Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No ei nyt sentään. Volvonne rekisteriotteessa lienee omapainoksi merkitty n.1500 ja ainakin mun kaksi Capricea on painanut tyhjänä sen 2 tn. Lisäksi on syytä ottaa huomioon että Volvon omamassaan kuuluu kuski ja litkut, Capricen ei. Olisko todellista eroa n.600 kg?
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Oisinko mie jossai horkassa tulkinnu ne laput väärin, minkä takia Volvon omassa massassa on kuskit ja litkut ja Capricen ei? Pitää varmaa käyä joku päivä tuijottamassa uuestaa niitä rekkareita ja ajattaa äiti autonsa kanssa vaikka johonki vaakalle ni ei jää kaivelemaa :lol: Tai siis se auto vaakalle, ei kai se äitin paino ketään kiinnosta...ei kyllä välttämättä sen volvonkaan. :)
     
  3. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    En mä kyllä raaskis luopua mun autoista. Jos mahdollista niin mut haudataan niissä autoissa takapihalle. Siinä olis tyyliä.

    Tämä on nyt kanssa aiheesta poiketen, mutta... Miksi helvetissä musta on tullut joku saatanan silmätikku jälleen kerran nyt kun on jenkkiauto alla? Tuntuu, että joka helvetin pelle haluaa kommentoida negatiivisesti kaikkia mun tekemisiä ja jostain syystä se on aina silloin kun olen autoni vieressä. Ja kaikki on sennäköisiä kun ne oikeasti olis valmis kuolemaan vain siksi, että saa asiansa sanottua. Tänään meinasin leipoa yhtä vatipäätä lättyyn, koska en jaksa enää. Onneks tajus häippästä sen fillarinsa kanssa. Eilen olin tupakalla erään kiinteistön vieressa kaveria odottamassa ja nojasin autooni. Ensimmäistä kertaa joku tulee tupakoinnista valittamaan. Sanon vaan, että joo selvä selvä ja menen tähän tupakkapaikalle. Tänään olen autoni vieressä "tupakkapaikalla" niin taas valitusta. Nyt hiillyin ja se pölöpää homppeli polkas nopeasti fillarinsa kanssa pois paikalta.

    Eipä ole koskaan ennen tullut mitään sanomista kun olen ns. "normi"autojen kanssa liikkunut. Oli se sitten Opel, VW ja sedan, farkku tai paku. Nyt tullaan heti paukuttamaan päätä. Ja nimenomaan erittäin hyökkäävällä itsevarmalla asenteella, joka meikässä ainakin herättää aikamoisia vastatunteita ja nopeasti. En nyt toki suutu, jos noin 70 vuotias rouva tulee sanomaan "Anteeksi nuorimies, mutta voistko..." mutta kun joku pari kolmekymppinen miespuolinen pelle tulee naaman eteen ja alottaa tyyliin "HEI KLOPPI! JUTTU ON NYT NÄIN ETTÄ..." niin tekis mieli saman tien survoa saapasta tollasen pellen leipäläpeen. Mun ainoa rakas harrastus, josta jaksan olla kiinnostunut niin eikö heti joku tule pilaamaan tämänkin hauskan. :mad:
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Älä toki ota niin vakavasti, ainahan näitä kommentoijia riittää. Totta kai vanhemmalla tai muuten massasta poikkeavalla ajava herättää ties mitä tunteita, niihin kannattaa vaan suhtautua neutraalisti ja iloisesti 8)
    1 jenkkipaskalotjansa vieressä röökäävä ja hiiltyvä = kaikki muutkin samanlaisia.
     
  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Itellä ainakaan tulis mieleenkään mennä jollekki tuntemattomalle kaverille aukoo heti aamusta päätä... Sen verran itsesuojeluvaisto pelaa. :lol:
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...ettet vaan olis avautunnut jollekkin "tuninkipellelle"...
     
  7. 660

    660 1st gear

    valmis pussihousu, näitä harrastuksen jarruja on jo iha tarpeeks kun annetaan osien maatua takapihalla vuosikymmenet eikä olla valmiita luopuun mistään ja itketään verta jos niistä joskus joutuu luopuun. kun yrittää ostaa haljennutta kutosen pakosarjaa ni hinta on ainakin sen tonnin jos ei enemmänkin... :mad: sitten kun kuolema korjaa pussihousun niin joskus hyvät aihiot on jo täysin mätiä arvottomia ruostemöykkyjä joilla ei ole enää mitään arvoa...
     
