Näin modifioidaan Autoa !

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 31.5.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Tweek

    Tweek Gearhead

    Kylä se vaan niin on, että kun jaloa (musta pelti) ja jalompaa (alumiini) ainetta sekoitetaan tuolla viisiin, niin se tuppaa se vähemmän jalo aine aina pikkusen häpeemään (ruostumaan). Jos ne köykämiinit sinne kitin alle jäi, nin empä ennustais kalliille maalipinnalle kovin pitkää ikää.
    Tekemisen iloahan tuosta ehkä sai ja onhan tuo nyt sitte "erikoinen".
    Jos seppä ite on tyytyväinen nin hommahan on ooollraikht. Sääliks vaan käy sitä kenen käsiin kittikukko paukahtaa :odroll: :odroll:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No pelti-aluniini-kitti.. Pikkaisen lämpövaihtelua ja poks.. Kannattaisi pistää samalla tavalla laajenevia materiaaleja yhteen, varsinkin jos teettää päälle sitin pinnan.. Ei tule montaa vuotta kestämään..
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    Ja taas ollaan takaisin hiekkalaatikolla :grin: , siis rupeehan toi popniittaus, lasikuitu ym. korjaus hieman ihmetyttämään koska eihän toi pinta tule kestämään kovin kauan. Itellä ei pinna kestäis tommost hiomista ja laittamista. Onhan lopputulos oikein hieno, mutta ei tulos keinoja hyvitä... Mutta se joka ei oo koskaan popniittejä tai pakkelia käyttänyt haukkukoon toki ensimmäisenä :grin:
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Miettikääpä sitä kaveria joka ostaa tuon auton joskus ehkä vielä ihan siistin näköisenä ja sitten löytääkin netistä nuo sivut ja järkyttyneenä lukee mikä pakkelikasa hänellä onkaan käsissään... meikäläisellä tulisi ainakin kaikki mahdolliset kirosanat mieleen tuossa tilanteessa...

    (itsekin kitillä korjatun ostanut. En mitään tuning härpäkettä kuitenkaan. Voi näemmä kestää jopa 5 vuotta...sitten kun pelti on tarpeeksi ruostunut alla alkaa lohkeilemaan näemmä, ehtii mennä pellit aika pahaan kuntoon kun ei huomaa kitin alta. Aivan älytön työ tehdä peltihommat tuon jälkeen; en parhaimmallakaan tahdolla voi käsitää moista "rakentelutapaa"...)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: WSE 2004-06-01 01:11 ]</font>
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    ite en oo koskaa laittanu pakkelia mihinkään- jos ei pelti taivu, ni peilatkoon... mua harmittaa tollanen, ku kuitenki jossai vaiheessa auto lähtee kiertoon, ja joku lykkää kätensä pa..aan ostaessaan "hyvin tehdyn" auton. noita kanaverkkokasoja on tullu korjailtua ja voin kertoo, et VIT..TAA!!!

    nimim. Steel is real

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Puli-Song 2004-06-01 08:29 ]</font>
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Työtapa oli väärä. Kaikilla ei ehkä ole mahdollisuutta ja/tai osaamista hitsaten tehtyihin muutoksiin. Mutta autostahan tuli ihan mukiinmenevän näköinen. Mielestäni hienompi kuin lähtökohtana ollut vakio Civikki. En ole lajityypin (tuning) arvostaja, mutta olihan tuo yksi parhaimman näköisistä tuning-autoista pitkään aikaan. Auto näyttää hienolta - se on harmi vaan tehty ilmastoomme sopimattomilla "työmenetelmillä".
     
  7. kantti

    kantti Gearhead

    Joko tämän saisi lukkoon??
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käsittämättömiä mielipiteitä mieheltä, jonka nimimerkki on Blower Camino. Ei tuon crx:n ulkonäössä mitään vikaa ole, mutta miten voit haukkua mattamustat Dartit ja Valiantit tämmösessä topicissa?? Ei voi käsittää...
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    siis yleistä rakentelusta aiheena mielipiteitä on ja olkoon vaikka kuinka paljon, ja tästä keskustelu ei voi olla kiellettävien listalla.

    lähinnä kysymys on siitä, onko popniitti ja lasikuitu verkkokiinnitykset kovin fiksuja pidemmän päälle.
    mutta kutakin autotyyppiä rakennetaan ja korjataan niihin sopivilla työmenetelmillä. kertakäyttökinneriin sopii kertakäyttöiset työskentelymenetelmät. ei kai kukaan oleta tuon vempaimen säästyvän kovin pitkään ennen kuin se kiedotaan jonkun lähiön valaisinpylvääseen tms... heh.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onhan tuossa töitä tehty ja saatu aikaan ihan persoonallinen honda mutta noi työtavat on just kuin joidenkin meksikaanien ja puertoricolaisten säälittävät fiksaukset tuolla rapakon takana. Voi jeesus! En kyllä kehtais laittaa nettiin. Mutta kai tää nykynuoriso on todellakin erilailla ajattelevaa kuin mä.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos paikallinen katsastusmies lukee tämän ja seuraavalla leimalla muistaa, niin meneekö läpi? Muutoksissahan pitää alkuperäinen lujuus säilyttää ja riittääkö popniitti-liima siihen?
    Korinkorjausliimojahan on mutta pitääkö se todistaa, että aine on juuri siihen eikä mitään bostikkia.

