Buick 264 nailhead käyntionkelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gtamazon, 7.5.2011.

  1. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    No on kyllä aika toivoton homma yrittää tonkia niitä nostajia ylös sieltä imarin ja pan valleyn ollessa paikallaan. Ei mene kuin vähintään tripla määrä aikaa ja ruvella olevia sormia ja kämmenselkiä luvassa.
    Tossa 264:ssa tuskin on yhtään sen enempää tilaa siellä imarin alla sekä kansien välissä kuin 401 ja 425 koneissa.
    Kuin kauan se kone kävi sulla nakutuksen kanssa?

    Kovasti väittävät amerikan gurut (mm.Russ Martin) että noissa ois niin kovat seetit että ei tarvi kansia mokeltaa nyky bensaa varten. Mulla on yksissä kansissa olleet ne, enkä ole huomannut eroa sellaisiin missä ei ole kovia seetejä laitettu.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Fak nokia!
    Niitä nostajia sieltä nostaessasi huomaat että jotkut tiukkoja. Kun liotat niitä naftassa putsaat paskat pois nostajan reunoista. Mä oon käyttäny jotain tonnista vesihiomapaperia varovasti, mutta silloin nostaja pitää avata ettei sitä paskaa pääse nostajaan.

    No avaa ne kaikki nostajat, liotat, putsaat kunnolla ja kasaat. Tulee käytyy ne kaikki läpi.
    Helppo homma ja muista ilmata ne öljykupissa ettet laita niitä kuivina takaisin!
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mitä Russ Martin sanoo ohjureista lyijyttömällä? 425 motin tein jo 80 luvun lopulla lyijyttömäksi. Kannet kainalossa koneistamoon ja sain röhönaurut ja vittuilut. Sanoin että joku päivä täältä ei saa kuin lyijytöntä. Nauru jatkui, mutta tekivät työtä käskettyä. Pari 401 mottia joilla ja ankkalinnassa ajettu lyijyttömällä ja täällä lisää olen avannut. Muutamat ohjurit ihan horoja, muutamat jumissa. Molemmissa kakkos pytty eli vasen eka venat palanu. Sylintereissä ei juurikaan kulumaa.
     
  4. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead


    Ei kait ton lyijttömän tai lyijyllisen gason pitäs ohjureihin vaikuttaa..eiköhän se voitelu niille pitäs tulla yläkerran kautta jos on tullakseen..
    Hyllyssä on kait tällä hetkellä joku 5 paria noita kansia,joissa on enemmän ja vähemmän horoja ja jumahtaneita venttiileitä,vaikka lohkot on ollut poraukseltaan ihan jees kunnossa,ilman isoja pykäliä.

    Jos ongelmia on,niin se on seetipinnoissa.Mulla ei ole ollut normi käyttäytymistä enempää,vaikka on ollut jo useampanakin vuonna stage 1 ja 2 jousia käytössä tiukemman nokan kanssa. Nyt on stage kolmoset rulla kärsän kanssa,mutta ei oo ollut niistä kannet levällään että pystyisi sanoa sen tarkemmin.
    Tietysti ei niistä kovista seeteistä haittaakaan ole jos sellaiset haluu sinne laittaa,ei se ainakaan käyttöikää lyhennä.

    "Understanding the Nailhead’s valve seat requirements is very important, warns Martin. “You should never install hardened seats. The coolant passages are too close to the seats, so you are likely to either cut into the coolant passage while cutting for the seat or the metal will crack while installing them! There are a handful of Nailhead guys who can do it, but guess what? You don’t need hard seats. These heads have a high nickel content along with small, lightweight valves and soft valve springs.
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ohjeistus jatkuu sitten noiden pronssiohjureiden kanssa:

    Martin says valve guides require another caution. “Don’t use anything but cast iron guides unless you are using roller rockers,” he explains. “The stock short rocker arms eat up bronze guides in a short time.”
     
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ja oiskohan tässä viimeinen niitti sitten niille kulahtaneille ja kiinni leiponeille ohjureille,kun koti ripilttiä on tehty ja sellaiset sieltä tiivistesarjastakin löytyy?
    Mä olen jättänyt noi kumilärpättimet aina kaikista venoista veke.On niin ahdastakin.
    Voi se kovempaa rapatessa vähän öljyä syödä enemmän ja voi joskus vähän pölläyttääkin käyntiin laittaessa,mut paskat siitä:

    Valve seals were only used in 1966 and on the intake guides only. Martin says you can add them to all Nailheads but never install exhaust valve seals. “Very little oil is going to enter the exhaust guide and you need it so the it does not run too dry.”


    Oho menipäs kauas taas aiheesta :oops:
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^No ei menny kauas, alueella ollaan. En rupee sun kans väittelee kun selvästi tiedät näistä enemmän.
    Materiaalit ja bensat muuttuu, mutta silloin kun lyijytön tuli niin siihen piti laittaa lisäainetta missä jotain lyijyn korviketta koska rautainen ohjuri nimenomaan tarvii lyijyä voiteluun..
    Niitä tiivarisarjan mukana tulleita venan kumeja en oo koskaan saanu sopimaan. Nyt tosin saatan sotkea johonkin muuhun mottiin noista kumeista?
     