  8. Tähän on hyvä ratkaisu. Kun näyttää riittävän rumalta toisen ihmisen verkkokalvoilla ja nojailee oikeasti rujon näköiseen linttafarmariin; kukaan ei tule sanoman mitän. roplem kaput, normal katastrof. :rotfl: Kyllä siinä sit taas jaahastellaa sen jälkee muiden oikeitten ja normaalien ihmisen kans miten se rakkari on taas haissu pahalta ja ollu olemassa. :soosoo:
    Tosin itsehän oon aamutuimaan, juuri heränneenä mitä riemastuttavammalla tuulella, että ymmärrän tämän hiiltymyksen. :)
     
  9. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    No itseasiassa en muuten ole. Kyllähän noita näkee täällä tosi paljon, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta mennä face to face jollekkin tuntemattomalle kommentoimaan hänen autoaan tai harrastustaan. Kyllähän sitä kavereiden kesken puhutaan vaikka mistä ja netissä olen kommentoinut asiaa, mutta oikeassa elämässä en voisi kuvitella itseäni menemään sanomaan oikeastaan kenellekkään mitään. Ei ole koskaan minua haitanneet naapureiden bileet, melut, möykkäävät nuorisolaumat, tuninki"harrastajat" (karvanoppacorolla jossa motonetin alumiininen takaspoileri ja itsetehty koristeilmanotto aukko ja 5000€ bassot 100€ autossa) tai eläkeläistenkyyläämiset niin paljon, että olisin koskaan joutunut menemään jollekkin kasvotusten valittamaan asiasta. Edes silloin kun en polttanut niin ei haitannut vaikka naapuri poltti sisällä ja joskus tuli vähän röökinkatkua kämppään. Muut vieraat jaksoivat valittaa siitä, mutta itseä ei haitannut. Olin silloinkin tottunut tupakoiviin ihmisiin ja moni tuttu sitä harrasti.

    Piti joku autoaankin mun parkkipaikalla 28 päivää vaikka oli sovittu isännöitsijän ja kiinteistöhuollon kanssa, että saan sen oman pihan paikan käyttöön 1.1. Ennen sitä joutusin pitämään autoani naapuritaloyhtiön pihalla ahtaammassa paikkaa, koska ei ollut paikkoja oman taloyhtiön pihalla. No isännöitsijä kertoi sitten, että se Opel kuski ei maksa heille edes autopaikasta ja se on mun paikalla. Annoin niiden selvittää asiaa. Loppujen lopuksi 26.1 se auto häippäs. Sitten olikin toinen auto mun paikalla. Kävin kirjoittamassa lapun "Hei, olette jättäneet epähuomiossa autonne maksetulle varatulle paikalle" ja sekin häippäs viimein siitä 29.1 sainkin sitten vapaan paikan. Aika rauhallisesti mä otan nää asiat verrattuna esim. joihinkin mun kavereihin. Ykski kaveri sai aikamoisen kohtauksen kun se yllätti sen autopaikalla pitäneen kuskin itseteosta kiinni. Ei se kuski kauheesti saanu suunvuoroa siinä... Käskihän se munkin ryhtyä vähän kovempiin otteisiin, mutta mulla oli toinen paikka vaikka paskempi olikin. En mä jaksa ketää väijyä jossain ikkunassa ja muutenkin. Ite en puutu toisten asioihin niin vois muutkin vittu jättää mut rauhaan? Netissä on iha sama mitä sanoo ja kenelle sanoo. En minäkään täällä nyt aina niin tosissani näitä kommentteja lauo tai hiilly jossain näyttöpäätteen ääressä.

