Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. barfly

    barfly Gearhead

    Ja mulle toi lehti ei näemmä tuel enää ekojen joukossa!
    Per***** :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: !
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    nyt kun lehteä on hypistellyt iltalukemisena pidempään, ihan pänni tuo materiaalin huononeminen. lehti on arvokas, ja tapana on se säilöä itselle hyllyyn niin ärsytys on herkemmässä. mobla vakuuttaa olevansa perinteiden kannalla, kuka siellä on keksinyt huonontaa painopaperia?

    sisältö oli täyttä rautaa ja romua, vaikken kaikkea raskasta liikennettä niin kamalan kovasti fanitakaan. ja tiigerin pennusta olisi lukenut mielellään enemmänkin, niistä on isompia trumppia vähempi juttuja.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joo, meillä oli myös aviisi rutussa, ja varmuuden vuoksi luukusta lehden päälle laskeutuneet mainokset olivat kyllä särmiä ja suoria. SALALIITTO!! Saitte lehden tilattua halavalla pienellä alvilla, niin valtiovalta ruttaa sen! Ihan sama juttu kun piilofarmareiden kanssa aikoinaan, veronkierto vie kansalaisoikeudet.

    Kuvat tuntui karheilta, huomasin sisätöiden pehmentäneen kourat aika pahasti, pitäisiköhän vaihtaa oikeisiin töihin? Niihin, joista syntyy roskaa ja meteliä.

    Eipä näistä ominaisuuksista paljoa haittaa ole, kuluu se lehti kuitenkin hiirenkorvalle, yleensä sen verran tarkkaan tulee luettua.
     
  4. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Joo mutta ei sen tarviais vielä hiirenkorvilla olla kun postiluukusta tipahtaa!

    Mitätön asia mutta harmittaa silti!
     
  5. valihousu

    valihousu 1st gear

    Tilasin muutama vuosi sitten Mobilistin ja joka ainoassa lehdessä oli kannen kulmat kurtussa. Soitin toimitukseen ja kertoivat että lehdet toimitetaan painosta niputettuna alueittain ja että pinon alimmaiset ja päällimmäiset lehdet ovat alttiina vaurioille. Itella ei kuulemma hyväksynyt pahvien tms. käyttöä nippujen päissä. Jouduin sitten harmikseni perumaan tilauksen kun ei saanut ensimmäistäkään lenteä ehjänä laatikkoon. Käskivät reklamoida Itellalle mutten siihen ryhtynyt koska ongelma tuntui olevan lehden väellä tiedossa. Lähetin pahimmat yksilöt toimitukseen takaisin ja sain uudet tilalle. Liekö tullut joku muutos jakelukäytäntöön. jos noita on ruvennut esintymään enemmänkin ?
     
  6. spinneri

    spinneri Gearhead

    Vastaan tavallaan Mobilistin puolesta ... koska aihe on hyvin tuttu myös Spinnerille.

    Ongelman ydin on koneellisessa lajittelussa, johon Itella on vaiheittain viime vuosien aikana valtakunnallisesti siirtynyt. Varsinkin hieman paksummalle (kansi)paperille painetut lehdet tuntuvat kärsivän lajittelukoneiden käsittelyssä. Itella on tiedostanut ongelman, ja yrittänyt tietojeni mukaan säätää koneitaan "hellävaraisemmiksi", saamatta kuitenkaan ongelmaa kuriin. Lehden kustantajat saati toimitukset eivät valitettavasti voi asialla juuri mitään, ongelman aiheuttajahan on aivan toisaalla.

    Tai otetaanpa sanoja hetimiten sen verran takaisin, että kustantajat voivat jopa suoranaisesti vaikuttaa. Keskustelussa esille tulleen ongelman johdosta Spinneri Magazine siirtyi joitakin vuosia sitten käytäntöön, jossa tilaajille menevät lehdet kelmutetaan. Vaikka muovikelmu on varsin ohut, suojelee se lehteä varsin hyvin; ainakin Spinnerin kohdalla vauriopalautteiden määrä romahti kelmutukseen siirtymisen myötä. Kelmutus on kohtalaisen arvokas jälkikäsittelyvaihe, eivätkä kaikki kirjapainot sitä edes tarjoa (toki alihankinnan kautta). Siinä syy miksi Spinneri Magazine kelmuttaa vain tilaajakappaleet.

