Laadukas ja edullinen "vinku"?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Zebe, 28.1.2012.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yks biltsun vinku oli just tuommoinen mistä oli joku sokka kadonnut, suhisi ilman pyörimistä. Tuli kuntoon kun laittoi sokan takaisin.

    Monet kun muistaisivat oikeilla rasvoilla noita paineilma vehkeitä huoltaa, ne toimisivat paljon pitempään.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ingersoll Randin (IR) paineilmakoneita myydään myös merkillä Wurth.

    Kaikkiin koneisiin ei saa laittaa öljyä paineilmaliitännästä tai ei ainakaan mitä tahansa öljyä. Yksi IR/Wurth pyssy puutui öljyämisen seurauksena: moottorin muovilamellit tahmaantui eivätkä enään liikkuneet tarkoituksen mukaisesti ja moottoriin tuli liikaa "ohivuotoja". Tehot palautui koneisto putsaamalla. Öljyissäkin on eroja ja vain paineilmakoneille tarkoitettuja öljyjäkin löytyy. Noissa Wurthin (IR?) pulttipyssyissä oli joku 5-10 vuotta sitten vasarakoneistossa valmistusvirhe. Hajosivat nopeasti. Rikkoutuneen osan vaihtamalla uuteen ja parempaan, ovat toimineet moitteetta kovassa ammattikäytössä jo vuosia.
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kiitos vinkeistä IR pyssyn suhteen, välitin kaverille.
    Meidän ruuvimarketissa myydään paineilmakoneöljyä, mutta joka paikasta tuota ei saa. Sitten olen ostanut ompelukoneöljyä ompelutavikehyllystä Tarjoustalosta. Lienee parafiiniöljyä.

    Yleinen asennehan on, että mikä tahansa öljy on parempi kuin ilman, mutta näin ei taida olla. Voin kuvitella miten siivet liimaantuu, jos wyrthin heikki-heikki-seppoa suihkuttaa..
     
  4. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    bilteman vinku ollut käytössä jo vuosia ja todella hyvin toiminu. aina ennen käyttöä suhautan silikoonispraytä sisään ja hyvin tuntuu voitelevan.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Biltemannin vinku toimi 12v harrastekäytössä kunnes tuli yks lamelli pihalle. Hydyöljyllä tai ATF:llä olen noita paineilmatyökaluja maustanut, matalan viskositettinsä takia. Ohaksia ne on noi sumuvoitelulaitteiden virallisetkin öljyt, Almot sun muut.

    Silikoni pohjaisia tuotteita en käyttäis mihinkään, senverran saanut maalaushommissa niistä vaurioista kärsiä. Ainakaan missään tuollaisessa kohteessa jossa paineilmalla levitetään se "paholaisen keksintö" ilmaan :x
     
  6. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen käyttänyt Yamaa myös. Kansihommissa on se pitkävartinen malli ihan ehdoton, sillä saa tehtyä kunnolla syvemmältäkin ja kunnon otteen ja hyvän tasapainon ansiosta se pitkä malli on hyvin hallittavissa.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tässä on lueteltu paljon hiomakoneita, mutta missäs tulee mukana se 1/4" istukka? 6 millinen kun ei käy.
     
  9. theloial

    theloial 1st gear

    Moottoriöljyä jos käyttää pitkään niin lamellit tahmautuu. Laadukas ilmaöljy kestää ja sitäkin kuluu niin vähän, purkki kestää vuosia. Kun vain säätää oikein. Käytän Teboil Pneumo 22:sta.
     
  10. tcgsxr

    tcgsxr 1st gear




    Mä ostin tosa pari vuotta sitten makitan 900w "pirran" ihan helvetin hyvä!!!
    Vaikka aina oon inhonnu makitoja (johtuu niistä -90 luvun alun pitkä akkuisista porakoneista ne oli täysi paskoja!!)
    mut kuitenkin toi oli positiivinen yllätys . Järkevän painoinen järkevä kiihdytys ja kierrosten pito + vielä inertia kytkin mikä pysäyttää
    koneen HETI kiinni juuttumisessa tai värinässä !!! Myyjä sai
    myytyä kun sanoin että koitan sitä 5min. ja tuon takas jos ei toimi (mun käytössä)
    :soosoo:
    Enään en oo paine ilma vehkeillä "pelleilly" muuta kun ahtaissa paikoissa
    hintaa oli silloin joku 220€ tinkattuna :eek:
    kone tais olla: Makita GDO900 tai jsp..
     

Kerro tästä muillekin!