Dana 60 hitsausta(ko?)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Pahapoika, 25.3.2012.

  1. Pahapoika

    Pahapoika 1st gear

    Tietääkö kukaan tyypeistä miten Dana 60 akselissa on akseliputket kiinni peränkuoressa ja olka-akselihaarukassa?
    Onko "rymppi sovitteella"eli lämpösovituksella hitsauksen lisäksi vai ainoastaan hitsaamalla?
    onko jollakulla kokemusta irrottamisesta`?
    Onko kukaan katkaissut putkea ja hitsannut takaisin kiinni?
    Pitäisi saada olka-akseli/kardaanikulmaa muutettua(järjettömästä korotuksessa johtuen tietenkin)
    Eli kaksi vaihtoehtoa,putki irti joko perän valukuoresta tai olka-akselihaarukasta ja pieni pyöräytys ja takaisin kiinni vai putki poikki jostakin kohdalta,pieni pyöräytys ja yrittää pitää linjassa ja hitsata uudelleen vastakkain.
    Onko suosituksia?
    paras vaihtoehto olisi tietysti jättää korotus tekemättä mutta ei tässä nyt järkisyillä ole mitään tekemistä asian kanssa....tietenkään!
     
  2. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Ainakin dana 30 akseliputket on keskiosassa kiinni olikohan kahdella hitsauksella, ne näkyy kyllä siitä kun vähän tutkii. Pyöreät reijät täynnä hitsiä. Ne poraa pois niin putki tulee ulos, jonkinverran saattaa olla lämpösovitetta, että lämmön kanssa niin lähti ihan kivasti. Äkkiseltään olettasin että samanlailla ois dana 60 myös, samantyyppinenhän se akselin kuori on.
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ne olka-akselihaarukat kait siinä kannattaa kääntää, ei putkia keskiklunssissa. Silleen ne ainakin amerikan puolella tekee. Mut ei käänny ihan helpolla mitä on projektikuvia katellu, lämpösovite on aika tiukka eli vaatii voimaa.
     
  4. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    tuota minkä takia pitää akseliputkia kääntää?
    Miksi et vaan laikkaa jousien tai mahdollisten tukivarsien kiinnikkeitä eri paikkaan?
     
  5. micheebb

    micheebb 1st gear

  6. Pahapoika

    Pahapoika 1st gear

    ajo-ominaisuudet

    Sen takia että vaikka auto pilataan korottamalla muuten niin en halua menettää viimeisiäkin ajo-ominaisuuksia.
    Perää on pakko kääntää kun kardaani ei kestä mitenkään niin suurella murroksella.
    Olka-akselit on saatava pysymään(=käännettyä takaisin)alkuperäiseen asentoon että pystyy tiellä ajamaan yli kolmeakymppiä!
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vaikka pahapoika jo vastasikin niin lisätarkennuksena että kyseessä on etuakseli. Taka-akselillahan noi muutokset on helppoja tehä juuri noin kiinnikkeitä räpläämällä.
     
  8. Pahapoika

    Pahapoika 1st gear

    joo

    Uppista...,.nostetaan josko joku guru vielä olis jolta löytyis lisää kokemusta/vinkkejä asiasta.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  10. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Tuo selittääkin paljon jos kyseessä on etuakseli.
    olisko mitään mahdollisuutta ympätä esim land cruiserin tuplanivel kardaania siihen?
    Omassa ex hj61 autto kummasti kun vaihto eteen tuplanivel jordaanin, ennen vaihtoa ei ollu mitenkään mahdollista ajaa kadulla nelikko päällä kun tuntu että kardaani ravistaa itsensä muille maille..
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Juu siinä pitää olla tuplanivel laatikon päässä ja akselilta käännetään pinioni osottamaan abaut suurinpiirtein tasan suoraan laatikolle. Ja siks ne olka-akseli haarukat pitää kääntää ettei tuu ostoskärryohjaus.

    Ja ainakin mun blazerissa sellanen tuplajupina oli etujordaanissa jo vakiona.
     

Kerro tästä muillekin!