    Ainakin toimitukseemme tulevista aikakauslehdistä pahiten Itellan käsittelyssä tuntuvat kärsivän V8-Magazine ja Tekniikan Maailma. Bomber Magazine on saapunut ainakin toistaiseksi perille vauriottomana, kiitos kelmutuksen. Näiden lehtien väliin mahtuu muita julkaisuja, joiden vauriot vaihtelevat.

    Vinkkinä Mobilistin suuntaan voisinkin sanoa, että kelmutusta kannattaa harkita!


    Saman ongelman kanssa taistellut

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  7. bdr529

    bdr529 1st gear

    Tämä on nimenomaan syynä siihen että ostan Mobilistin aina irtonumerona. Siitä huolimatta että maksan enemmän ja saan lukeakseni vähemmän sivuja/juttuja, vieläpä paljon sen jälkeen kun sisällön herkkupalat on jo täällä käsitelty :)

    Vuosien varrella on erilaisia liikennehistoriallisia pien- ja yhdistyslehtiä tullut postiluukusta säännöllisesti nimenomaan niputuksessa vaurioituneena (liian kireiden nippusiteiden jälkiä kansissa). Olen yleensä päätynyt lopettamaan tilauksen tai jäsenyyden (ja kertonut myös syyn julkaisijalle).

    Jatkuva reklamointi on stressaavaa ja kun Mobilisti ei minulla koskaan mene paperinkeräykseen, jäisivät repeytyneet kannet vain muistuttamaan siitä että joillekin tahoille raha kyllä kelpaa mutta homma ei ongelman ja sen syyn tietämisestä huolimatta vaan hoidu.

    Toisaalta esimerkiksi Autoliitto ratkaisi asian toistuvien valitusten jälkeen niin että Moottori tulee minulle aina kuoressa. Lisää heidän kustannuksiaan ja yksittäiskappaleen erilaisen postitusprosessin vuoksi lehti on joitain päiviä myöhässä, mutta se ei minua haittaa.
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Niin, mulla on tullut nyt yksi karheakantinen mobla, yksi sisäsivuiltaan vaurioitunut, jonka tilalle lähettivät uuden, mutta bdr529: sinä siis mielummin pidät tallessa niitä virheettömiä, mutta 20 sivua köyhempiä lehtiä, joista olet maksanutkin enemmän? No mikäs siinä.
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Veikkaisin, että oman aviisini ruttu on on syntynyt logistisen ketjun viimeisessä vaiheessa, eli lehden pudotessa postiluukusta "naamalleen" oli sivu taittunut lehden alle ja mainokset sitten tipahtivat vielä painoksi prässäämään taitos...
    Eli veikkaan ihan sattumaa, mutta aika hassua, kun näitä on juuri tämän ilmestyneen lehden kohdalla melko paljon.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Täälläkin (ainakin) takakansi oli karheahko, muuten lehti virheetön kuten aina - no sisällössä voi vähän virheitä olla mutta se ei haittaa, ne on kuitenkin seuraavan numeron postiosuudessa oikaistu.

    Onkohan niin että ne jotka luulevat saaneensa sileän lehden, ovatkin tosi harrastajia tai oikeissa töissä. Me kynäniskat ja virtuaaliharrastajat valitamme karheutta - pitääkin muistaa tilata pedikyyriaika. Mutta karheushan tuohon lehteen sopii jos mihin.

    Gattin vankkurilla kun pöläyttäisi karavaanialueelle, olisi huomioarvo taattu. Melko huimia pelejä 30-luvun Afrikan karavaanailuun, ilmastoinnit, kaakeloidut kylpyhuoneet ja sähköparranajokoneet :eek: Ja 64 joenylitystä kanooteilla - toinen :eek:
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    Niin, tai sitten noista taittumisista vaan puhutaan nyt juuri tämän numeron yhteydessä enemmän ku yleensä?
     
