Ford merkiset paloautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Hollow Head, 24.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oliskohan ollut Narvaa missä ohiajellessa pisti vanha Ford-paloauto silmään?
    Aikaa tästä on tosin jo pari vuotta.
    Niin ja Narva on jossain tuolla Lempäälän takana.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    304? Mitäs Internationalin moottori Fordissa tekee?
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    niin joo, ja unohtui, karviassa on tälläinen

    [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rytari 2004-05-30 21:14 ]</font>
     
  4. Zakke

    Zakke 1st gear

    Retuperän WBK:lla on 60-luvun FORD paloauto, jossa takana on sohvaryhmä. Löytyy joka Wappu Ullanlinnan mäeltä/Mantan patsaalta. Yhdisys löytyy myös tältä palstalta ArtZi nimim. takaa...


    http://www.rwbk.fi
     
  5. z28

    z28 Gearhead

    sedällä on tuossa toivakan kupeessa -55 f600.pumut ja säiliöt kylläkin purettu poies.varmaakin ostettavissakin.
     
  6. Slas

    Slas Gearhead

  7. Slas

    Slas Gearhead

    Tarkennetaan sen verran että ei ole enää em. tunnuksella operatiivisessa käytössä. Nykyisin S271 on Ford Transit.

    http://www.damage.fi/slas/kuvia/S271.jpg
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    pörssissä oli myytävänä F 600 -56. Näkyy nncgarage.com ja autoesittelyt ja impala-63 siellä taustalla. Hinta tais olla 25€. Olikohan oikein?
     
  9. merc

    merc Gearhead

    Olihan se myynnissä... ja kaverin kannssa ostettiin talteen.
     
  10. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Hyvä juttu, että otitte talteen. Ja kai se jossain vaiheessa tulee ajoon? Lähetä tietoa ja kuvia mulle! seko@nic.fi
     
  11. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörön muistikuvan mukaan Karkkilassa vanhalla tehdasalueella (Högfors)olisi sisällä taltioituna 60-luvun Internationaali ja vieressänsä joku 30-luvun lopun Ford avokorinen paloauto, kumpikin ajokuntoisia.
    Myös Mörön kotitanhuvilla Askolassa pitäisi oleman 37-mallin toimiva Ford paloauto, en ole moista nähnyt, mutta kuulemma sitä käynnistellään säännöllisesti...
     
  12. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Käyppä Mörkö pelottelemassa kyseisten ajoneuvojen haltijoita ja ota kuvia ja tietoja niistä. Mielenkiintoista kalustoa siis löytyy maastamme.
     
  13. pas2

    pas2 Gearhead

    Meil ol '51 reinin voordi
     
  14. pervert

    pervert Gearhead

    Hirvikosken suunnalta (liki Pyhtäätä) löytyy -53 F-600:nen. Pitänee käydä jossain välissä vakoilemassa kameran kera...
     
  15. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    ja mulla ol hiljan tosi kummitus, Thornycroft-Pyrene Nubian Major Protector, jota koneettomana täälläkin kaupittelin. Auto oli vuosimalli 1974, ajettu 16900km, ja jostain syystä kone vaihdettu uuteen vuonna 1980. Kolme akselia, kaikki vetävät, etuveto kytkettiin paineilman välityksellä tarvittaessa ohjaamosta, samoin lukot kaikille akseleille. Tilaa, kokoa, näköa ja voimaa, tosin tästäkin letkut ja tykki oli purettu pois. Pumppu jaksoi puhaltaa 5000 litraa minuutissa. Vaihteisto oli paineilmakäyttöinen puoliautomaatti, ei kytkinpojinta vaan turbiini hoiti liikkeellelähdön. Olisi ollut hulppea matkailuauto, olisi ollut ilaa asuintilojen lisäksi vaikka saunalle. Säälitti todella raiskata auto osiksi, vaan missäs pidät moista hirviötä. Meni sitten metsätyökoneen peräkärryaineksiksi. Sisäänajettu auto.

    Täyttömäärät olivat hulppeita: akselit 34 litraa/kpl, jäähdytinneste 80 litraa, laatikko muistaakseni joku 40 litraa, telin keinut 3 litraa/puoli + jakolaatikko, tehostaja jne... Kulutus 300km matkalla n. 60-70l/100km, vauhtia koko ajan täydet, eli 100km/h
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tämä on tallessa Kuopion palolaitoksen museossa.
     
  17. PasiK

    PasiK 1st gear

    Allekirjoittaneellakin on Juankosken vanha Ford F600 nelivetotekniikalla. Kaveri osti sen ja otti koneen ja laatikot pois. Auto jäi seisomaan ulos, ja "pelastin" sen. Maalit oli jo rapistuneet, mutta ruostetta ei ole. Auto on hiekkapuhallettu ja maalattu, sekä sisäkorkeutta nostettu sahaamalla kori poikki ja korottamalla sitä nin että asuntoauton 190cm vaatimus täyttyy. Dieseli kone on keulalla, joten ehkä se vielä joskus liikkuu. Mistä muuten saa jarru ym. osaa vehkeeseen. Tarttisin myös jotain voimansiirron osaa (kardaani + jakoaski). Ylimääräisenä olis Esa 100 pumppu, jos joku tarttee... Vaihto myös johonkin paloauto krääsään. T Pasi. e-mail: pasi_p_kuusela@XXX.com (pistä XXX:n tilalle hotmail)
     
  18. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Pasi K:lle. Jarruosia eli tiivistesarjoja saa ainakin Us Partsin kautta USAsta Raybestokselta. Jarruhihnoja ei kannata sieltä asti kysellä, vaan toimittaa ne esim Kitkaliimaukseen ja teettää hihnat siellä. Lepakolle: Ei sattuisi olemaan yhtään kuvaa tuosta hirviöstä?
     
  19. MR. Fabulous

    MR. Fabulous 1st gear

    Myllykosken teollisuusalueella seisoo muistaakseni -62 Ford. Kulmalan korittama paloauto, josta kylän kakarat ovat rikkoneet kaiken lasitavaran, mutta hyvinkin voisi olla vielä pelastettavissa. Viime kesänä hintapyyntö oli 500e ilman pumppulaitteita.
     
  20. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Jos kyseessä on sama tapaus, niin muistaakseni tämä piipaa-auto pyöri kylillä vielä muutama kesä sitten, eli tekniikkakin lienee jonkinlaisessa kunnossa...?
     

Kerro tästä muillekin!