Tyypillinen autoharrastaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 400 cid, 5.3.2002.

  1. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    32v. naimisissa ja 4kk ikäsen pojan äiti.
    Neljä jalkasia karvakasoja löytyy 7 kpl.
    Harraste/käyttöautoja tällä hetkellä Volvo Amazon´66, Pontiac Parisienne´85, Buick LeSabre´88, Chevrolet Camaro´89, Chevrolet C2500´90
    Harrastusta jatkunut viimeiset 16 vuotta, välillä enemmän välillä vähemmän.
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kappas vain. Näin olin kirjoitellut 27.4. 2006
    Tänä päivänä ikää 32, vakiduuni IT-alalla, asun tyttöystävän kanssa omistusasunnossa (kaksio), ei edelleenkään lemmikkieläimiä, käytän edelleen julkisia jonkin verran, enkä omista edelleenkään käyttöautoa (emännältä tosin löytyy vanha perintövolvo) ja olen edelleen tavis.
    Harrastepirssitkin ovat samat.
    Muita harrasteita ruoanlaitto, bändi (laulu), matkailu ja perhokalastus&retkeily (Lappi)
     
  3. Lespi

    Lespi 2nd gear

    No jauhetaan nyt vaikka ei tarviiskaan..
    26v konduktööri, avovaimo löytyy ja sen mukana tuli kissan paskiainen.
    Puhtaana harrasteena tuo viime vuonna jenkeistä hommattu '78 Trans Am manuaalilaatikolla. Mahdollisesti museorekisteriin tänä keväänä..

    Käyttöautoks ostin sitten tammikuussa tuon '90 Capricen. Eka jenkki oli '89 Firebird Formula 350, joka liian "sähköisenä" rupes tympäsemään ja sit tuli alle erittäin paljon vähemmän sähköinen '80 Olds Cutlass. Sitten rupes vaivaamaan entistä kovemmin se pienestä pojasta asti kytenyt halu omistaa '77-78 Trans Am ja se piti hommata.. Sillä tiellä!
     
  4. Ahis

    Ahis Gearhead

    2-vuotispäivitys... Autoja tullut muutama lisää, mm. camaro, blazer ja mr-taunus, vanhat rojut on edelleen. Töissä insinööriopiskelijoiden parissa labramestarina kohta 2 vuotta. Asumuserossa vaimosta, lapset joka toinen viikko mulla. Naisystävä jo silti löytyy, eli en vapailla markkinoilla :lol:

    Ranchi pankin vieläkin, muksuja ei lisää, lapsellisuus jatkuu vaikka ikää kohta 35...
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Nyt on töissä niin tylsää, ja vielä puolituntia työaikaa jäljellä...
    Esittelenpä itseni...

    Ikää 29, Vantaalla tällä hetkellä, ei oikeen mistään kotoisin (työnperässämuuttajien poika) olen kai nyt ns. Hesalainen eli ihminen joka on maalta muuttanut kehä 3:n varteen kerrostaloon, törttöilee liikenteessä, kävelee kantapäillä kerrostaloasunnossa ja valittaa kuinka muut hesalaiset on tympeitä. Siis aito hesalainen, ei missään nimessä stadilainen (varsinkaan Vantaalla).

    Unelma on lapsesta asti ollut: Avocaddy, auringonlasku, Don Henleyn Boys of Summer ja kylän kaunein blondi kainalossa... Pikkuhiljaa alkais olla koossa, avocaddy on ottanut buickpakun muodon ja Don Henleyn kuunteleminen lievästi hävettää, mutta kylän kaunein blodi löytyi...

    Taskussa on varmaan yksi Suomen kalleimpia amk-insinöörin paperi (ei välttämättä paras), ammatti jotain, mitä on hankala selittää isovanhemmille, konttorirotta.

    Ensimmäinen harrasteauto tuli hommattua vuonna 2001, Datsun 160J vm. -75. Wanha Rouva odottaa tällä hetkellä inspiraatiota, Datsunin ollessa projektikunnossa piti hommaa sitten korvikkeeksi/puolihyötyajoneuvoksi Buick Electra -84. Harrastusta haittaa tällä hetkellä kunnon tallin puute.

    Siinähän nuo oleellisimmat, nimimerkki? Netissä voi olla mitä vaan, päätin olla oma itseni.

    Ensi kesänä pitäis viedä se kylän kaunein blondi vihille, Buick saa toimia hääautona, eli ensin tunti kirkonpenkissä ja sitten buickin lautapenkille, minun rakastamiseni vaatii ihmiseltä rautaista persettä.
     
  6. ktech

    ktech 3rd gear

    25wee LINTTA "harrastaja" kaakkoisesta suomesta. huumorintaju jotenkin kummallisesti kieroutunut ja muutenkin synkkä tapaus kaikinpuolin, lempivärikin on mattamusta.
     
  7. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Ammattina tekniikka-alan konttorirotta, ikää 35, avoliitossa, toistaiseksi vuokralla asutaan, ei-mistään kotoisin eli opintojen ja työn perässä muutettu moneen kertaan. Käyttöautona japanilainen, harrasteautona tällä hetkellä jenkki mutta seuraava voi olla taas vuorostaan jokin muu. Ei tallia jossa rakentaa, talvisäilytyspaikkakin vuokralla. Korvikeharrastuksena kevääseen asti mm. pienoismallit, kaikkien kirjastoon tulevien autolehtien ja dekkarien lukeminen.
     