  12. stangrider

    stangrider Gearhead

    Tänään tuli.
    Takakansi ja edellinen sivu repeytynee käppyrälle, muutenkin kuin koiran kantama... ITELLA GREEN lukee takakannessa.
    Edellinen numero ihan sileä.
    Joten jotain mennyt tämän käsittelyssä pieleen. :(
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    :D Aivan. Just samankaltainen ajatuskuvio tuli eilen mieleen. Eli jos omaa semmoset tekijämiehen kourat, että esim. naaraansa sukkahousujen pintaa tapaillessaan ne känsäkourat saavat aina ja heti silmäpaon vai-mikä-se-nyt-olikaan aikaiseksi... heh, niin eipä jonkun harrastelehden takakannen "nelitonninen hiomapaperi" niissä känsäkourissa paljon tunnu :D

    No, lähtipäs taas... Perjantaita Kuomat!
     
  14. bdr529

    bdr529 1st gear

    Juu, tiedän vaan itsestäni että verenpaine nousee turhaan aina kun joutuu toistuvasti ylimääräisiä valittamaan ilman omaa syytä. Yritän päästä sen suhteen helpolla.

    Niistä lukematta jääneistä jutuista ei huomaa kuin pienen muistutuksen sisällysluettelossa (ja kehut täällä). Rahan menoakaan ei enää lehden luettuaan muista - mobilistissa on lisäjututtomanakin enemmän asiaa kuin useimmissa muissa...
     
  15. homer

    homer Double Gearhead

    Karheus kannessa ei harmita yhtään mutta jos jatkossakin lehti on yhtä mankeloidun (repeilleen) oloinen niin kuin nyt niin Itellalle taidan laittaa kitkerää palautetta (tosin se tuskin tehoaa tai vaikuttaa millään muotoa mutta onpahan edes jonkinlainen protesti ko. firmaa kohtaan). Toisaalta mahtaakohan lehti sen jälkeen tulla edes perille???

    Eiköhän Mobilistin toimituskin tätä keskustelua seuraa joten jos vaikka harkitsisivat tuota muovitusta?
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kaikki vaan joukolla itellalle haukkuja antamaan, sehän siis suurimmalla todennäköisyydellä se syyllinen lehtien repaleiseen kuntoon on...

    jos ei kukaan valita koskaan huonosta palvelusta, se ei ikinä parane
    -ja päinvastoin.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tänne tuli eilen ihan ehjä lehti!!
     
  18. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    itellan tapauksessa se ei parane valitti sinne tai ei, viime syksyyn mennessä
    aina kun kysyin tai halusin johonkin vastausta niin tuli alla oleva viesti:

    Asiakkailta saatu palaute on tärkeää, jotta voimme kehittää
    toimintaamme.
    Toivottavasti pystymme jatkossa palvelemaan teitä entistä paremmin

    Ystävällisin terveisin

    xxxxxx xxxxxxx
    jakeluryhmävastaava
    00000 jakelu


    edit.

    toisaalta itse olemme tämän aiheuttaneet kun siirsimme laatikot ns. ryhmiin
    että itella pääsi vähentämään työntekijöitä ja "parantamaan" jakeluaan.

    itsekin siirsin 3 vuoden jälkeen laatikon ns. ryhmään kun yksin on huono
    tapella itellaa vastaan muiden lampaiden siirtäessä heti laatikot ryhmiin
    kun itella pyysi.
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    Itse lehden sisältöhän on kyllä paras pitkiin aikoihin.
     
  20. valihousu

    valihousu 1st gear

    Sehän tässä harmittaakin kun lehti itsessään on mitä mainioin julkaisu. Harmi oli tilaus perua mutta ei "norsunn***imasta" lehdestä halua maksaa, nämähän ovat kuitenkin semmoisia julkaisuja jotka sailytetään pidempäänkin. Jonkun Seiskan tms. kanssa olisi toinen juttu.
     

Kerro tästä muillekin!