Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  2. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos rekan kanssa ajaa yhteen on sama missä autossa istuu, henki lähtee varmasti.
     
  3. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    No lähtispä henki ainakin tyylillä jenkissä istuessa.
     
  4. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie en ymmärrä mistä tää myytti jenkkien turvallisuuesta on syntyny, uusissa autoissa on sentään mietitty mihin kohtaan se voima menee ja penkkien ympärykset kestää melko hyvin kasassa. Henkilöautojen törmätessä on aina häviäjä se, jonka runkopalkkien päät on alempana, koskapa korkeammalla oleva runko ohjastaa "vastustajan" itsensä alle ja taas toisinpäin...rekkaa vastaan sitten onkin ihan sama missä vankkurissa sitä möljöttää. :odroll:

    Tän mielipiteen mie oon muodotanu tuijottamalla liikaa kolarivideoita telkkarista/juutuupista.

    Ps. Tuo rungon korkeus puhuu jenkkien puolesta, mutta uusissa autoissa (alle 5 vuotta vanhoissa) on tarkoituksella nostettu keulasta runkoa ylemmäs sekä tehty korkeammat päät!
     
  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Ensin kysyi muija isoveli ja sisälle päästyä isäukko.

    "Ottaaks sun autossa takajarrut kiinni?"
    "Ööh joo ottaahan ne?"
    "Miten siinä voi polttaa kumia sitten?"
    :eek: ... :lol:
     
  6. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Jos rekan kanssa ajaa kolarin nii se on aikasen se ja sama mikä auto on ympärillä ellei se ole panssarivaunu. Liikesuunta vaihtuu nii nopeasti että ei siinä ole mitään eroa et onko tojota corolla vai chevy van.. 2.5t vs 60t on vaa aika epäreilu tilanne.. Tosin joo ite olen mielummin vaikka buickin kyydissä jos pitäs jotain japanialaista riisikippoa päin ajaa, siinä alkaa jo massasta olla hyötyä.
     
  7. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Oikeasti olishan se ihan hienoa kuolla Amerikkalaisessa autossa. Tai sitten kotona. Ne olis mun kaks suosikkipaikkaa. Mitenköhän toi auton sisällä hautaus onnistuis? Kai sitäkin on pakosti tehty.
     
  8. 0132

    0132 Gearhead

    Samaa mieltä! Sit kun mennään niin mennään tyylillä ja ryminällä. :D Tosin siinä samalla tuhoutuis yks jenkki lunastuskuntoon.
     
  9. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Olen kans miettinyt tota ja vähän kakspiippunen juttu. Mutta toisaalta kenelle sitten menisi, jos säilyis ehjänä? A) Valtiolle B) Jollekki kusipäälle, joka ei tajua, eikä osaa arvostaa autoa. Tossa ne mahikset ainakin mun kohdalla. Mielummin veisin rakkaani mukanani, kun jättäisin muitten räpelöitäväks perkele. :mad: :lol:
     
  10. 0132

    0132 Gearhead

    Hyvällä tuurilla sen sais jätettyä asiasta ymmärtäväks koulitulle omalle skidille, mut joo muuten vaan kuoppaan mukaan! 8) :D
     
  11. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Niitä kakaroita kiinnostaa pussikaljat, kannabis, baaritappelut ja vitun mopoautot. Vituttaa kattoa noita kakaroita jotka pomppii tuolla ulkona. Jos joskus saan omia muksuja niin tulee kasvatettua hieman eritavalla kuin enemmistönuoriso.
     
  12. 0132

    0132 Gearhead

    "asiasta ymmärtäväks koulitulle omalle skidille" Mopoautot ja kannabis helvettiin, mutta mikäs siinä pussikaljaa ottaessa faijalta perityn jenkin kyydissä. :D Kyll omaa pikkubroidia oon kovasti yrittäny opettaa heti pienestä pitäen autoihi, kaks vuotiaana oli ekaa kertaa mun caminoa "rassaamassa".

    Joo mut karkaa ehkä vähän jo aiheesta
     
  13. susantan

    susantan 1st gear

  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No ei se nyt ihan myytti ole... Sillä aikoinaan,60 -70 luvulla oli jenkit edelläkävijöitä turvavarustelussa. Tuli lakisääteisesti turvapuskurit, -ohjausakselit/pyörät, -palkit oviin, 2-piirijarrut etc ja taisi turvatyynykin olla myöhemmin ensimmäisen kerran jenkissä.
    Ja myöhemminhän tuli automaattiset turvavyöt jenkkiversioihin eri euroautoihin ja "pikku"jenkkeihin; olikohan ko asiassa joku esim painoraja??

