Porvoon ammuskelu - jenkkiharrastajia menehtynyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jube-setä, 6.7.2010.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Eikö tuo ketale ole jo tappanut aiemminkin, eli ei "ensikertalainen", joka selviää puolella tuomiolla? :eek: -Olisi ansainnut vähintään tuplatuomion, tuommoinen yhteiskuntakelvoton rikollinen... :odroll:
    -Ja sitten noita vielä paapotaan, ..kele.. :-?
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Eikös nyt kun se kaksois nais surmaaja oli karkuteillä niin uutisissa tai jossain radiossa sanottiin että jos on "Edellisestä taposta yli 5 vuotta" niin taas seuraavasta tuomitaan ensikertalaisena.... :wc: :wc: :wc:
     
  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kyllä tääläkin pitäis löytyä selkärankaa pistää tollaset sarjamurhaajat loppuiäkseen telkien taakse, oikein mielenkiinnolla odottaa minkälaisen tuomion saa taas 15 vuoden päästä kun tappaa seuraavat :wc:
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    "Mies oli vaatinut rangaistuksensa alentamista ja muutosta siihen, että hän joutuu suorittamaan tuomionsa konaisuudessan vankilassa"

    Ensin se tyytyi tuomioonsa.
    Sitten vähän valitteli kolmesta harkitusta taposta.
    Nyt tämä.
    Se on ennenkin murhannut ja lusinut. Murhasi uudestaan kun pääsi vapaaksi. Nyt jo valittaa kun joutuu lusii koko kakun. Voi vittu!
    Kaatopaikka murhaaja oli puntiksella avopaikasta. Ei vittu mikä oikeusvaltio tää on.
     
  5. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Nooh, se pääsee jo muutaman vuoden päästä lomille, voi sitten taas laittaa muutaman kylmäksi.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Toi pitää varmasti paikkansa Pohjoismaiden ulkopuolella.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Siihen en ottanut kantaa, onko tuomio riittävä vai ei. Mielestäni Suomen oikeuskäytännössä henkirikoksissa skaala on kautta linjan liian alhainen eli tuomioiden pitäisi olla kovempia.
     
  8. electra1

    electra1 Gearhead

    Kummallisia termejä Suomessa nämä "elinkautinen" ja "ensikertalainen". 3 x 15 v ois jo tuommoselle sopiva.., mutta minkäs teet, ei mikään tuomio kuitenkaan tuo menehtyneitä takaisin :(
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Heikki tästä on ollut puhetta. Nosta sinä täältä poistettu rebel58 topic takaisin tänne. Se on tuolla alhaalla nykyään, mutta olen pyytänyt palauttamaan sitä pois lukien ne ylilyönnit mihin se meni. Pyysi palauttamaan ne vanhat keskustelut ennen kuin noi mulkut sai sen menee överiks. Palauta tänne niin kerron kaikki. Ikävä kyllä mut on sotkettu nopihin jo vuosia sitten kun asuin Koivukylässä. Mannejen kanssa ollut painia jo silloin kun Kontulassa asuin nuorena ja hengattiin Remun broidien kanssa mistä isot jengisodat alkoi. Muitta tää kaatopaikkapilkkojat. Mä oon listalla, mutta en pelkää. Nostakaa tää rebel58 juttu takaisin pois luettuna ne vikatniin kerron kaiken vaikka henki lähtisi. Nyt en ole enää hiljaa. Poliisit tietää tän eikä tee mitään. Mä haluun kertoo kaiken teille ODelle.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    /\ pieniä kirjoitusvirheitä. Ei haittaa. Sanomani selvä? Kerron sen kaiken jos rebel58 nostetaan tänne takaisin. Itsekästä? Päätelkää sitten kun luette jos se julkaistaan? Olen testamenttini tehnyt ja lähipiirit tietää miksi niin tapahtui jos en kuolekkaan syöpään mikä minulla on vaan minut tapetaan. Syytä en tiedä, syylliset tiedetään ja sen tietää poliisit. Olen valmis kertoo kaiken. En tässä topicissa vaan siinä omassa mitä en aloittanut, mutta tää koskee mua ja monia muita. Monet on tapettu, mutta monet elävät vielä..
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kova luu ja on tunnettu rikollisten puollustusasianajaja..myös synkkä itsekkin ja Häjyt elokuvien mannepojan esikuva.
    On yhdessä jutussa ollut vastapuolena aikanaan jonka konkurssipesässä itse olin töissä mutta hävisi.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tämä on yksi juttu kanssa joka mun kaaliin ei mahdu..törkeät rikokset poistuu rekisteristä vasta 10v päästä ja muuttuu Rikostaustaksi joita voidaan ottaa huomioon tuomiota jaettaessa.
     
  13. spinneri

    spinneri Gearhead

    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/03/porvoon_ampujalle_ei_valituslupaa_3355193.html
     
  14. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Hyvä .
     
  15. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    aika halpa on ihmishenki... 5v/pää...
     
  16. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Ja eikös tämä sama tyyppi ollut jo vuosia sitten tappanut kaksi ihmistä...
     
  17. ari vw

    ari vw Gearhead

    Oli vielä oma puoliso...ja toinen oli portsari jonka murhasi mutta ei saanu tuomiota-ei todisteita? Saatanan smuglu kerkii vaan vieläki kakkunsa jälkeen murhata lisää...
     
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jos Norjassakin sorvataan jo todellakin "elinkautista" niin miksei tännekkin.. Tää nimeltä mainitsematon ukko on kuitenkin tappanut viisi ihmistä joten eiköhän olisi paikallaan että tälläinen ei pääse enään koskaan vankilasta mihinkään.Mätänisi sinne...
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ainakin toi vaarallisuuden arviointi pitäis olla tiukempaa kuin nykyään ja ehdonalaissädökset tiukempia. On sit paljon myös tapauksia joissa lopputulos on toisenlainen kun tossakin tapauksessa, ei siit vissiin ois kauheesti hyötyy et niitäkin pidettäis lukkojen takana ikäänku varmuuden vuoksi. Toinen ääripää olsi sit se et kaikki potentiaaliset rikoksentekijät laitettais lukkojen taa.
     
  20. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Rikoksen uusijat

    Olennaista mielestäni on se että ne jotka kerrasta oppii ei tee noita rikoksia uudestaan. Meillä on Suomessa tänä päivänä ihmisryhmä joka uusii väkivaltarikoksensa kerta toisensa jälkeen. Eikö näitä saada yhteiskunnan ulkopuolelle jollakin tavalla? On se vittu kumma että ihminen ei voi ostaa hampurilaista ilman että tarvitsee pelätä että joku ampuu sut siihen. Tämäkin olisi voitu estää jos tuo taparikollinen olisi pidetty lukkojen takana eikä päästetty "testaamaan" normaalia elämää.
     

Kerro tästä muillekin!