katalysaattori yli 5 litraseen..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jus57, 25.11.2011.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Mistäs tämmösen vehkeen sais edullisimmin , sais vielä olla uusikin tai tajuttoman vähän käytetty :rotfl:
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Biltemasta 79 euroo kipale. Yks molempiin putkiin...
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Joo kävipä sama mielessä kun eivät myy kuin 4litrasiin asti.
    Mitenhän toimis nuo kaksi rinnakkain?? :argue:
    Ja sithän vois koneenkin stroukata kun katit riittäis 8 litraan :rotfl:
     
  4. Riemukupla

    Riemukupla 3rd gear

    Uspartsista ostin 305 vanduraan joku aika sitten.yleismalli 2,5" rööriin 89 ekee muistaakseni
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kaksi rinnakkain? Jos on viislitrainen kone, niin oletin että se on V-motti, jolloin putkia useimmiten on pari kappaletta ainakin jonkin matkaa.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vois kuvitella että se 4 litran suositus on tarkoitettu moottoreille mitkä kiertää korkealle, jos se 5 litrainen ei kierrä kovinkaan paljon niin sinne vain, jos vaan tulo ja lähtömuhvit passaa.
     
  7. jus57

    jus57 Gearhead

    Joo kyseessä on perinteinen v-8 ainoastaan pakoputkiston suunnittelu on kaudelta kivi ja miekka.(Jeep) eli pakosarjojen jälkeinen yhdysputki menee jo melkein öljypohjan alta ja yhdistyy yhdeksi putkeksi jonka jälkeen katti on.
    Eikä millään kehtaisi sieltä asti tehdä putkia uusiksi,tosin katilta taaksepäin ne menee jo kahtena et jos sittenkiin.Pikkuhomma :odroll:
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Katit menee virtauksen ja läpäsykyvyn mukaan, ei niinkään moottorikoon mukaan.

    Yhteen viri v6 turboon löytyi saksan ebaytä...
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    Kyllä ne noissa matalavirittteisissä kestää... kokeiltu on :D
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ookoo. Mulla oli käyttökikottimessa tuplakatit, jotka suli umpeen tuossa taannoin kun puola antautui moottoritiellä ja motti työnsi kuumat katit täyteen bensaa. Bilhelveten halpiskatit toimi kyllä hyvin tilalla, eikä kettuillut ajotietsikka, eikä katsastusmieskään. :) En tiedä sitten, että kuinka paljon yksi tuommoinen mahtaisi ahdistaa. Ei noi kyllä kovin suuria kooltaan ole, että jos yhdellä olisi pitänyt pärjää, niin olisin varmaan etsinyt jostain isomman.
    Vaikea ainakaan kuvitella, että valmistaja olisi alunperin laittanut taalaakaan ylimääräistä tuohon osoitteeseen, ja kun orkkiksetkin olivat isommat pinta-alaltaan, niin vähän noitakin funtsin että näinköhän riittää. Mutta hyvin tuntui ainakin kahdella pelaavan. 5.7 letukan motti kyseessä.
     
  11. fisu

    fisu Gearhead

  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Rinnakkain voi hyvin laittaa, esim. 3-gen f-bodyssä sellaiset on rinnakkain alunperin tietyissä malleissa, siis siinä yhteisessä putken alkupään osassa.
     
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Kysytääs tässä että mikä ero on tarvike kateilla joita myydään vaikka mätänetissä ja biltemas. Toisissa on et, ei sovi OBD2 malleihin ja hiukka kalliimmissa on että käy, mikä ero näissä on.
    Meinasin et jos vaniin laittais tuplaputket kun jossain vaiheessa pitää kuitenkin jotain niille tehdä. Nyt siis tulee yhden katin läpi.
    Ja miten noi lambdat kun omas on nyt yks katin jälkeen ja kaks ennen,ja muutoksen jälkeen kattien jälkeen ei saa kun toiseen putkeen haistelijan kiinni. Meneekö sekaisin vai toimiiko. Fiksuin tietysti laittaa orkkis putki...mut :-?
    Onko kukaan muutellu putkia. Vm oli 96 eli jotain tulppaa sinne pitää virittää.
     
  14. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Eikö kukaan ole harrastanut pakoputkiviritystä :lol:
     
  15. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Ei se oikein parhaalla mahdollisella tavalla noin toimi.
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    Mä en näe mitään estettä, etteikö moottorinohjaus, katit ja lambdat toimisi samoin kuin ennenkin. Kunhan ei mahtumissyistä katteja joudu laittamaan huomattavasti kauemmas pakosarjalta kuin orkkis oli.
    Etulambda/t on moottorin seossäätöön, taempi/taemmat vain kontrolloi, toimiiko katti siinä lambdojen välissä. Jos katti ei toimi tehtaalla asetettujen raja-arvojen puitteissa, syttyy vikavalo ja vastaava vikakoodi on luettavissa OBDII-liittimestä.
     
  17. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    No mikä on syy ?
    Onhan 5,7 l koneen peräs tupla putket ja 2 kattia. Ainoa mikä kiinnostaa on erot tarvike kateis ilmoitus, ei sovellu OBD2 malliin. Vai puuttuuko niistä taka lambdan paikka.
    Ajarrwlin et tääl olis joku joka vaikka myy noita kikkareita. Täytyy näköjään turvautua vanhan aikaiseen, soittaa ja kysyä.
     
  18. Aako

    Aako 1st gear

    Ainahan sinne putkeen voi hitsata katin taakse mutterin, nini on kierre sille lambdalle...
     
  19. WSE

    WSE 1st gear

    Toisesta puuttuu E hyväksyntä ja toisella se on. Ei merkitystä, ei katsastusmies ole koskaan katsonut onko hyväksyntöjä vai ei jos päästöt ovat kohdallaan. Kaikilla halvimmillakin on aina mennyt läpi mittausista jos kone muuten säädöissä.
     
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Ok. Täytyy kokeilla
     

Kerro tästä muillekin!