Mopar SB räkii täyskaasukiihdytyksen jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kulmahammas, 19.3.2012.

  1. Kulmahammas

    Kulmahammas 1st gear

    Olisiko vinkkejä moiseen ongelmaan.

    Kaasari Carter AFB 9636 (650 cfm, alipaine-toisiot) toimii hyvin paitsi että välillä kunnon kiihdytyksen jälkeen alkaa kone "räkiä", käy pätkien ja paukuttaa. Ei siis kiihdytyksen aikana vaan vauhdin tasaannuttua ja tätä kestää vähän aikaa, jonka jälkeen toimii taas normaalisti. Pikku kiihdytyksissä tuota ei tapahdu... voisiko olla jotain tekemistä kiihdytyspumpun kanssa..?
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Venttiilit sakkaa??
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Ääni tälle.Löysät jouset.
     
  4. Coronet -73

    Coronet -73 3rd gear

    Haiskahtaa vahvasti bensan riittämättömyydeltä jos muuten pelaa normaalisti. Itellä teki coronetti samaa tiukan kiihdytyksen lopussa, syynä liian pieni sähköpumppu. Muutaman sekunnin räpisi ja pätki, sitten taas toimi ok. Koneena oli piristetty 408 stroker ja 750 holley... :odroll:

    Venttiilit jos ei pysy mukana niin ongelmahan ilmenee jo kiihdytyksen aikana ja "korkeilla" kierroksilla...
     
  5. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Mä oon samaa mieltä ku Coronet -73... Tossa AFB:ssä on vielä pienikokonen kohokammio niin helposti ehtyy gaso.

    Mulla oli itellä ennen AFB ja teki tollasta kun bensalinjassa oli pieni vuoto imupuolella (jotakuinkin yks tippa puolen minuutin välein, niin en heti huomannu). Tässä tapauksessa kyseessä mekaaninen pumppu. Joskus radalla kone jopa sammui "pitkän" suoran jälkeiseen mutkaan... Onneks en sulattanu mäntiä...
     
  6. nysse1

    nysse1 1st gear

    Veikkaisin bensan pintaa,en toki tiedä cartterista mut hevosenmunkin holleyssa ainakin noita oireita jos pinnat alhaalla!
     
  7. F-body

    F-body Gearhead

    Vaihda kuitekin ekaksi bensansuodatin uuteen! AFB:n 90 asteen kulmabensaliitin ahdistaa kanssa helposti.
     
  8. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Ja lisäksi tulppien lämpöarvoa pykälää kylmemmäks.
     
  9. Kulmahammas

    Kulmahammas 1st gear

    Bensasuodattimen vaihdoin jo, pitää varmaan seuraavaksi ottaa Cartteri irti ja katsoa mitä kohokammioista löytyy. Ja säätää ne bensapinnat aluksi.

    Kiitokset vastauksista
     

Kerro tästä muillekin!