Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. pjtk

    pjtk Gearhead

  2. haapis41

    haapis41 3rd gear

    Voisko joku neuvoa ,paljon ostaa/ menee 07 diesel ramiin moottoriin öljyä ja mitä kannattaa laitella.
    Auto on 2WD, olen jäännyt pari kertaakiinni ja pyörinyt vai toinen pyörä ...perä on 10,5"/3.73 välitys mutta mistä saisi tietää onko lukkoa.
    Onko jotain koodia jolla sen näkisi ja onko vaikea löytää lukkoa käykö esim. vahemista malleista dana 70
     
  3. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Eli luultavasti sulla on 6.7 cumminssi kone jolloin öljytilavuus on 12q eli 11.40 litraa noin tarkalleen. Oman öljyn valinta taas on ihan makuasia riippuen haluuko sen ostaa biltemasta vai jostain raskaan kaluston kaupasta. Ja tää tulee ihan vaan veikkauksena, mutta vois kuvitella että siinäkin on torsen-tyyppinen lukko joka pitää sillo ku pyörä alkaa sutia vauhdissa mutta kiinni jäädessä ei niinkään.
     
  4. seppä

    seppä 1st gear

    Moron
    Tulee kohtuu harvoin ehdittyä palstaa lueskella enkä heti löytänyt eli onko jollain kokemusta katsastussetien suhtautumisesta "Tunereiden" käytöstä nopeudenrajoittimena. Olen kuullut huhua että etelämmässä olisi kelvannut. Itselle pitäis olla tulossa SCT xtreme http://www.sctflash.com/products.php?PID=10 ja uskon että silläkin nopeuden pystyy rajoittaan suoraan tai ainakin jos saa valmistajalta tms ohjelman pätkän laitteeseen. Kokemuksia tai arvailuja?

    Josko joskus sais auton käyttöönkin eikä vaan tallin koristeena lojuis
     
  5. mätkä

    mätkä Gearhead

    Meilläpäin tästä on sellaista kokemusta, että siitä puuttuu E-merkintä niin siitä ei kukaan kirjoita asennustodistusta. :poff: En tiedä miten olisi tänä päivänä, kun tuota E-juttua ei tarvi aivan jokapaikassa enää olla. Tuohan on periaatteessa auton käyttäjän "helppo" deaktivoida mutta eiköhän kaikkiin purkkeihin aina joltain löydy ohitus jos niin haluaa tehdä. Ja tuossa säästyisi siltä, kun noissa rajottimissa on vikoja ollut, ettei tarvi ainakaan sen takia sitten ihmetellä tien poskes ku kaasu ei toimi.
     
  6. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Tässä on alkanut miettimään lisämittareita omaan vessaan.
    Tommosta oon suunnitellut
    Mittarit A-pilariin

    Ahtopaine ja pakolämmöt tulee ainakin.
    Mutta mitäs kannattas laittaa kolmanneksi? Laatikon lämpöjä en laita, kun on herännyt ajatus että vaihdan ton vakion mehulinkgon pois tuolta ja laitan NV4500 tilalle. Manuaski ei taida kaivata lämpömittaria.
    Helvetti ku oli niin hoppu saada rämi alle kun ton ostin. Silloin jo kyti ajatus manuaalista. Mutta ku puoltoista vuotta sitten tarvin nelikkolavurin niin tuli otettua automaatti.

    Samalla kun ajatus manuaalista on alkanut kypsyyn niin on herännyt idea laittaa pakokaasujarru kans. Mihis väliin se tulee, ennen turboa vai jälkeen?
    Mitään todellista hyötyä siitä tuskin itelle saa mutta saispahan sanoa että on sellanen.

    Ja nyt kun kyselyikä iski niin kysytääs vielä. Kumpaan kohtaan kannattaa laittaa pakolämpöjen anturi? Ennen vai jälkeen turbon. Tuntus itestä että ennen näyttäs koneen kannalta tarkemmin kuin jälkeen. Onkos noissa kuinka iso heitto lämmöissä. Vai pistääkö molemmin puolin... Siitä tuskin nyt saa suurta etua.
     
  7. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    No laita se laatikkoöljymittari ja korjaa se laatikko... Manuaalihaaveet jää kun ajaa toimivalla automaatilla! 8) Ja se pakolämpöanturi tulee ennen turpoa ja jarru jälkeen...
     
  8. villeri

    villeri 2nd gear

    päivääkää en oo katunu swappia......
     
  9. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Noissa vanhemmissa ei vissiin oo ollu oikeen ongelmaa polttoaineen paineen kanssa, mutta jos et mitään muuta mittaria keksi niin laita polttoaineen painemittari. :D
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

    Mulla oli 6-7 tonnin DTT billettiaski omassani ja en tykänny miten noi automaatit toimii tossa moottorissa. Kaasu pohjassa lukko päällä kiistattomasti paremmin pelittää kuin manuaali mutta eipä se ajo aina sitä ole.

    Kyllä se on tyypistä kiinni, jos tuntuu että manuaali tuntus kivalta niin se varmasti kivempi onkin ja päinvastoin...
     
  11. captainpera

    captainpera 2nd gear

    tomaatti

    Viritetyn koneen ja vakioautomaatin yhdistelmä on paljon mielenkiintoisempi ja jännempi omistaa/ajella. :wink:
     
  12. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Toi polttoaineen paine olis kyllä yks minkä vois laittaa. Vaihtaa sitten jos kaipaa jonkin muun siihen.