    Mikä ihmeen pussihousu? :lol: Intissä oli 62 päällä ja ne oli aika pussit, mutta mihin tässä viitataan? Ja tässä meni nyt pari asiaa päin vittua kato kun mä selitän. Ensinnäkään ne ei ruostu missään ulkona. Säilyy aika hyvin sisätiloissa käyttökelpoisena. Mitä nyt vois joutua jotain tiivisteitä tai letkuja vaihtelee. Ja kuka helvetti ostaa haljenneen pakosarjan? Ja se mun Aspenin haljennut osa on imusarja, enkä mä sitä myis. Edes tonnilla. Tai kahdella. Sellasen antaisin ilmaseks pois. Lupasinhan mä Capricen 60€ Grantin ratinkin jo yhdelle kaverille täältä Overdrivestä ketä en ole ikinä nähnyt livenä. Ja mitä itse Aspeniin tai Capriceen tulee niin en muuten luopuis lottovoitostakaan niistä autoista uskokoon ken tahtoo. Aspen on mun eka jenkki ja ensirakkaus ja Caprice on luvattu tyttöystävälle. Ne on mulle perheenjäseniä nää autot. Aspenin todellinen arvo tällähetkellä olis varmaan se 800€ ja Capricen 1500-2000€, mutta en mä niitä myis kellekkään. Sama ku mulla on tuolla lasivitriinissä papan taskukello. Mutsi sano, että se on aitoa kultaa ja mummo sano, ettei ole ihan varma. En ole edes tarkistanut asiaa, eikä vois vittu vähempää kiinnostaa. Sillä on A) tunnearvoa B) saatanan hieno. En mä sitäkään myis vaikka olis aitoa kultaa (jota en tosin usko, mutta vaikea sano kun en erota katinkultaa oikeasta). En mä sillä mitään tee, mutta sielläpähän on.

    Voit lukea mun mielipiteen itsestäni sieltä 2012 Kevät & Kesä - threadista. Kai mä oon niin vitun ärsyttävän/tissiposkennäkönen lyllerö, että kaikenmaailman mikki hiiret kuvittelee voivansa aukoa päätä miten tahansa. Pitäis kai alkaa tota massaa siirtää mahasta käsivarsiin, vaihtaa pukeutumistyyliä ja kasvattaa parta :lol: Vituttaa olla babyface! :rotfl:
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Elä ota noin tosissaan naapurit, työkaverit, sukulaiset ja muut jotka ei vaan tajuu. On vaan tän harrastuksen varjopuoli.
    Mitä niille enää tekee niiden vanhemmat eivät olleet aikanaan huolellisia.
     
  11. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Toi on kyllä totta. Vähän liikaa alkaa vaan kasaantumaan näitä vastoinkäymisiä ja ite yrittää olla kesämielellä. Talvessa on se hyvä puoli, että ulkona saa -35C asteessa yleensä olla rauhassa.
     
  12. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos oikeesti vituttaa, että toisella on romua ja itellä ei ole niin kyllä niitä kutosen haljenneita pakosarjoja saa aika helposti vielä kerättyä omiin nurkkiin ilman suurta rahallista panostusta, yhen kieroon slanttiin sopivan itekki kiskasin metalliromuun tossa syksyllä :rotfl:
     
  13. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Kun joskus saan tarpeeksi rahaa, että saan Aspenin kuntoon (Caprice nyt etusijalla) ja jos joudun joskus vaihtamaan siihen pakosarjaa niin voin vaikka vittu ajaa sun luo tuomaan sen pakosarjan ihan ilmaseks.
     
  14. 660

    660 1st gear

    pointti oli se että se romujen mukanaan hautaanvieminen on vaan haitta harrastukselle, kun ei ne varannot tässä maassa hurjat ole niin miks pitää takertua siihen metallinpalaan kynsin ja hampain jos ei itse tarvitse ja toinen voisi elvyttää auton sillä osalla? ei ku pidän tiukasti kii mun romusta enkä luovu vaikka kuin joku tarvis :poff:
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jenkkiauto aiheuttaa tietynlaisissa ihmisissä närää, onko siinä sitten joku viha tullut taustalle vaikka omina nuoruusvuosina tietyissä tapauksissa, vai kade?
    Vai onko syy siinä että ei yksinkertaisesti vaan tykkää?
    Ihan kuin minäkin, en tykkää bemareista, miksi? Ekana syynä on se teiniauton maine&munanjatke, Toiseksi en vaan saa itseäni millään kiinnostumaan niistä, vaikka yrittäisin, Viimeisin syy on se että ulkonäkö ei vaan nappaa.

    Sama pätee joissain tapauksissa jenkkiautoihin joillekkin. Ehkäpä tuollainen tietty "rakkari" status on se syy. Jokainen joka jenkkiauton omistaa on rakkari(missä ei ole mitään järkeä) Siksi viilataan pilkkua aivan turhistakin asioista.

