Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Onpas söden värinen mylly :D
     
  2. Banzuik

    Banzuik Double Gearhead

    kiitti :lol: ei ollu oikkeen värivalikoimaa kun olin ostaa maalia :rotfl:
     
  3. wezq

    wezq 3rd gear

    Kevään saapuessa takapuskuri rapistui pois.. :/ Pitää alkaa varmaan valmistamaan uutta jykevämpää putkipuskuria tilalle. [​IMG]
     
  4. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Aika hyvin saa tehdä että vakion voittaa,omalla oon hinannu köyet puskuriin sidottuna Farmari Volvoja ja Bemareita ja vielä tuo paikallaan on :wink:
     
  5. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Hommasin tollaset vanteet,sopivasti tulee lokarinkaarien tasalle.
    Renkaat edessä 235 ja takana 255.


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  6. DD6

    DD6 Gearhead

    Eilen Treella ainakin 5 eri pitkäkattoa liikenteessä. Komiata!
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

  8. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Perkelekkö osais laittaa tänne kuvia? mulla oli -93 ristuksen hieno -78 caprice farkku.Sähkönsininen,275/60 takana,245/60 edessä,tummat takalasit 350 chevellen pannu,matala jne.
     
  9. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Hmm, vähän hankala yksinkertaisesti päättää mitä ponun koneelle tekis..
    Kansirempan hinta pyöris 1000e+työt jos 1,5 milliä ottas pois ja vähän niitä hiplais, vin9 nokka jostain ja peltisarjat. Noilla varmaan lähelle 230-250hv saisi potkua ihan vakiomyllystä ja roimasti lisää vääntöä..
    Imusarja olis alkuperäinen A5 ja kannet 7A.

    Halvemmaks tulis tosiaan ehtiä joku toinen tekniikka, mutta niistä kun ei ikinä tiedä mitä paskaa on tarjolla. Remppaamalla alkup saa ainakin varman tuloksen ja rahoilleen vastinetta.

    1500e tuskin riittää.
     
  10. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ^ kansiremppa tuli maksaan mulle
    2kpl käytettyä kantta = 24päk karhua
    venttiilien seetit kuntoon, lasikuulapuhallus ja plaanaus = 150€
    kansipaffit = 25€/kpl
    imusarjan tiiviste, en muista mitä oli. vai oletko jotain edeeleprökin alukansia laittamassa? vai miten ihmeessä saa kansiremppaan meneen tonnin? 300€ voisi olla lähempänä totuutta
     
  11. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tarkistaa eka missä kunnossa nuo alkuperäset kannet on.
    Kannet koneistamolle, 1,5 milliä tavaraa pois ja yleistä siistimistä( esim. ilmapuhallus jutun poisto ja porttausta)
    Edeli ei tee tietääkseni 7A kansille imusarjoja, joten mennään vakio A5:lla
    Pakosarjat vaihtuu noista alkuperäisistä peltisarjoihin (saa ehdottaa parhaiten käypäsiä) Sitten tuplaputket siitä taakse asti (by martelius)

    Paras vaihtoehto ois ostaa etukäteen toiset 7A kannet joita alottas tekemään.

    Alkuperäinen kaasari korvataan edelin 600cfm tuotoksella

    Kustannusarviot:
    Varakannet, 100e
    Kaikki tarvittavat tiivisteet, 80e (yläpään tiiviste sarja)
    Kansien koneistus ja porttaustyöt, 200-350e? (ei varsinaista tietoa)
    Tarvittavat uudet osat, 100e? (työntötangot, venttiilit jne)
    Peltisarjat, 160e
    Tuplaputket by martelius, 200e??
    Kaasari, 250e

    About=1250e, jos ostaa pelkkää uutta, tosta hupenee hyvä summa pois jos löytää myös käytettyä tavaraa.
    Mun mielestä ihan kohtuullinen summa, jos otetaan huomioon se että tehonnousu voi olla jopa 70-90 hv.

    Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, ja sen takia sitä on tarkotus nyt kerätä ihan kunnolla. Projektin vois aloittaa heti kun lämpömittari tarjoaa +10 astetta
    Otan myös runsaasti kuvamateriaalia toimenpiteestä aloittelian silmin, jos vaikka muutkin jotka kärsivät samoista ongelmista rohkenee tekemään samantyylisen rempan.
    Nyt ei ole kyseessä mikään yhden viikonlopun remppa, vaan voipi mennä se parikin kuukautta.
     
