C4:n öljynjäähdytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Capri26i, 3.6.2004.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Niin että mihin väliin se jäähdytin asennetaan? Lootan kyljessä kulkee toisella puolella semmonen noin arviolta 8-10mm paksu metalliputki, sen väliinkö se olis tarkotus asentaa? Siis putki katki ja jatkoa jäähdyttimelle ja jäähdyttimeltä takasin laatikolle? vai?
     
  2. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Niitä putkia on kaksi kappaletta, toinen sisään ja toinen ulos. Käytä konetta lämpimäksi ja tunnustele kumpi putki lämpiää ensin niin se on ulostulo. Sitten putket poikki sopivasta kohtaa ja letkua riittävästi ja sitten vedät ne jäähdyttimelle. Jäähdytin luonnollisesti keulalla maskin takana. Tuplaklemmarit letkujen kiinnitykseen. Näin tein omaan autoon jossa C4-loota...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JiiTee 2004-06-03 21:41 ]</font>
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Tossa on syylärissä se jäähdytin. Mut pitänee tutkia niitä putkia ja vedellä letkuja /putkia sitten.
     
  4. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Niinhän se on mutta tein omaani erillisen kierron koska se syylärin oma on aika onnneton.
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Ettei se vaan olis C3 jos siinä menee putki kyljessä? Jäähdyttimen lähtö ja tulo olis sitten sen putken etupään tienoilla.
     
  6. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Juu, C3-lootassa tais olla just sellanen putki kyljessä. Muistuu taas mieleen mutta siitä on jo aikaa kun viimeks on rassannut C3:sta.
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Voihan sen alkuperäisen kierron säilyttää ja laittaa sen uuden extracoolerin siihen alkup. jäähdyttimen paluuletkuun /putkeen. Noin se neuvotaan tekemään, jotta saadaan paras jäähdytysteho, silloin riittää pienikin extracooleri.

    Jos talveksi (? tuskin ajat talvella?) haluaa vähemmän jäähdytystä, laita extracooleri tuloputkeen ennen auton omaa jäähdytintä.

    Mutta joka tapuksessa, extracooleri rules!
     
  8. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Mulla on ollut uudempi ja vanhempi C4 loota ja kyllä molemmissa oli apukuljettajan puolella omat putkilähdöt kuulerille.

    toinen on servon yläpuolella ja taaempi on samalla korkeudella lähes hännän juuressa
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Kyllä laatikko on C4-laatikko, 26-rihlaisella akselillakin vielä. Klikkaa linkkiä niin näet kuvan ko. putkesta.

    http://www.suomencaprit.com/luhtamaki/k ... 130600.JPG

    Kuva on siis vänkärin puoleisesta kupeesta.

    Onhan se lisäkuuleri hyvä, mutta ensin pitää saada toi syylärimalli käyttöön että pystyy siihen mitään lisäämään :smile:

    Joku kyseli talviajosta, käyttöautoon toi on tulossa eli myös talviajoa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eurokinnereitten automaateissa on ihan normaalia ettei ole ö:n jäähdytystä "viisaat" inssit on sen laskennu kait?? Mutta se ulkoinen putki on sen takia että loota voidellaan sitä kautta.

    Kun pistät jäähdyttimen niin siitä etummaisesta tulee öölit ulos! vaikkei sillä ole paljon merkitystä mitenpäin ne laittaa.
     
  11. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Jepulis, kiitosta vastanneille.
     

Kerro tästä muillekin!