    Jos omistaa solmulle potkitun linttafarkun/muun, ja se vaan näyttää härölle ja haisee pahalle. Puikoista kömpii muutaman suihkukerran skipannut nuori tyyppi armoton krapula naamalla sunnuntaipäivänä, Hänella on melkovarmaan rahat loppu ja kotoa kaapista ei löydy kun makaronipussi ja riisiä, häntä väsyttää ja nahkatakissa on jäänteitä läheisen huoltoaseman kolmioleivästä jonka hän osti edellisenä päivänä. kysykää siinä mielialanpurkutilassa mielummin vaikka "onko paha" ja lopettakaa viilaaminen, kiitos.

    Onneksi, omalla kohdalla ei ole tullut mitään mainittavia tapauksia. Kehuja ne on ollut pääosin kaikki.
     
  16. En minäkään mikään risupartainen jääkaappipakastin ole. Lähinnä lyhyt ja möhömahainen rakkarin reuhake. :rotfl:
    Mut ehkä parhaiten ihmisiä karkottaa päätään rääpimäst tuo lintan ulkonäkö. Tosin tuon lintan edellinen omistaja sai siintä naapuriltaan kommentin, että se pitäisi viedä muualle parkkiin, on kuulemma niin ruma. :poff:
     
  17. Amen to that! Oli loistavasti osuva kuvaus. :rotfl:
     
  18. bblock

    bblock 3rd gear

    Joku prkl on nähnyt minut nuorempana :oops:
     
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ...sama, autona vaan oli pahan hajuinen Datsun, mulle ei edes kukaan hennonnu vittuilla...
     
  20. Maria

    Maria 1st gear

    No se vaan on.
    Kaiken merkkiset autot ärsyttää aina jotakin ihmistä.
    Se on fakta, on saattanut "vihaajan" nuoruudessa moisella autolla tai tyypillä jonka tunsi ja joka omisti sen tyyppisen auton olla negatiivisia juttuja tms.
    Suomalaisten perisynti on kateus.

    Onhan noita.
    Viime keväänä reilu vuosi sitten kun 58:n Kissa tuli meidän pihalle kesäksi, niin ei taatusti ollut viiden kilsan säteellä ihmistä joka sitä kärryä ei olis käynyt tutkimassa.
    Niin ja kun ajoin sen mun pihalle ja se kosla ei liikkunut senttiäkään mihinkään muutamaan päivään, niin tuolta muutaman sadan metrin päästä tuli ensimmäiset valitukset kun koslassa on niin kova ääni.
    Olin siis että wtf. :eek:
    Ja mun silloin 6-vuotias poika sanoi mulle, että tiedätkö miksi ihmiset valittaa siitä ja kun kysyin, että miksi, niin poika sanoi että auton merkin takia.
    Ja sillä pihalla mulla on ollut erilaisia ja näköisiä jenkkejä vaikka muille jakaa, niin ketään ei ole haitannut ikänään mutta Kissa sen sit teki, että haittas.

    Tuosta kun mainitsit, että onko nuoruusvuosina tullut joku viha/kateus, niin meidän lapset on koulutettu/kasvatettu siihen malliin, että ne ei pidä japanilaisia, euroja eikä korelaisia (inc. "korea" chevyt) yhtään minään.
    Niille on kerrottu aina, että ainoa kunnon auto on V8 ja amerikkalainen ja muutama OD:llakin käyvä on auttanut asiassa oikein hyvin.
    Ja on tokaisseet elämän totuuksia epäautojen omistajille (kavereille/tutuille/sukulaisille) ja jopa %jengiläisille niiden "mopoista" jotka luojan kiitos on olleet tuttuja.. koska muuten olis sattunut..
    Kaverin ex-miehen oli pakko ottaa oman auton huollon ajaksi Nissan Juke, niin poika sanoi sille, että kauhee koirankoppi sulla :lol:
    Mutta aika näyttää millä ne isoina ajelee, tällä hetkellä mennään vielä tilanteessa, että kaikki aikoo hankkia jonkun vanhan jenkin (1950-1980) JOS niitä enää on muutaman vuoden päästä ja sittenhän näkee alkaako ne sorsimaan riisikuppien ja muiden kuskeja..
    Ai vähän meni ot:ksi mutta ihan sama..

    Kasvatuksella on aika tärkeä vaikutus lasten suhtautumisessa erilaisuuteen.
     

Kerro tästä muillekin!