  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Pikeentyneet nostimet kannattaa ensin koettaa putsata siihen tehdyllä aineella. Nyt en muista nimeä mutta toimii. Siihen öljynvaihto päälle ja vot
    En ole kokeillut naulapäässä mutta toimi V12 BMW:ssä ja fordin 289:ssä ja caddyn 390:ssä.
     
  9. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    hooi

    Tästähän on tullut oikein keskusteluakin, hyvä hyvä. Siis joo konetta en uskaltanut käyttää kuin about 1min. Täytyy tsekkailla noita nostajia jos tuo nyt ei mitenkään muuten ala hiljenemään. voisin varovasti käytellä konetta lämpöseksi ja katsoa mitä tapahtuu.

    mutta mutta... tossa ihmetellessä ilmestyi toinen ongelma. Eli rupes etuvastukset palamaan ja tietysti silloin kone sammuu. kokeilin hyppylangalla ja silloin käy ihan ok. Laitoin uuden ko. puikkiin tarkotetun vastuksen ja savu nousi. Mikähän tuota etuvastusta nyt rupes polttaamaan?

    kokoajan olen käyttänyt lyijyn korvaavaa lisäainetta kun olen ajanut ja 98a olen tankkaillut. Täytyy nuo venakopat ottaa tallilla irti ja ihmetellä jahka sais tuon auton pelaamaan sen verran että 10km pääsis ajamaan tallille saakka.

    ja kiittäen taas...
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Näin tein viimeks kansia kasatessa ja sen parin kesän alle 3tkm:n ajojen jälkeen ei imukanavassa loista kiillotettu rosteri vaan helevetin paksu öljypikisotku lautasen päällä. Eikä se voi virtausta ainakaan parantaa. Pitää jotain kumeja, vaikka sateenvarjomallisia ruveta siihen hahmottelemaan.
     
  11. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ei mullakaan niissä rosteri ole kiiltänyt enää kesän ajon jäljiltä,mutta ei niissä sen kummempaa paksua mämmikerrosta ole ollut.Mustaksi ovat toki värjäytyneet.
    Vastoin Martinin ohjeita,mulla on kyllä ollut järjestäin noissa kansissa pronssiohjurit ja kyllä siinä ehkä pieni totuuden poikanen saattaa olla,että ne kulahtaa hieman nopeammin kuin teräksiset. Joskus ollut huomaavinani, että rempatuissa kansissa on voinut olla jonkun kauden jälkeen jo vähän falskit ohjurit.
    Täytyy ottaa tän kesän jälkeen noi rullavipoilla olevat kannet pöydälle ja tehdä tutkivaa journalisimia ja verrata niitä pari kesää ajettuihin kansiin missä on vakiovipat ja pronssiohjurit.
     
  12. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Tuossa taas roplasin yhden illan ja ihmettelin. Saimpa kait jotain aikaankin...

    Tosiaan tuo etuvastus syystä tai toisesta kärähti, joka ei oikeen meikäläisen älyyn meinannu mennä. Vaihdoin uudet käret entisten tilalle(jotka myös uudet) sekä pistin uuden etuvastuksen paikalleen ja nyt näyttäs ainakin vastus kestävän eikä se lämpiäkkään. Uusin puolalle ja virtalukolle meneviä johtojakin vaikka niistä en silmiinottavaa vikaa löytänytkään.

    Auoin venakopat ja niiden alla näytti yllättävänkin siistiltä.. jopa rempatulta? En lähtenyt sitten sen enempää koskemaan putsailin vain. Vaihtelin öljyt ja käyttelin konetta lämpöiseksi niin samalla naputus alkoi hiljenemään ja lopulta hävisi kokonaan. Liekkö nostajavikaa vai vaan paskat öljyt, mutta nyt ainakin homma pelaa. Täytyy paremmalla ajalla ja tallilla kattella tota venakoneistoo tarkemmin.

    tänään taisi olla hyvä päivä :pinup: jospa kävisi heittämässä pienet ajelut.

    niinjoo tietääkö kukaan mitä virkaa toimittaa kojetaulun alla oleva pieni lasiputkisulake, se oli palanut ja uusin senkin, mutta en ole vielä huomannut mihin se vaikuttaa.
     
  13. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead


    Sähköihin on joku muu parempi sanomaan kuin minä.

    Noista hydraulinostajista saattaa öljy paeta pidemmän seisotuksen aikana ja sen takia yläkerta voi pitää metakkaa hetken ennen kuin nostajat on täynnä ja venavälykset siten kurottu umpeen.
    Sama homma mullakin on aina ollut talven jälkeen.Ekan kerran kun laittaa tulille,niin aikamoista rapinaa pitää,mutta aika äkkiä se siitä laantuu ja toimii sit ihan normaalisti.
    Ja tämä tapahtunut/tapahtuu taas varmasti hetken päästä,vaikka ei ole kuin kesän ajetut nostajat kyseessä.
     

Kerro tästä muillekin!