  8. WTF

    WTF Gearhead

    Lapsia 4
    Vaimoja 1
    Autoja 8
    Koiria 1
    Tuli rakennettua talli ja talo.
    Ammattina vaihteeksi sähkäri, taloprojektin aikana tuli poistuttua konttori hommista.
     
  9. Maria

    Maria 1st gear

    Jaa, ei ole tullut kirjoiteltua tännekään..

    Mutta CandyBeen kanssa samoissa ikälukemissa.
    Saan tehdä ammatikseni myyjän hommia ja lomitusjuttuja.
    Ja toimistorottana olo on tuttua.
    Ja on todettu, että allekirjoittanut on paljon parempi puhumaan kuin kirjoittamaan. :wink:

    Kolme lasta 11/96, 07/02 & 04/04 ja yhtään ei enempää tule.

    Elukoita kotona tasan 0, kaikki on poistuneet keskuudestamme viimeisen vuoden aikana ja niin saa pysyäkin.
    Tosin mun sijoituksia on muailmalla.

    Ns. koti (vuokra 100m² +) edelleenkin pääkaupunkiseudulla mutta koti tunturissa.

    Kulkineet: sininen, Tunturi vip ja melkein perheessä fille de Toulouse
    Jenkki myyty heti loppiaisena eikä ole ihan heti uutta tulossa mutta mahdollisesti pihalle tulee Buell. :)
    GM tuotteita pihalla ollut jo toistakymmentä vuotta ja välissä yks Mopar oli myös. (siis omistuksessa)
    Ja hoitolapsia (= autoja) on ollut joka lähtöön kanssa.
     
  10. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Muuten sama, mutta 29v, puoltoista kuukautta niin 30v, ja oon 4kk ikäsen pojan ISÄ.
    Karvakasoja ja autoja yhtä palio ku sulla ja jopa saman merkkiset ja malliset autot.
    Moottorilaitteita oon harrastanu 13v iästä, mutta amerikan autoja jostain 20v iästä asti
     
  12. testaaja

    testaaja Gearhead

    42v sähköukko naimisissa, autoja kiertäny käsien läpi enemmän kun monet näkee elämänsä aikana, tällä hetkellä oma harraste 1967 Cougar, Rouvalle hommattu 1989 SC Thunderbird. 0 lasta, kaks kissaa, omakotitalo oikeasti isolla tontilla.

    Kesällä kokeillaan mikä kulkee!
     
  13. WTF

    WTF Gearhead

    Tyypillinen autoharrastaja


    Tuli tuosta otsikosta mieleen, että ei tuollaista taida olla olemassakaan.

    Kaikilla joku mutteri löysällä se ainakin taitaa olla tyypillistä :lol:
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tyyppivika...
    ...vai vikaa tyypissä?
     
  15. Maria

    Maria 1st gear

    Niinpä..

    Tai sitten kun kehdosta eskari-ikäiseen asti on ollut jokaisessa prätkäkisassa mitä on pidetty, niin saanut haistella vähän ylimääräisiä..
    Ei silloin 70-luvulla paljoo mietitty.. :eek:
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    :D Onhan tässä muutosta taas ollu. Avioliitossa, tyttö on jo 7v ja poika 2v, koiratkin kuoli muutama vuos sitte. Valiantti ei huilaa, vision huilaa. Käyttiksinä '00 E320cdi ja ´99 Jeep GC 4.7 Ehtihän tossa välissäkin olemaan muutama ritsa.
     
  17. pas2

    pas2 Gearhead

    Äläs ny. Likat viime kesänä ei ollu innokkaita lentokentällä lippusiiman vetoon, leikki tyhjän kelan kanssa ois kiinnostanu enemmän. Kysyivät että miksi pitää olla täällä töissä ja kun sanoin että täytyy olla auttamassa että kisat saadaan järjestettyä niin sitten pääsee katsomaan kun autot ajaa kovaa...
    Jakso keskittyä hommiin ja kisat maistui!
     
  18. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    No joo Mulla ikää 24v. Ammatti Motokuski. Avovaimo on ehkä sitten naimisiin kun on lanceri kunnossa.... Lapsia yks poika. Ikää taitaa olla jo 3 viikkoa. Ja tosiaan harraste vehkei on dodge lancer 62. Ja Fordson Majori v53 Traderin kutoskoneella ja sen perässä kulkee peräkärry vaihtolavalaitteiten kanssa... :lol: Asun pankin omistamassa talossa maaseudulla...
     
  19. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  20. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Ikää on vielä 28, muutaman kuukauden päästä jo 29. Koulutus on metsätalousinsinööri (amk) ja työpaikka on metsänhoitoyhdistyksen alueneuvoja. Koti vaihtui syksyllä alta 40 m2 rivarista pankin ostamaan omakotitaloon pikkukylän taajamassa, jossa talli pihalla. Talli tosin vaatii pientä väliseinien siirtoa,että AUTO mahtuu sinne :rotfl: Talon asukkaita mun lisäkseni avovaimo ja kiinanharjakoira. AUTOna siis on 1964 vuoden Imperial Crown Coupe, eli mun eka jenkki. Laitellaan sitä pikkuhiljaa parempaan kuntoon, kun vaan rahaa ja aikaa löytyy... Jenkkiautot on kiinnostanu kauan ja V8-magazinekin alkoi tulla mulle 11- vuotiaana :D Muita kulkupelejä pihassa sitten on tuo mun 90- vuoden Nissan pick-up, emännän 02- Peugeot 307 SW ja lisäksi välillä ajossa oleva isän Peugeot 406.
     

Kerro tästä muillekin!