    Turbiinin oon ehtinyt jo vaihtaan parempaan versioon, tosin suomitekele kuiten. Ei kuitenkaan uskalla nyt pahemmin antaa monoa kun itse loota on vakio, pakko pitää romu liikenteessä kun ei ole itellä muita autoja.

    Kyllä tämä aika varma suunta tulee olemaan että manuaski tilalle. Ei kai sitä pahemmin joudu hämmentään kaupungissa kun vääntöä näissä padoissa on kuiten kivasti. Ja virittämisen kannalta taitaa manuaali olla parempi, toki siinäkin on heikoit paikkansa...
    Tomaattiin saa kuiten panostaa ton Erskan sanoman n.6K€, jos haluaa virittää enemmän. Ja olihan Rötkön pulkalla kiva polkasta kun vaihteet vaihtu hyvin ja laatikko piti.
    Mutta silti että saa ite kepittää... Ja onhan tuota raskaan kaluston kopissa tullut ennenkin hämmennettyä keppiä enemmänkin.

    Kyllä laatikon valinta on fiilis pohjanen juttu. Ja itellehän tätä autoa rakennetaan eikä muille.
     
  13. Rämppäri

    Rämppäri 1st gear

    Re: vaihdelaatikon öljyt

    ???
    :mad:
     
  14. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Re: vaihdelaatikon öljyt

    Ainakin 94-02 menee korjausoppaan mukaan arviolta:

    Normaali tyhjennyksessä 4 quarts
    "kuivatyhjennyksessä"(dry fill) 9-16.5 quarts (riippuen mallista ja varusteista)

    Ja varmaksi en osaa sanoa, mutta vahva veikkaus olisi, että jakoaskilla on omat öljynsä.
     
  15. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mulle ei auto ole ihan pakollinen, niin olen tota omaa yrittänyt polkea ku vierasta sikaa.. mutta ei. ei luista laatikko ja lukkokin pitää. sutii kuivalla asfaltilla kaasusta ja ahtoa on 52psi. vakiolaatikolla? en mä ainakaan ennen sitä vaihda kun oikeesti alkaa luistaa tms..
     
  16. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Re: vaihdelaatikon öljyt

    Tällainen löytyi. Ja jakoaskilla on oma öljy ja se on samanlaista kuin automaattilaatikossa. Ja tuolla voi muuttaa nuo litroiksi:

    https://www.amsoil.com/mygarage/vehicle ... 20PICKUP+6

    CAPACITIES:
    Engine, with filter..........12.1 quarts [1]
    Automatic Transmission, 48RE Initial Fill..........4.1 quarts
    Automatic Transmission, 545RFE 2WD Initial Fill..........5.5 quarts
    Automatic Transmission, 545RFE 4WD Initial Fill..........6.6 quarts
    Automatic Transmission, Total Fill
    4 speed 48RE..........17 quarts
    Differential, With 9.25 RingGear STD Rear..........4.9 pints [2]
    Differential, C205F Front..........3.4 pints
    Differential, With 9.25 RingGear AA Front..........4.7 pints [2]
    Differential, With 10.50 RingGear AA Rear..........4.7 pints [3]
    Differential, With 11.5 RingGear AA Rear..........7.7 pints [2]
    Differential, With 9.25 RingGear LSD Rear..........4.9 pints [2]
    Transfer Case, NV271..........4.1 pints
    Transfer Case, NV273..........4.1 pints
    Transfer Case, NV241 GENII..........3.4 pints
    Transfer Case, NV243..........3.4 pints
    Transfer Case, NV244 GENII..........3.4 pints
    [1] After refill check oil level.
    [2] Fill no higher then 1/4 inch below plug hole.
    [3] Fill no higher then 3/4 inch below plug hole.
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Tänään tuli käytettyä rotke leimalla ja laakista läpi. 8) Meinas tulla katsurilta paskat housuun kun savuja mittas kun potkas lapun lattiaan ja ei kierrokset heti lähtenykkään tippumaan. Kuuluukos ton commonrailin käyttäytyä noin vai onko jossain joku vika? Tekee noin myös pienemmillä kierroksilla jos esim. pumppailee kaasua ni ei pudota kierroksia samantien vaan rauhallisesti. Muuten toimii hienosti, vastaa kaasuun hyvin ja näin.
     
  18. Täällä on jotain zx kimmon juttua tosta kierrosten laskusta. http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1990001 Juttujen mukaan vaikuttaa ihan cr koneen ominaisuudelta.
     
  19. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Eli ominaisuus siis. Ei toi itelläkään ajossa vaikuta juuri mitään, mutta justiinsa tyhjäkäynnillä laskee hitaammin. Kai noista kuitenkin kuuluu noi päästöt samalla lailla mitata kun muistakin laitteista... ei se nyt kyllä eilen mitenkään aivan älyttömästi huutanu mutta tarpeeks kuitenki.
     
  20. villeri

    villeri 2nd gear

    paljopa nuo 181DV:t vaikutti. loppu "höpötys" tyhjäkäynnillä ja vedättäessä. samoin loppu nypyttäminen. ei oikein toimi yhteen noi marine suuttimet ja vakio dv:t. kannenki kiristin. vedin hiukan ylimomenttiin eli 185nm 170nm sijaan. näytti piru vuotavan vettä keskeltä kantta pakosarjan alta. josko loppuis kiristämisellä. tuntu kansi olevan löysässä :eek:. venttiilitki säätelin siinä samalla. tuntu olevan säädön tarpeessa kannen kiristämisen jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!