Jenkki versus muut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 3.6.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laitoin nyt pirruuttani uuden ketjun.

    Olen tällainen noin 194cm pitkä miehen pätkä ja
    ajelen E30-korisella bemarilla, eli taitaa olla se suosituin. Lähinnä vaan ärsyttää, kun sinne menokin tuntuu niin vaikealta, täytyy melkein vääntäytyä sinne ratin taakse.

    Onkos näissä fullsize-jenkeissä, stationwagoneissa ynnä muissa väljemmät tilat, eli autoon astuminen ja sieltä poistuminen on suht vaivatonta myös hieman pidemmälle miehelle??
     
  2. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Tarviiko edes kysyä bemariin verrattaessa?
    Takuuvarmaa on, ettei ahdasta ole ainakaan farkussa.

    _________________
    http://stwclubfinland.cjb.net

    Chevrolet Caprice Classic STW

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HenkkaS77 2004-06-03 21:02 ]</font>
     
  3. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Itse oon 193cm ja ainakin LeSabreen mahduin hienosti, ei mitään ongelmia :smile:
     
  4. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    187/100kg, tunnen itseni pieneksi stw:n ratin takana.
     
  5. Badabum

    Badabum 1st gear

    Olen 195 cm pitkä, mutta en mikään kukkakeppi kumminkaan, joten sattuneesta syystä kaikki itse ostamani autot käyttö- harrastepelit ovat olleet jenkkejä :grin: ...käyttöautona on nyt ponchon trans sport (V6:lla tietenkin) ja ei tarvitse vetää penkin säätöjä tappiin että mahtuu istumaan edes jotenkin.

    Oottekos muuten kokeilleet ajella fiuden tai citikoiden pakuilla? On meinaan h..vetin :evil: hauskaa kun polvi heitää jatkuvasti vaihteen pois päältä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Badabum 2004-06-03 23:15 ]</font>
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    196 ja ainoa auto jolla ei ole pystynyt ajamaan oli susuki carry vai mikälie. Polvet otti kojelautaan penkin taka-asennossakin :smile:

    Tavaravespaankin mahtuu ihan hienosti mutta se onkin tyylikästä kyytiä.

    Pahin paikka pitkälle ihmiselle on eurokinnerin takapenkki. Ei vaan mahdu jalat eikä pää :grin:

    Ai niin juuu Warreen kun vaihdoin etupenkit niin kiinnitin kuskinpenkin niin että sen sai säädettyä itsellenikin liian taakse, eli säätövara riittävä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: pas2 2004-06-04 06:55 ]</font>
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    pitkäkin kuski mahtuu piilofarkkuun(foortiin ja geeämmään) helposti-KUNHAN siinä on tilttiratti. eli ratin voi kääntää vivusta "rekkamiesasentoon".
    Jos tilttirattia ei ole, joutuu hieman taipumaan. Mutta senkin kanssa elää.

    käy ottamassa tyypit, kaikillahan noita on. jos ei muuten niin raatoina pihassa...
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä jäin joskus autokaupassa jumiin 944 porscheen ratin ja keskikonsolin väliin. Penkki oli taka-asennossa ja ratti ylä-asennossa ja jalka jotenkin killissä polkimen, keskikonsolin ja ratin välissä. Myyjä vähän katto, oli pitempi kun mä, ja sano mahtuvansa sinne ihan hyvin. :smile:

    Mulla on ilmeisesti pitkät koivet sitten.
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mä oon muutaman kerran kokenut maanpäällisen helvetin, jäin mm. kerran myös jumiin takapenkille johonkin passat-farmariin, en pystynyt kääntämään jalkoja koska ne ottivat kiinni kuskin istuimeen, siinä sitä sitten sai taistella. Toinen kerta oli kun kolme normaalin kokoista ukkoa istu vulvan takapenkillä, polvet ristissä, olkapäät vinoittain ja niskat kalleellan 45km.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaa a, no miten selitätte sen kun tossa pari vuotta takaperin olin 177cm pitkä ja farkku custom cruiserin etupenkki tuntui jotenki ahtaalta takapenkistä puhumattakaan??
    Voisin väittää että e30 bmw etupenkki on samaa tasoa.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuinkas pitkä nykyään olet, jos olit silloin vielä kasvuiässä, niin se saattoi olla kasvavan kaverin epävarmuutta raajoistaan.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tietysti jos perse on 208cm leveä niin kaikki autot käy ahtaiksi.Ei auta vaikka olisi vain 150cm sulka päässä.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei siinä paljon matemaatikon kykyjä tarvitse että tajuaa kumpi on tilavampi,2 metriä leveä ja 5,5 metrinen auto vai joku 1,7 metriä leveä kutakuinkin 4 metrinen auto.
     
  14. Coolaid

    Coolaid 1st gear

    Corvair vanissa pää ottaa kattoon ja ei tahdo nähdä etuklasista ulos kun katto on edessä.

    193 senttisenä olo olds custom cruiserin ratin takana on kuin pikkupojalla, eli farkkuihin ainakin mahtuu kivasti ja autoon kulku on vaivatonta jos on sohvapenkki.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos vain hyvistä viesteistä. :smile:
    Sain taas lisää hyviä syitä jenkin hankkimiseen.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    >Sain taas lisää hyviä syitä jenkin hankkimiseen.

    Niin, ettei tarvi soittaa palokuntaa hätiin ja leikkaamaan auton kattoa auki, kun on sulloutunut jumiin sinne. Vanhoissa Volvoissakin on pitkäkoipisella edessä hyvät tilat.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aspen on ainakin ulkomittoihin nähden ahdas jopa minunlaiselleni pätkälle
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    198cm ja hyvin taipuu Buickkiin kun on katto alhaalla. Selkäinvalidi olen ja bemareihin vääntäytyminen on tuskaa..
     

Kerro tästä muillekin!