on.
    Merkkivalot on helppo testata, niiden kuuluu syttyä avainta käännettäessä ennen starttausta.
     
  15. DD6

    DD6 Gearhead

    Hm. Puikulassa on latausvalo loimottanut ostohetkestä asti, mutta ladannut kyllä. Kerran talvipakkasilla se sammui, ja säikähdin. Nyt palaa "normaalisti".

    Eli: jos kosketushäikkä on lampun kannassa, vika eskaloituu ja kärtsäyttää hihnan? Tuo ei ole (vielä) vingahdellut.

    Kylläpäs autoni kuulostaa moniongelmaiselta kaikkien avautumisten jälkeen... :eek:
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sisäisellä jännitesäätimellä varustettu Delco laturi tarttee sen jännitetiedon merkkivalopolttimon kautta että toimisi oikein. Meilläkin se sähkönriittävyysvika alkoi pikkuhiljaaja esiintyi ajoittain, samalla hihnojen ajoittainen vinkuminen. Huomasin sen vasta sitten kun auto myytiin ja siihen korjattiin jotain säköjuttuja niin että akkukaapeli oli irti. Sitten käynnistämisen jälkeen se ei alkanut lataamaan ja viaksi paljastui se polttimon kosketushäiriö. Tuohonkin uusittiin laturi ja akkuja muutaman kerran mutta tuo merkkivalojuttu jäi huomaamatta.
     
  17. DD6

    DD6 Gearhead

    Only in America. Kiitos tiedosta!
    Kuis muuten sinne valopaneelille pääsee helpoimmin käsiksi?

    Originaaliradiota ei ole paikallaan, nykyradion saa irti sekunnissa, ja sen aukosta pääsee kyllä vähän ropeltamaan lamppuja tarpeen vaatiessa.
     
  18. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pontiacin kone on kyllä melkein siinä pisteessä että kansipahvit antaa periksi, veikkaisin.
    Mullahan ei ole tuossa ilmapumppua ja ne letkut mitkä menee kansiin on poistettu, enpä ole niitä tulpannut kun ei se niin paljoa muutosta kuitenkaan tee. Viime kerran kun käynnisti ja antoi kaasua tuli erityisesti kuskin puolelta kannessa olevasta putkesta sankasti valkosta savua& ja samalla sitä tuli pakosarjan alta ?!? Tiedä sitten mitä tarkottaa :rotfl:
     
  19. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    voi vitalis mun entinen auto :eek: ton auton mie tein melkosesta raadosta,ei ollu mottia eikä lootaa ja penkki oli ihan finaalissa niinku oikeestaan koko sisusta,autosta karsin jätesäkillisen ylimäärästä piuhaaki ja tein sähöt uusiksi.moottoriin tein täys rempan ku hajin sen yheltä jenkki mieheltä vanha loota oli kuitenki tolla omistajalla hyytyny niin se teki siihenki rempan,kiva auto oli kyllä mutta itellä ei lompsa kestany sitä kulutusta niin vaihon volvoon :oops:
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Latausvalon kautta tulee herätevirta niinkuin lähes kaikissa muissakin latureissa/merkeissä.
    Jännite tieto tulee toista johtoa pitkin ja kytkeytyy ns.virtalukon takaa.. Eihän jännitetieto voi mitenkään tulla polttimon läpi kun polttimo toimii vastuksena.
     

Kerro tästä muillekin!