Kipinä hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Elämää nähnyt Jouko, 11.4.2012.

  1. Talven jälkeen, kävin pikku lenkin ajamassa autolla ja jätin auton pihalle yöksi. Akku oli kiinnitettynä normaalisti.

    Seuraavana aamuna autoa startatessa auto ei käynnisty. Lähempi tutkiminen osoitti ettei tulpille tule kipinää.

    Vaihdoin virranjakajankannen, pyöriän, puolan, resistorin ja tulpanjohdot.

    Kipinää ei näy eikä kuulu. Osaisiko kukaan antaa villejä arvauksia mistä vikaa etsisi?

    Auto on NewYorker 1975. 6,6 V8
     
  2. daimleri

    daimleri Gearhead

    maadotus ok ? :eek:
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Samaa mieltä tuosta, eli nimenomaan se syttyboksin maadoitus sen yhden ruuvin alta kannattaa tarkastaa ekana.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jotenkin sellainen olo että toi sytkäboxi ei tarvii maadoitusta.
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Kyllä kai se mopen orgis kuitenki tarvii?
     
  6. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    kato jakajassa sisällä olevaa magneetti pyörylää jossa sakarat. jos korroosiota siinä tai anturissa, ei käy.. ja kaikki liittimet ja johdot.. koita myös laittaa akulta kaapeli puolalle ja starttaa. jos lähtee käyntiin, vika on virtalukon suunnalla..
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muistanko nyt ihan väärin että Mopen sytkäboksi tarvii maadoituksen?
    Siitä on kyllä aikaa jo kun omakohtaista kokemusta tuosta oli. Jäin siihen uskoon että se kipinä löytyi sen takia kun sen boksin ruostuneen kiinnityksen puhdistin. Uuden boksin olin jo ehtinyt hommata.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo eihän tossa mene yksikään piuha maihin eli tarvii olla kunnolla maissa.
    Muistelin että joissain on 4 piuhaa ja joissain 5 mutta se riippuu etuvastusten määrästä eikä siitä meneekö toisessa piuha maihin.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei piuha, vaan se boksin kuori kiinnitysruuvin maadoittamana.

    Mutta jos se boksin kuori kerran ei tarvi maadoitusta, niin unohtakaa tämä, on muistikuva 20v. takaa.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jäi vaivaamaan, kyllä tuolla inter netissäkin tuosta sytysmodulin maadoituksen tärkeydestä kirjoitetaan, eli kannattaa kyllä ekana varmistaa että sen modulin yhden kiinnitysruuvin alla ei ole maalia tai ruostetta:

    ... First you should mount the box. It needs a good ground connection to work properly so scrape any paint under it and make sure the screws are tight. ...

    http://www.gofastforless.com/ignition/electronic.htm
     
  11. Kiitti kaikille neuvoista ja "henkisestä" tuesta. Auto hörähti tänään sitten käymään.

    Vika oli tosiaan maadoituksissa. Rapsuttelin tuon sytkäboksin ruuvin aluset ja muutkin maa johdot mitä löysin.
     

Kerro tästä muillekin!