    Ja Suomessahan tietty ku pääosa kansasta ajaa jollain nipponeilla jotka paperista tehty... Ni selvähän se jos semmonen törmää esim. leppäkylkeen tms. Et kyl se massa/kokokin on osa turvallisuutta.
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Karkaa, karkaa: Mut kyl toi meiän likka 1.5V leikkii enemmän pikkuautoilla ku nukeilla ja päristää asiaan kuuluvasti :rotfl: . Ja työkalupakin sisältö kiinnostaa kovasti ulkona/tallissa. Saihan se jo viime kesänä Mustangi kyytiä ja talvella Tempo kyytiä. Joten vaikuttaa hyvälle... 8) Tulee jatkaja elämäntavalle :rotfl:
     
  16. tracteurfille

    tracteurfille 1st gear

    Häihin oltiin menossa yhtenä kesänä ja veljenpojan (5v) kanssa odoteltiin kaveria jenkillään meitä hakemaan niin se sitten kyseli että "Puhuuko se setä amerikkaa joka sillä ajaa" Autossa istuessa sitten kyseli tykkääkö poliisi-setä pahaa kun ei ole turvavöitä :D Kerranki poika istu nätisti auton kyydissä, eikä murissu turhaan. Ja vieläkin jaksaa huutaa samaisen auton nähdessään, että hän on tuossa istunu.
     
  17. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja useimmiten nämä muovipulkat menee hyvin moneen osaan. sen linkin videon ku kattoo, ni huomaa sen. ja varmasti myöskin joku rami tms., menee hyvin kasaan, mutta sitten on jo myöskin vastapuolessa vähän enemmän jälkiä ja ruumiita. ja tästäkin on jokaisella oma mielipiteensä, jatketaan(ko) otsikon aiheella :odroll:
     
  18. Make.S

    Make.S Gearhead

    Vanhat malmikasat turvallisia, just joo. Ei meinaa edes kaksi kaistaa kiihdyttäessä riittää, mutkat mennään pintakaasulla ja jarruttaessa kumi käryää tai ei... :wink:
     
  19. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Miekii tuolla myytillä nyt meinasin tätä, että kehutaan vielä 2010 vuosimallisen Volvon vieressä kun tää Caprice on niin turvallinen tuohon verrattuna, muorin -08 S40 (pikku-Volvo) painaa melkein yhtä paljon ku Sedan Caprice, että ei se massakaan oo enää näitten meiän Autojen puolella! Ainakaan sitimaastureitten kanssa :wink:

    Mut ei kai meistä kukaan nyt kolaria haluaiskaan ajaa...mie hautaan omalta osaltani tän keskustelun tähän :lol:

    Aikasemmilla sivuilla oon ihmetelly tuota, miten kärkkäästi teiän kaverit on teiän autoja vastaan! Täällä päin (voi tietysti johtua siitäkin, että itekkin oon melkein 10 vuotta rautaa rakastanu :rotfl: ) ainakin kaveripiiri vaan kiinnostuneena seuraa ja kyselee miun tekemisiä...ja sit mie oon vielä nii rumaki, ettei oo kukaa tuntematon uskaltanu tulla arvostelemaan tai puimaan nyrkkiä! 8)

    Parhaani mukaan oon kyllä pyrkiny myös nostamaan amerikan autojen profiilia pysähtymällä aina suojatien eteen ja auttamalla mummoja auto-ongelmien kanssa ja muuta semmosta. Jenkillä kun yleensä se matka on tärkeämpi kuin päämäärä! Tää houriminen alkaa saavuttaa jo melkein runollisia piirteitä :oops:

    Edittinä vielä sen verran, että en noita Volvoja nyt yritä nostaa mitenkään jalustalle, niistä kun vaan puhutaan aina turvallisuuden aatelina. Toki muissakin uusissa autoissa on mietitty se kasaan painuminen äärimmäisen hienosti!
     
  20. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kyllä ne harrasteautot pakkaa aina loppujenlopuksi kulkeutumaan harrastajille vaikka siinä joku tumpelo perillinen sattuisikin olemaan välissä. Tietty kusipäitähän niistäkin suurin osa :D
     

Kerro tästä muillekin!