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tuohon listaan lisäät vielä virranjakajan ja tohon edelbrockin kaasariin vielä adapteri/korotus pala imusarjaan ja se säätösarja (neuloja, suuttimia, jousia) kannattaa myös panostaa niin saa kulutusta laskettua aika reilusti. Kärkijakaja multa löytyy ylimääräsenä jos sattuu kiinnostamaan niin paiskaa YV:TÄ
     
  13. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Sen saa toimimaan ihan alkuperäisellakin jakajalla, nähty on.
    Tuohon listaan pitää lisätä myös jakopään osat, koska se on hyvä uusia samalla. Edelin kaasarille pitäs olla oikee asennussarja, myös noita suuttimia sun muita tarttee sitten kun tarkkoja säätöjä hakee.
    Taidan sortua manuaaliryypylliseen malliin.
     
  14. killerspeed

    killerspeed 1st gear

    Sillä lailla.. Taitaa Buicki lähtee korjaamolle. :odroll: Piti kaverin kans ruveta vaihteleen jarruletkuja eteen, nii repsikan puolen jarruputki alko vuotamaan, on siis kulunu ihan puhki. Tässä kohtaa nostan kyllä tumput pystyyn, jätän mielummin sen homman ammattilaisille... Ja on tossa vähän muutakin tekemistä, taidan ny sit kaikki jutut korjauttaa jossain samalla kertaa.
     
  15. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    varaosakaupat tekee putkia, otat nipat mukaan ja sanot kuinka pitkä pätkä putkee väliin pistetään. ei maksa kohtuuttomasti ja kun pistetään kuparista niin ne saa vetää vaikka rusetille, ei käy niinku 20v vanhojen kanssa että kerran ku nitkauttaa niin katkiaa. muistat sitten sen tapin siitä piirijakoventtiilistä! tai ajelet BRAKE-valo päällä, ei tunnu moniakaan häiritsevän :lol: samalla uudet letkut jos näyttää haperoilta. ilmaaminen käy helposti kun jätät ilmaruuvit löysälle ja annat liemen valua, muistat vaan lisätä. kun kaikki paikat on jarrunesteessä niin sit ilmaamaan, menee yleensä kerta per rengas
     
  16. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, kaikki sinne saa laittaa uutta. Itellä just menossa 81`:seen electraan putkien teko, ja letkujen vaihto, ja taakse vielä sylinterit vaihdan samalla. proportion valvekin ehkä tointas vaihtaa, mut toistaseks kokeilen vanhalla pärjätä.
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Pääsiäisreissu takana, n. 400 km. Kulutus 15,5 L/100 km, pääasiassa maantieajoa. Sais se kulutus tuosta vielä pari-kolme litraa mielestäni olla pienempi.
     
  18. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Laitoinpa ponun käyntiin apuvirralla ja kävin pienellä riskiajelulla 2kk paikallaanseisomisen jälkeen. Loota vaihto kun olisi ollut joku shift kitti ja vetoja koneessa niin onnettomasti että naurattamaan alko. Chevyyn verrattuna on eroa kun yöllä ja päivällä.
    Nyt alko purkaminen kansiremppaa ajatellen.. Seuraavan kerran pyöriikin paremmilla kansilla ja paljon menohaluisempana :rotfl:

    Ainiin, anto se syyläri nyt viimeinkin periksi kotipihassa. Nyt on jo noitakin vuotavia 2kpl kohta tallin seinää vasten. Ne vois vaikka myydä sellaselle joka tykkää "säästää" ja luottaa juotoksiinsa.
    Toisessa on pikkuriikkinen vuoto ylävesiletkun liitoksessa, ja toisessa 15cm halkeama ylävesiletkusta alaspäin..
     
  19. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tuohon ruumihin budjettiin vois mahtua esim 403 pikkulohko. Jos löytyys hyvä niin ei tarvis ku nakata paikalleen, vie vakionakin tuota kiulua ihan eri tahtiin ku 307.
    Jos ny kuitenkin haluat 307:aa virittää, ei siinäkään mitään väärää oo, niin et välttämätä tartte uusia työntötankoja, jätä niiden ostaminen viimeiseksi että saat tarkistettua asian sitten kun kannet on paikallaan.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Kyllä tässä elämässä on vielä aikaa nakata vaikka mitä keulille. Laitellaan ja opetellaan nyt tolla 307 koneella. Jos sen sais viemään edes samaan tahtiin kun capricen, joka ei tunnu todellakaan vakiolle (suttaako vakiokoneella kuivalla asvaltilla molemmilla takasilla?)

    Käykö 5A kannet tuollaseen rullanokka koneeseen? Se vaatii varmaan laahurinokan vaihdon?

    --->Ei muuta kun vaihtamaan sevyn alle 235/75/15 renkaat eteen ja 255/75/15 taakke. Kokonaisuus kruunataan pinnakapseleilla :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!