225 piristelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 13.6.2009.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Taitaa olla jo hydraulinostimilla, jos tuosta vanin moottorista on kyse.
    Kanaviin kevyt kairaus, vähän puristuksia lisää, parempi nokka sisään, supersix imusarja ja kaasari ja vapaammin virtaava pakoputki. Muuta ei kannattane tehonlisäys mielessä tehdä.
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Niin joo venttiilit nakuttaa eikä nostajat... :D

    Joku noista venttiileistä nakuttaa matalilla kierroksilla kun ei oikeen ö-paineet oo suuret.. Mutta täytyy kaataa tonne öljyn sekaan sitä venojen ehytys ainesta, tiiä sitte auttaako.

    Mitens, cliffordin sivuilla ilmottaavat et koneesta saa ulos nokalla, peltisarjoilla, imarilla+kaasarilla, kannen laskulla yms. 240hp.. Ei taida ihan pitää paikkaansa..?

    Paljos tosta uskaltaa kantta laskea? oliks näin et 1,27mm=9.0:1?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tod näk ei. vastaus kaikkeen :D
    Muistaakseni omasta otiin reilu kaks millii lohkosta, eikä sekään tainnu viel olla ku jossain ysin pinnassa..., siit on kyl niin kauan ja tulokset oli niin kehnoja et aktiivinen unohtaminen on toiminut.
     
  4. slantti

    slantti 1st gear

    Täällä on aika vähän ollut juttua tuosta slantin pakopuolesta (ei minun). Googleen haku Doug Dutra ja löytyy juttua valusarjoista. Ennen se teki kahdesta alkuperäisestä 3 yhteen sydeemin. Mut nyt tekee itte valaen sen etummaisen jolloin virtaa paremmin. Oon jotenkin ymmärtänyt että jos sitä pakokanava, pakosarja sekä pakoputkia ei tehä hyvin niin muu virittely on aikas lailla rahanhaaskuuta ja ajanhukkaa jos haetaan parasta löylyä. Ai niin sitähän autoharrastus on muutenkin. Ei herneitä sitten.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuo höyläystarve kannattaa mitata joka moottorista erikseen. Yleensä palotilat on isommat ja mäntä jää alemmas mitä ilmotetaan. Vakiopuristukset tahtoo käytännössä jäädä pitkästi alle 8.

    Clifford on joskus tehnyt hyviä osia näihin, nykyään ei vissiin saa oikeen mitään sieltäkään. www.slantsix.org lukuun, siellä on tietoa.
     
  6. lordC

    lordC Gearhead

  7. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

  8. olle

    olle 3rd gear

    Sehän on kärjet ja kondensaattorin korvaava järjestelmä.Menee alkuperäiseen jakajaan puolen tunnin työllä.Mitään muutoksesta ei näy päällepäin.Etuna se ainakin,ettei tarvitse kärkivälin ja kosketuskulman säätöjen kanssa pelata enää koskaan.Mainospuheiden mukaan antaa lisäpotkua,tuosta nyt tiedä.Muistaakseni settiin kannattaa laittaa siihen suositeltu Flamethrower puola.Kyllä tuo itsellä on pari kesää toiminut.
     
  9. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Onpas täällä hiljasta.. :eek: Tavoitteena ois joskus saada takapyöriltä dynossa edes toistasataa hevosta. Mutta miten ja millon niin siitä oon vielä ihan hyshys enkä paukuttele henkseleitä :D
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead


    kukapa sitä ny paukuttelis :eek: aika näyttää?
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kuullosti ihan pikkusen viilatulle Wartburgille :rotfl:
     
  13. dirtydog

    dirtydog 1st gear

    vm 1980 rotke aspeni tuli hommattua
    tässä visio:

    slant sixiin ruisku -> megaskuirttii tai sitte esim efi 4.3 astrosta?
    varovainenviritys jotta kestää käyttiksenä, lähinnä tuota alavääntöä lisää.
    ulkokuori pelkistää, kahvat/puskurit/muut ulkokkeet pois.
    sisälle luoda 2000 luvun atmosfääri kaikilla herkkulaitteilla.
    tietty pohja käydä läpi ja maalipinta uusia.
    alustaa vain parannella alkup. osilla, kuten iskarit jne.

    eli auto on tarkoitus rakennusmielessä saada käyttikseksi, ei saada varttimaili ennätyksiä joka paanalla. kulutus haltuun ja kestävyys korkealle tasolle jotta voi huoletta lepattaa pitkin mantuja ja sorapätkiä.

    auto on kohtuullinen meni vieläkin, orkkis tosin.
    ei silti nykyiselle 4.6 V8 käyttis nortille sano vastaan.. :pinup:
    EDIT: tällä linkin "ohjeella" menen asiassa etiäppäin! http://petrotek.dy.fi/temp/slantsix.pdf

    eli ruiskuna voisin käyttää aspenissa, myös holleyn tai fastin plug and play sarjaa!!
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    tämmönen kysymys heräsi viikonloppuna slantin nokkaa ajottaessa että löytyyköhän tohon pataan 1.6 vipusuhteella olevia keinuvipuja :eek: vakiot ilmeisesti ovat 1.5 vipusuhteella?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    T&D:ltä varmaan löytyis. Jos välitys muuttuu ni tikku siirtyy lähemmäs akselia ja sille voi joutuu tekemään tilaa.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Rockerarmsilla niitä on ainakin joskus ollut, nyt ei näy luettelo tuntevan. Vakiot on paperill 1:1.5 mutta käytännössä taitaa olla likempänä 1.4
     
  17. superbird

    superbird Gearhead

  18. lordC

    lordC Gearhead

  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mitäs slänttien piristysrintamalle tänä talvena? Uusimmassa amerikanrautaa lehdessä oli turbo-Valiantti esittelyssä. Mieli tekisi jatkaa omaa projektia, kerkiäisi vain kaikilta muilta projekteilta :D
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun Dartin osalta virittelyt alkaa tältä erää olla valmista. Vaan johan toi vuoden ja puoli on telakalla ollutkin. Eli kaiken uhoomisen jälkeen olen saanut varsin kotikutoisen ruiskun rakennetuksi. Auto on noin niin kuin periaatteessa ajokunnossa (katsastukseen), mutku se menisi tämän vuoden leimaksi ja keväällä taas uudestaan, niin saatan malttaa odottaa helmikuun puoleen väliin. A-kopathan menee aina kerrasta leimaan, niin kuin tämäkin on aina mulla ollessa mennyt...

    Slänttifoorumilla : http://slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=53817

    Tiiä sitten, kulkeeko yhtään paremmin, mut ainakin tuntu menevän säätöihin RE85:llä, mihin en vanhaa Carteria osannut saada.
     

Kerro tästä muillekin!