    Rakentelu on rakentelua mutta turvallisuus ennenkaikkea.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    surullista et joku rakentaa iha tosissaa tommosia apina kiikkuja! autot tehään pellistä,ei paskasta!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitäs ihmeellistä tossa nyt on jos liimalla vedetään? Sitähän tehdään liikkeessäkin. Kaari jos vaihdetaan pitää jättää tarpeeksi liima pinta alaa. liimat kehiin kaari paikalleen ja muutammalla pisteellä kiinni. ja kestää 10.vuotta kun on hyvin tehty. Hondahan ruostuu siinä ajassa muutenkin romuttamo kuntoon. NYky ajan kitithän on tosi hyviä jos vaan pidetään huoli että se minne sitä laitetaan on kitin edellyttämässä kunnossa. Ei minkäänasteista kosteuskalvoa pellissä ennen kittausta.
     
  14. surmanajaja

    surmanajaja 1st gear

    samalla tavalla rakennettujahan ne on puolet näistä tuning-teppojen autoista,uretaanivaahdolla muodot jne,eikä ne ehdi kukkia kun pojat ajaa ne kaseikkoon/tolppaan parin kuukauden sisällä kuitenkin, vasta kaksi viikkoa sitten sain katsella työpaikan ikkunasta kun yksi veteli keskellä päivää kaupungin keskellä yli satasta nurmelle ja seinään..liiman käytössä sinällään ole mitään pahaa, ja alumiini ei ainakaan ruostu ;D
    ihan hienon näköinenhän tuo on, ja kaikki ei vain osaa hitsata,tai omista edes tallia missä tehdä kunnolla.
     
  15. Jimbo

    Jimbo 1st gear

    Well, Guys...

    Eiköhän tuollainen muutaman tonnin japsikinneri oo aika lailla kertakäyttöharraste, tuskin noiden väsääjät autojaan jälkipolville säilöö.

    Hiukan eri asia, jos kyseessä olis jokin harvinainen helmi, jonka haluaa säilyvän isältä pojalle.

    Antaa poikain harrastaa...aika harmitonta hauskaa tuntuu olevan.

    Jumankekka, tämä topic on saanut monen jenkkijäbän kuullostamaan melkein KLB:ltä...(niin hieno mies kuin onkin) :wink:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hienolta näyttää...

    Harrastamisen idea on kai harrastaminen, jonkinlainen tekemisen kautta meditoiminen.
    Loppujen lopuksi mikään ei ole ikuista - ei edes hitsaus.

    Jos tuosta autosta haluaisi myyntipuheen pitää, niin voisi todeta että se on komposiitti- tai monikerrosrakenteinen. Kaikki viritykset on päällystetty laisikuidulla, jolloin ei kai ne ihan heti hajoa.

    Noista muodoista saisi aika kivasti muotin ja sitten eikuin lasikuituisia osia tekemään.


    J
     
  17. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Herranjumala sentään!

    Auton ulkonäkö on "normaali Tuning" vehkeen näköinen, mutta tuo toteutus, huh huh....
    Asia oli senverran mielenkiintoinen, että tutkin sitä hieman lisää ja tuloksena löysin mm tämän:
    http://forum.dynamiitti.com/viewtopic.php?t=11990

    Lainaus ko keskustelusta (ko auton tekijän):

    Se on kyllä totta, että mitään radikaalia ilman kittiä ja lasikuitua ei saa aikaiseksi. Vaikka kaikki muutokset olisi peltiä (aika mahdoton ajatus)"

    Voi pyhät pyssyt.....
    :lol: :lol: :lol: :lol:


    _________________
    Project Blue-Eye
    Eyeball Products

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Eyetech 2004-06-01 11:41 ]</font>
     
  18. J

    J Gearhead

    Swiddu, jannu vaan aika reteesti yrittää kirjootella toisten nimimerkillä! Perkele, keksi oma kirjain! :evil: :evil: :evil:

    Mut tuosta honduhista: mie en jaksa ymmärtää noita tollasii työtapoja. Ja vielä vähemmän sitä että tekijän mielestä se on jees ja viitsii oikeen kuvien kanssa laittaa kötökset nettiin. Lopputulos on kuitenkin yllättävän hyvä, siis kunnon pohjatyöt ja maalaus. Noi puskurit yms menee tietysti reilusti överiks mutta kohtuu asiallisesti on saatu noi lamput istumaan. Luulis että kun on varaa sijottaa satasia valoihin ja vielä paljon enempi maalarille, niin ois älyä tehdä perusasiat eli peltihommat kunnolla. Tuskin on tuotakaan paljoa massailtu/suojailtu noijjen rälläköintien/alumiinipellin liimailujen jälkeen... Pitkää ikää vaan kivikille...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lainaus dynyn keskustelusta:

    "Täytyy nostaa hattua korkealle aina kun joku osaa ja jaksaa tehdä jotain noinkin suurta muutosta kunnolla eikä "sinnepäin räkäisten"!"

    :smile:
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jotenkin houkuttelisi lähettää siihen toiseen keskusteluun linkki tästä keskustelusta ja katsoa kuinka hymiöt rupevat hyppimään...
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!