Tankki vuotaa pohjasta, korjaus vinkkejä kaivataan...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja henkka-1975, 26.2.2012.

  1. kmovat

    kmovat 1st gear

    ja tiivisteen takia se toimiikin..
     
  2. pm

    pm 1st gear

    Tällainen korjaus löyty Cometista, takakontista tuli melkein heti hankinnan jälkeen melkoinen bensan haju, oli vuotanut tankin yläosan päältä lasikuidun ja tankin väliin oletettavasti jo pitkän aikaa jäljistä päätellen, tietysti heti piti laittaa tankki melkein täyteen jolloin sitä muutamasta pienestä reiästä tuli reilummin konttiin ja haju ilmoitteli tästä.Itse valitsen jonkun muun keinon korjata tankin, ´64 Cometiin kun ei uutta tankkia saa.

    No viime kesänä sitten laitoin plastic padding kemiallista metallia tukkimaan vuotoja ajokauden ajaksi, jokunen kerta piti homma uusia niin pääsi ajelemaan kesän bensanhuuruissa 8). No onneksi katto on aukeavaa mallia niin haju ei tule niin pahasti sisälle. Kun en vuotokohtaa kunnolla putsannut niin tuo kemiallinen metalli kuoriutui joistain kohdista kupruille, jotkut kohdat pitivät paremmin.

    Nyt siis tankki on irti ja pitäisi saada se korjattua kunnolla, seuraavaksi tarkoitus selvittää vuotokohdat tarkasti, ehkä Fairyvedellä?

    Onko kellään käytännön kokemusta tästä: http://www.mobitive.com/tsauto.html

    Ajattelin ensin korjata tankin ulkoapäin ja sen jälkeen vielä varmistaa sisältä. Tuohon kun on tullut reikiä aikaisemminkin niin voihan niitä tulla korjauksen jälkeenkin. Mutta ensin haluaisin käytännön kokemuksia, myyjältä saan varmasti ainakin hyvän myyntipuheen, vaikka voihan olla että saa myös todenmukaisen esittelyn tuotteesta 8)

    Osaako joku vielä vinkata hiekkapuhallusta varten hyvän paikan ja tekijän, ja vielä haarukoida hintaa oman kokemuksen perusteella, tekijä hinnoittelee kyllä oman työnsä itse mutta itsellä ei ole mitään käsitystä hiekkapuhallutuksen hintatasosta :odroll:
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Huomasit kai viimesen lauseen lopun "...jos tekee kunnolla..." :rotfl:

    Myyntiä varten juosten kusemalla tehty ei taatusti ole tiivis, varsinkin jos on vielä American Joen tekemä 8)
     
  4. pm

    pm 1st gear

    Huomasin kyllä ja sen takia tuon maininnan asiasta laitoin myös tekstiin, jonka varmaan myöskin huomasit :lol: Tätä ei siis oltu tehty myyntiä varten, ainakaan tällä kertaa kun oli myynnissä 8)
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Minä en edes aloittanut hitsaamaan: http://www.gastanks.com/
    Eipä tarvi ihmetellä omana elinaikanani kesäauton bensatankin vuotoa.

    Ainiin, korjasin kyllä tien päällä kemiallisella metallilla tankin ja pitihän se kuukauden pari bensat hyvinkin sisällään, sen minkä kesti odottaa tuon uuden tankin saapumista Suomeen.
     
  6. pm

    pm 1st gear

    Kunpa tuohon ´64 Cometiinkin saisi uuden tankin, ei tarvitsisi kauaa miettiä :mad:
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

  8. 660

    660 1st gear

    tekee itse tai teettää jossain kurssikeskuksessa tms?
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Ihan muuten ajatusleikkinä bensatankin tekeminen itse. Mikäs siinä sikkikoneella vedellessä jäykisteuria. Sitten kanttaillessa. Hitsatessa riittävästi bensanpitäviä saumoja... jos haluaa oikeasti alkuperäisen oloisen tankin (joka sopis alkuperäiselle paikalleen ja olisi yhtä vetoisa ja josta olisi alkuperäiset lähdöt), veikkaan menevän tunteja ihan kohtuullisen paljon. Oli tekijä kurssikeskuksen kaverit tai itse auton omistaja.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ratkaisin oman bensatankkiongelman hakemalla Forssan kuorma-autopurkaamolta jarrupainesäiliön (n.55l.) ja tein siihen täyttöaukon ja lähtöliitännän. Ja yläpäähän tuli vielä yksi reikä ja putkenpätkä mihin sai letkun kiinni. Toinen pää pohjasta ulos.

    ''Ei pussihousuille''
     
  11. signet

    signet Gearhead

    Noi ei maksa tarvikeosana paljoa eli ei välttämättä purkuosaakaan tarvi käyttää."ei edelleenkään pussihousuille"
     

Kerro tästä muillekin!