Suomen Internationalit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Remu63, 13.3.2012.

  1. Remu63

    Remu63 1st gear

  2. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tämmösestä se perä kait on? Rassaako näitä kukaan?

    [​IMG]
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tämähän nyt ei ole otsikon mukainen kommentti mutta pistetäänpä silti tänne...

    Nimittäin aikalailla yllätyin kun tänään ajelin töihin ja aamutuimaan vastaan huristeli kotinurkilla hieman kälyinen keltainen Scout. En nimittäin muista sitä yksilöä nähneenikään.
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Vihdissä - Moksin tien varrella - maatuu 30/40-lukusen Intikan hytti. Joskus kävin (luvan kanssa) rapsimassa siitä sen "International"-tekstin. Se oli pellistä prässätty ja maalattu tekstikyltti, eikä mitään sinkkivaluhuttua. =)
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kävin romiksella eilen, pahaa teki nähdä 50-luvun pikuppi suht ruosteeton ja kaikella tekniikalla matkalla paaliin, juuri nyt esillä purkuautona. Oli myös 60 (-70) luvun pikup 8-tekniikalla, sama juttu. Useita on jo mennyt viimesen vuoden-parin aikana. Näin kanadassa.
    Jos vastaatte tunnin sisään niin voin jonkun nippelin tahi osan ottaa ja laittaa tulemaan.
     
  7. Remu63

    Remu63 1st gear

    Enpä kerinnyt tunnin sisään vastaileen :( No onneksi ei pahempia puutteitakaan.Kiitokset kuitenkin!
     
  8. Remu63

    Remu63 1st gear

    Yksi keltainen Scoutti seisoi muutama vuosi sitten joka arkipäivä Sundsvallin keskustassa.Oli ilmeisesti ihan ympärivuotinen käyttöpeli koska parin vuoden ajan oli aina arkisin siinä.Eipä tullut kuvattua :(
     
  9. Meikä mandoliinilla on ´49 KB-2. En tii-ä kuuluuko tää aiheeseen kun toi taitaa olla jo niillä rajoilla onko kuorma-auto vaiko ei..
     
  10. Remu63

    Remu63 1st gear

    Eipä ole rajattu mitenkään(jos pysytään autoissa)ja eikös pääosa Natikoista ole enempi tai vähempi kuorma-autoja riippumatta mitä täkäläisessä otteessa lukee :D Onkos KB:sta kuvaa?
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    JEA! Jotenkin Natikoita -varsinkin vanhempia - tuntuu olevan niiin harvassa, et eiköhän ne kaikki tähän viestiketjuun mahu. 8)
     
  12. Koitan pikapuoliin pistää kuvan siitä tänne,laitan sellaisen kuvan jona se mulle tuli. Myöhemmin sitten auto nyky-asussa kuvia.

    Tarvii harjotella ekaks tota kuvien laittoa nettiin,kun tarvis tonne latolöytö osaltollekkin laittaa kuvia.

    Pälkäneeltä löytyy myös toinen natikka johon juuri tein peltityöt.
    Eli ´80 4x4 Scout japanin pojan diesel-koneella. Ilmeisesti ihan tehtaalta lähtösin jo Nissanin kone. Laitan siitäkin kuvatuksen jos kaveri antaa luvan.

    Ja olikahan niin että... saatan muistaa väärin että Kangasalan Mobiliassa ois tälläkin?? hetkellä n.47-49´ KB-2 hinaus-auto näytillä. Tarvinee käydä tarkistamassa tilanne etten puhu huttua.
     
  13. Sen verran off-topiccia etä tuon oman kikottimen hankin amerikan poijjaalta, ihan vain "erikoisuuden"-tavoittelua hakien ja pidän hytin muodoista. Ettei kaikilla ois aina niitä samoja merkkejä.. Omastani on muotoutumassa jotain rat rod-henkistä.

    Tiedot mistä Green Diamont moottoriin löytyis osasia ois todella tervetulleita.
     
  14. Remu63

    Remu63 1st gear

    Taitaa olla ex-Rosqvistin,nykyisin Falckin hinuri sitten näytillä.Hienoa että tuo ainoa maahantuotu Diesel Scout jatkaa vielä elämäänsä :D
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eilen ajoi Veikkolassa komia punainen rättikatto Natikka edellä, kuka tunnustaa omakseen, HIENO :rotfl:

    Tuli sen kierrätys huonekalupuljun pihasta ja kääntyi sitten rivari?alueelle oikealle vähän myöhemmin. 8)
     
  16. Siis ei kai tuo kaverin Diesel 80´Scout ole ainoa suomessa? Ehkä sekoitat johonkin toiseen. Tämä laite ei ole tullut alunperin suomeen vaan noudettu ruotsista n. 3 vuotta sitten.

    Eikö noita diesel Scoutteja tullut joskus suomeen johonkin metsähallinnon tms. käyttöön useampikin? saatan olla väärässäkin. Taisivat olla ns.lyhyttä mallia toisin kuin tuo kaverin on taasen pitkä.
     
  17. kepol10

    kepol10 Gearhead

    Intikan osat Suomessa on täällä

    www.oldcarsworld.com
    Tämä on US-Partsin loppuvarasto Intikoihin
     
  18. Remu63

    Remu63 1st gear

    Mun tietojen mukaan Diesel Scouteja olisi tullut vaan yksi vuonna -79.
    Joten eri auto joka tapauksessa joka taas hyvä asia koska sitten noita on
    ainakin kaksi suomessa :D
     
  19. Tässä yritys linkittää kuvia:
    http://kuvablogi.com/blog/38520/

    Urpona onnistuin poistaan osan kuvistani, *ttu ei oo tää datailu mun hommaa. Koitan nyt jostain kaivaa parempia kuvia tosta Scout-rojektista ja toivottavasti kamerasta tai siirrettävästä kovosta löytyy oman natikan kuvat. Rupee ottaan pattiin jos nyt onnistuin deletoimaan kuvani.

    Annan ääneni : paperi ja dia-kuvat takas. Olen urpo.
    No ehkä tää tästä järjestyy kun otan atk-tukihenkilööni yhteyttä

    Siinä kuvassa missä on punasta pohjamaalia niin on tilanne mistä aloitin.

    Ps. Ruottin poika pistäny tosi komeet penkit tohon vehkeeseen...
     
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

Kerro tästä muillekin!